Ga naar inhoud

Castratie rompertje: wie weet hier meer over?


Esther078

Aanbevolen berichten

Dinsdag wordt mijn ram gecastreerd.

Ik heb gelezen dat je een rompertje voor je konijn kunt kopen, waardoor zijn wond veilig kan genezen.

Weet iemand hoe veel zo'n rompertje ongeveer kost (kleinste maat)?

Mijn dierenarts is dit weekend niet open, dus bellen kan niet.

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met zo'n rompertje.. of ook ervaringen zonder! Want mijn vorige konijntje had geen rompertje en bleef er ook prima vanaf. Dus is het wel nodig??

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

een rompertje is denk ik niet nodig, mijn konijn heeft er helemaal niet aangezeten, hij moest zelfs terug naar de dierenarts zodat hun het eruit konden halen die gekkerd ook, je moet je konijn op handoeken zetten in het hok, en ja.. ik vind zelf niet dat een rompertje nodig is hihi succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn heeft inderdaad hechtingen eruit getrokken en moest toen een kap om (zielig! Aaaah).. daarna verhuisd, katten erbij en toen die geholpen werden had de nieuwe dierenarts rompertjes. Ik vond het voor de katten absoluut een uitkomst. Weet niet hoe het bij konijnen zou werken omdat die knagen natuurlijk. Zelfs de katten hebben in het begin nog wel een poging gedaan om ze af te krijgen maar ze wenden er al heel snel aan. Wel deed ik ze een paar uur per dag onder toezicht af zodat ze zich lekker konden wassen.. blijkbaar gaat het flink jeuken onder zo'n ding en ook haar dat ze verliezen kan natuurlijk geen kant op.

Geen idee meer wat ik er voor betaald heb alleen, is ook alweer een paar jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van de honderden rammen heeft hier een rompertje gehad sterker nog ze zitten de volgende dag alweer buiten in het stro. Worden ook niet gehecht (is in principe helemaal niet nodig) en allemaal hupsen ze na castratie vrolijk rond.

Ik zou daarom zeker geen rompertje om doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zouden een rompertje binnen no-time weer uit hebben denk ik :mdr: Jasper heeft niet aan z'n hechtingen gezeten, die heb ik er na 6 weken uit laten halen. Zowy heeft er ook niet aan gezeten.

Ruth mijn vorige konijn heeft na 1 week al haar hechtingen eruit geknaagd en heeft toen nog een week met een open buik + kap om rondgelopen (Ruthkapje :whistle2:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rompertje voor mijn hondje mee gekregen. Was geloof ik 12 euro en dat was de kleinste maat.

Voor haar was het een uitkomst omdat zij meteen al aan de wond ging zitten zodra ze wakker was. Ik had em wel maar half aangedaan omdat ze als ie helemaal aan zat niet kon plassen.

Voor mijn konijnen zou ik die niet gebruiken. Tot nu toe ook helemaal niet nodig geweest ook. Want ze zaten er alledrie niet aan. Zowel de dames als de heer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond het zelfs een sneu idee, je konijn met een rompertje aan, dat zouden ze zelf toch ook helemaaal niet fijn vinden? :)

Niet alles hoeft altijd leuk te zijn, als het moet dan moet het. Ik zou willen dat mij destijds de optie tot een rompertje werd gegeven want een kap was echt een drama... en ja hij was wel gehecht en ja hij trok zijn hechtingen er uit.

Niet alle gevallen zijn hetzelfde.. misschien dat het tegenwoordig anders gaat en in 9 van de 10 gevallen zal het sowieso ook wel goed gaan, maar soms gaan dingen helaas anders en dan moet je doen wat op dat moment het beste is voor het beest. Niet wat het leukst is ;)

@Esther.. heel veel succes ermee! Ik zou het inderdaad gewoon afwachten en er vanuit gaan dat het wel goed komt. Zelfs al trekt hij er een hechting uit is er nog geen nood aan de man, zolang het maar niet alle zijn en hij er niet heel veel aan gaat zitten verder. Je kan altijd nog even terug om een rompertje en/of kap te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor jullie reacties, dan lijkt het me niet nodig zo'n romper.. Mijn ervaring was ook idd dat het vanzelf goed genas. Inderdaad op handdoeken dan:..

Zowel mijn ram als mijn voedster bleven van hun wond af.

Ik heb een keer ergens gelezen dat iemand het konijn zo'n romper om had gedaan en dat het konijn dat juist kapot gebeten had zodat het uit ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .