Ga naar inhoud

Melk met brood?


frieda

Aanbevolen berichten

En de reactie op dat antwoord is: konijn kunnen heel ziek worden van melk als ze volgroeid zijn.

Wel alles lezen.

Het is gewoon onzin, niet doen. Nooit melk aan je konijn geven.

Ook liever geen brood, het voegt niks toe.

Gewoon hooi, goede kwaliteit biks (en natuurlijk ook groenvoer als ze dat gewend is) geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je het dus ergens gelezen, maar niet goed over de bron van informatie nagedacht. Het is een onwetend persoon die een beetje eh... onzin vertelt. Gelukkig wist de starter van dat topic wel beter!

Verder heb ik geen verstand van voeding voor zwangere konijnen. Het lijkt me dat het probleem je ram is. Die heeft je voedster zwanger gemaakt. Dat moet zo snel mogelijk een ex-ram worden, als dat nog niet gebeurd is. Zodat je voedster niet nogmaals een nestje hoeft te krijgen. Veel gezonder. Met de juiste afgewogen hoeveelheid biks, onbeperkt hooi en de juiste groenten heeft ze dan voeding genoeg!

aangepast door Sjellie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n 20 jaar geleden een oeps-nestje gehad. Volle paniek, want 'het waren toch twee meisjes?' Mijn moeder kende toen een konijnenfokker, die fokte met showkonijnen, dus niet zo iemand met een stal vol konijnen voor de diepvries bestemd, en die raadde aan: alle dagen een snede wit brood, vers, geweekt in melk, met een snufje zout, àlle dagen. Zo gezegd, zo gedaan. Moeders bleek een prima moeder en beide jongen hebben het gehaald.

Nu is er intussen al héél wat meer geweten over konijnen en hoe ze correct te houden, maar toen werd het me dus aangeraden en alles is prima verlopen. Ik zeg dus niét dat TS het nu ook maar zo moet doen, maar ik vind het advies niet zo vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik kan begrijpen waar het vandaan komt, maar dat is een ander verhaal. Met de kennis van nu is het gewoon slecht advies.

Toen ik kind was hadden we een konijn dat iedere dag een beetje Brintapap kreeg. Konijn is al meer dan 20 jaar geleden dood gegaan op de respectabele leeftijd van 12 jaar. Maar omdat 20/30 jaar geleden gedacht werd dat dat prima was wil niet zeggen dat ik er ook maar over peins om mijn konijnen nu Brintapap te geven, ook al is dat konijn er zo oud op geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .