Ga naar inhoud

Groot konijn / klein konijn


joepie

Aanbevolen berichten

Hoe gaat dat met het eten...? Is het zo dat de kleine dan teveel krijgt?

Ik voer 2 maal per dag een bepaalde hoeveelheid.....

Als de grote over hebben bijv en de kleine eet dat steeds op.....kan dat kwaad?

Zou dat een reden zijn waarom je grote en kleine niet bij elkaar kan doen.

Wie heeft er ervaring in? Wie heeft grote en kleine samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een middelgrote voedster van 2kg met een kleurdwerg ram. Hier gaat dat goed, omdat ze beide niet fel zijn. Bij het eten vallen ze allebei aan alsof hun leven er vanaf hangt. Ze eten om en om een staafje biks tot het bakje leeg is. Tja, elk een bakje is geen optie. Ze willen perse samen eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Ik heb nu een FH en wil hem gaan koppelen met een NHD. Ik heb al eerder precies zo'n combinatie gezien hier, weet niet meer wie, en die waren echt superlief samen! Alleen hoe het zit met voer etc. vraag ik me ook wel af. Ik weet dat Dino VEEL kan eten als het aan hem ligt :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zit 1,9 kilo bij 7,5 kilo en met het eten regelt dat zich vanzelf.

Ze eten samen / tegelijk uit één grote bak en dat gaat prima.

Puk (1,9) zit eerder vol en dan gaat Dille gewoon nog even door.

Dille is een geholpen vent (1) en heeft nog NOOIT op Puk (7) gereden.

Je zou kunnen zorgen voor een schuilplekje waar de kleine zich in terug kan trekken als dat nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hadden een vlaam voedster van 7 kilo en een dwergje ram van 1,5 kilo

ze kregen smorgens en savonds een bakje bix

hier vallen ze ook aan kunnen samen uit de bak eten het dwergje stopt gewoon als hij genoeg heeft blijft er dan nog wel gezellig bij zitten.

heb de dwerg gewogen en na een jaar was hij nog gewoon 1.5 kilo.

dus het kan wel gewoon goed gaan.

de ram was trouwens echt de baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier hoor een franse hangoor een een kruising van ongveer 2 kilo. De farnse hangoor is de voedster en de kleine de exram. Ze eten gewoon samen uit een bak, wel een grote natuurlijk. Maar dit gaat erg goed. Wanneer de kleine man klaar is met eten gaar zij gewoon door. Je moet zelf gewoon opletten of je konijn een rem heeft met eten en niet door blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens gelezen dat grote voedsters niet altijd aardig zijn voor kleine konijnen.

nou, hier is dat eigenlijk altijd nog andersom geweest, de kleinere voedsters zijn de krengetjes en de grote dames de goedzakken.

Maar hier krijgen mijn koppel en viertal gewoon uit één voerbak te eten. Het is inderdaad wel zo dat de kleine dominante voedster in het viertal wat aan de stevige kant is, terwijl de andere drie in die groep juist wel wat extra's kunnen gebruiken. Ik probeer altijd een mooie middenweg te zoeken wat betreft voeding en geef één van de dames ook bovenop het schuilhok eten, waar de rest eigenlijk zo goed als nooit komt. De grote konijnen eten hier over het algemeen gewoon wat langer door dan de kleine.

Licht overgewicht door voeren uit één bak vind ik geen groot probleem, als het maar niet te erg word. Als dat het wel zou gaan worden zou ik Asha apart van de rest voeren, dus tijdens het eten even opsluiten. Goed naar je konijnen kijken dus!

Bij mijn koppel is het overigens geen probleem, die zijn ongeveer gelijk in formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .