Ga naar inhoud

Wie kan me vertellen......


MamavanJordy

Aanbevolen berichten

wat voor verschil er zit tussen merken biks?

Mijn nijntjes krijgen nu vanuit met vriendin de ss. Nu ben ik in de winkel gaan kijken en vind het een best prijzig voer. Niet dat ik niet veel over heb voor mijn nijntjes maar ze hoeven van mij niet het duurste van het duurste te hebben. Goed is goed lijkt me, of ben ik daar echt een leek in haha? Plus bij ons in de dierenwinkel moeten ze de junior variant apart bestellen en meteen 4 zakken vanaf nemen. Dat ging wel maar ik begreep dat het niet het ideaalste was.

Nu vertelde die medewerker daar dat de schep biks van hun ook goed voer was. Iets van 90/99 cent per kilo.

Ik heb ook over hope farms gehoord, ik begreep dat dit ook een goed voer is? Is het prijzig?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel soorten voer, ik weet gewoon niet welke te nemen.

En tot wanneer moeten ze junior voer hebben? Mijn nijntjes zijn nu 6 weekjes, mama is hier even op bezoek om te logeren maar ik zie ze niet meer drinken tot nu toe.

Dierenwinkel daar zei ook weer dat hun nijntjes bij hun meteen over gan op gewone biks en geen junior variant.

Groetjes Bianca

aangepast door MamavanJordy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs kwaliteit is Hope Farms super trio goed voer dit is ongeveer 15/16 eu per 15 kilo en je voert bij benadering 20 gram per kilo (volwassen) lichaamsgewicht.

SS is inderdaad wat duurder.

Bij ander voer zou je de samenstelling met HFST en SS kunnen vergelijken om een indruk te krijgen van het soort voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe allemaal hè! Op zich is Science Selective wel heel goed voer en zijn geld zeker waard. Het is absoluut niet vergelijkbaar met de biks van de Pets place, die is echt niet van goede kwaliteit. In dit geval is het misschien wel een goed idee om voor Hope Farms Super Trio te gaan. Ook prima kwaliteit en een stuk voordeliger dan Science Selective. (15 euro voor 15 kg ongeveer.) Persoonlijk zou ik daar wel mee wachten tot ze wat ouder zijn, ze zijn ook nog wel jong om bij de moeder weg te gaan nu. Dat je ze niet ziet drinken kan wel kloppen, moeder voedt maar 1-2 keer per dag rond deze tijd en dat doet ze meestal niet waar een ander bij is.

Wat ik nu zou doen is nog een keer een zak Science Selective kopen, de gewone versie, de Junior is op zich niet nodig en zelfs wat hoog in de eiwitten voor deze leeftijd. Als deze zak bijna op is kun je rustig gaan overmengen op Hope Farms Super Trio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg twee vrij kleine konijnen binnenkort en aangezien die geen kilo's per maand zullen eten ga ik wel SS gebruiken. Ik zag dat ze bij de Intratuin hier nu een aanbieding hebben van 2+1 gratis.. mocht je toch kiezen voor SS dan kan je misschien dat soort acties een beetje in de gaten houden en dan gewoon inslaan?

Heb de aanbieding even aan me voorbij laten gaan en gewoon een kleine zak genomen om mee te beginnen, want om nou meteen 9 kilo in huis te halen leek me wat gortig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met SS (nadat ik hier gelezen had dat dat zo goed zou zijn), maar met 10 konijnen werd dat toch wel erg duur. Ben overgestapt op Hope Farm Super Trio. Bij de meeste konijnen ging dat prima, maar er waren er 2 die duidelijk SS lekkerder vonden. Inmiddels is alles over op HFST en gebruik ik SS alleen nog als snoepjes en in de snackbal. Ook mijn oude opaatje krijgt regelmatig wat SS brokjes uit de hand, gewoon omdat ik vind dat hij op zijn leeftijd wel een beetje extra verwend mag worden.

Ik bestel HFST via internet, meestal met 45 kilo tegelijk, kunnen ze er weer even tegen, en betaal je maar 1x verzendkosten. Een groot voordeel vind ik ook dat het aan huis bezorgd wordt, geen gesjouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip! Jumbopet kende ik helemaal nog niet! Ga meteen even kijken

Sowieso een leuke site en goede service, bestel de Hope Farms voor de opvangkonijntjes daar. Omdat ik ze niet allemaal op Hope Farms heb staan (op dit moment een vrij groot deel op SS toevallig) maar twee zakken per keer, maar dan kan je altijd nog aanvullen met leuke dingetjes :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer sinds gisteren HFST. Mijn nijnen zijn 3 maanden. Ik voerde de Kenner Classic en kwam dr op dit forum achter dat dit geen goede keuze is. Ik geef nu deels HFST en deels Kenner maar de Kenner eten ze er tussenuit en de HFST laten ze liggen. En nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voer ook SS omdat het echt super voer is en ik 1 dame heb die wat zwakkere darmen heeft maar met SS gaat het super en heeft ze geen last. ik vind het zijn geld ook echt waard, ze zijn er dol op.

via internet bestellen is zeker goedkoper, ik bestel gelijk 10 kilo zakken dan kunnen we weer even vooruit :P

maar zoals gezegd is Hope Farms ook goed voer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .