Ga naar inhoud

Castratie en andere operatie, apart van elkaar laten herstellen?


Deeskuh88

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb twee voedstertjes van nu ruim 5 maanden. Een konijntje heeft olifantentandjes en de andere wordt binnenkort al gecastreerd. Het konijntje met de olifantentandjes wordt binnenkort geopereerd aan de tandjes waarbij ze worden verwijderd. De dierenarts raadde ons aan om dat konijntje pas later te castreren, omdat het te snel erna of tegelijkertijd van de pijn helemaal niet meer zou weten of het van voor of achter leeft..

Nou staat de afspraak op 13 augustus. Dan zijn ze op een paar dagen na 6 maanden en dat was oud genoeg. Ik kan ze 's ochtends wegbrengen samen met wat brokjes, zodat ze daar nog even kunnen eten en daarna gaan ze onder het mes. De dierenartsenpraktijk belt ons op zodra ze weer wakker zijn en klaar om opgehaald te worden.

Zodra ze weer thuis zijn moeten ze natuurlijk nog een tijdje herstellen. Maar omdat ze altijd samen zijn geweest, en juist doordat het twee voedsters zijn (met alle gevolgen van dien dat het met koppelen niet goed kan gaan), is het verstandig om ze samen in hun kooi te laten herstellen of is het toch beter voor ze om ze apart te laten herstellen? Ik weet zelf niet echt goed wat ik het beste kan doen...

Groetjes,

Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn voedster gecastreerd werd (mijn ram was toen al gecastreerd), heb ik ze in eerste instantie op advies van de da appart gehouden, maar ik merkte al snel dat ze beiden weg zaten te kwijnen. Ik was het zat en besloot ze eerst onder toezicht samen te zetten. Direct zochten ze steun bij elkaar en begon mijn ram mijn voedster te wassen. Mijn voedster begon daarop het holletje (stoffen mandje die ik speciaal voor haar had gekocht waar de snugglesafe in paste) te slopen. Beiden begonnen ze ook direct meer te eten. Die 2 voelde zich samen duidelijk beter ;)

Met 2 voedsters zou ik er idd wel bij blijven, maar ik zou wel proberen om ze samen te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn als het goed is tot minstens dinsdagavond thuis. Dus zowiezo al 24 uur. De woensdag is eventueel af te zeggen, dus mocht het qua eten nog niet gaan, dan kunnen we er dan ook nog bij blijven. Donderdagmiddag is pas de eerste verplichte afspraak. In dat geval laat ik ze inderdaad lekker samen. Ze zijn toch wel vrij klef naar elkaar toe. En ze zijn gek op hun eten, dus ben benieuwd..

Bedankt voor het advies in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .