Ga naar inhoud

Banjer is ziek, gas


Domino

Aanbevolen berichten

  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Haha, misschien wel leuk om eens een enquete te doen; 'wie heeft er afgelopen jaren geen gedonder gehad, met geen enkel konijn?'

Als niemand dat heeft moeten we ons eens op het hoofd gaan krabben wat we toch aan lopen te rotzooien. :P

Ja weet jij hoe een enquete gedaan moet worden?

Ik ben echt wel benieuwd!!! Ik denk dat konijnen erg kwetsbare dieren zijn.... gevoelig.... je moet direct ingrijpen, bij een kat kan je ook nog een dagje wachten als ie ff niet eet ofzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook wel benieuwd, maar wat ik niet eerlijk vind, is wat we eerder al aanhaalden, mensen met konijnen achter in de tuin, die een keer per dag wat voer naar binnen krijgt gegooid en verder het kan uitzoeken, worden oud en mankeren zowat niks.... en wij doen met ons allen zo ons best om het de beestjes zoveel mogelijk naar het zin te maken, en het gaat zo vaak mis???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook wel benieuwd, maar wat ik niet eerlijk vind, is wat we eerder al aanhaalden, mensen met konijnen achter in de tuin, die een keer per dag wat voer naar binnen krijgt gegooid en verder het kan uitzoeken, worden oud en mankeren zowat niks.... en wij doen met ons allen zo ons best om het de beestjes zoveel mogelijk naar het zin te maken, en het gaat zo vaak mis???

Misschien omdat we té zorgzaam zijn? Ik bedoel misschien dat de nijnen die maar van alles naar binnen gegooid krijgen toch wat sterker worden. Begrijp me niet verkeerd hoor voor mijn gevoel kun je nooit zorgzaam genoeg zijn maar het moet toch ergens aan liggen? kijk naar wat jij hebt meegemaakt en naar Paula wat een ellende met de nijnen.

Ik ben ook maar gestopt met tellen wat ik dit jaar naar de DA heb gebracht ik had daar denk ik best een leuke 2e hands auto voor had kunnen kopen:mdr:

Misschien net als met ouders die de kinderen verwaarlozen zeggen ze toch ook vaak die krijgen de beste kinderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig dat het weer goed gaat met banjer domino

zonder je goede zorgen was het misschien slechter afgelopen voor banjer

dus een vergeten konijn achter in de tuin zal dit dus niet overleefd hebben

leuke foto s trouwens

en eeen troost ik mag morgen ook weer naar de da met bram voor olifanttanden

we komen gewoon niet van die da af lijkt wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahaha!

Ja maar ik denk ook dat wij meer dingen opvallen, een konijn in de achtertuin die nooit mag lopen etc. daar is weinig aandacht voor dus ook weinig signalering of er iets is... ze zien het niet dus hun konijn is of nooit ziek of idd meteen dood! en dat vinden ze niet eens raar na 4 jaar ofzo.... dan komt er gewoon een nieuwe van 16 euro van de dierenwinkel... PLOP.... PREFAB... DUZ :(

Ik wil dat mijn popjes zolang het kan nergens last van hebben en echt kunnen genieten van het leven... lekker los lopen, goed eten, vers drinken/hooi, veel aandacht etc.

Maar die enquete ben ik toch wel benieuwd naar..... als zoiets duidelijk is kopen miss mensen die geen geld eraan uit willen geven GEEN konijnen... zijn we daar ook weer vanaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahaha!

Ja maar ik denk ook dat wij meer dingen opvallen, een konijn in de achtertuin die nooit mag lopen etc. daar is weinig aandacht voor dus ook weinig signalering of er iets is... ze zien het niet dus hun konijn is of nooit ziek of idd meteen dood! en dat vinden ze niet eens raar na 4 jaar ofzo.... dan komt er gewoon een nieuwe van 16 euro van de dierenwinkel... PLOP.... PREFAB... DUZ :(

Ik wil dat mijn popjes zolang het kan nergens last van hebben en echt kunnen genieten van het leven... lekker los lopen, goed eten, vers drinken/hooi, veel aandacht etc.

Maar die enquete ben ik toch wel benieuwd naar..... als zoiets duidelijk is kopen miss mensen die geen geld eraan uit willen geven GEEN konijnen... zijn we daar ook weer vanaf!

Ja dat is waarschijnlijk ook zo. Arme beestjes.

Ik ben ook benieuwd naar die enquete maar ik denk dat mensen die geen geld eraan willen uitgeven helaas niet op dit forum komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ze komen wel, maar zo gauw ze door hebben dat wij geen medische wonder-oplossingen kunnen geven, verdwijnen ze vaak weer. :P

Ik zal die onzin waarschijnlijk nooit snappen, dat konijnenmonstertjes het niet waard zijn om naar de dierenarts te gaan.

Ik heb zelf het gevoel dat het dit jaar wel erger is met BB konijntjes, dat ze in het algemeen vaak naar de DA moeten? Of ben ik er op gaan letten, omdat wij inmiddels ook vaste klant zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig dat het weer goed gaat met banjer domino

zonder je goede zorgen was het misschien slechter afgelopen voor banjer

dus een vergeten konijn achter in de tuin zal dit dus niet overleefd hebben

leuke foto s trouwens

en eeen troost ik mag morgen ook weer naar de da met bram voor olifanttanden

we komen gewoon niet van die da af lijkt wel

Volgens mij gooi je Bart en Bram weer door elkaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ze komen wel, maar zo gauw ze door hebben dat wij geen medische wonder-oplossingen kunnen geven, verdwijnen ze vaak weer. :P

Ik zal die onzin waarschijnlijk nooit snappen, dat konijnenmonstertjes het niet waard zijn om naar de dierenarts te gaan.

Ik heb zelf het gevoel dat het dit jaar wel erger is met BB konijntjes, dat ze in het algemeen vaak naar de DA moeten? Of ben ik er op gaan letten, omdat wij inmiddels ook vaste klant zijn?

Ik merk aan mezelf dat ik nu wel sneller naar een DA ga sinds ik op BB zit. Niet dat ik voorheen niet ging, maar ik realiseer me nu veel meer hoe kwetsbaar konijnen zijn. Toen Fenna gas had ben ik meteen naar de DA gegaan. Ik had geen medicatie in huis en had zelf al het vermoeden dat het gas was, dus meteen actie ondernemen. Zonder de kennis die ik heb opgedaan op BB had ik misschien nog wel 1 dagje aangekeken en de dag erna meteen gegaan. Maar dan had het dus al te laat kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet jij hoe een enquete gedaan moet worden?

Ik ben echt wel benieuwd!!! Ik denk dat konijnen erg kwetsbare dieren zijn.... gevoelig.... je moet direct ingrijpen, bij een kat kan je ook nog een dagje wachten als ie ff niet eet ofzo!

Heb nog nooit een enquete gemaakt maar het zal vast niet zo moeilijk zijn, ik ga het gewoon proberen.

Ja ik ben ook wel benieuwd, maar wat ik niet eerlijk vind, is wat we eerder al aanhaalden, mensen met konijnen achter in de tuin, die een keer per dag wat voer naar binnen krijgt gegooid en verder het kan uitzoeken, worden oud en mankeren zowat niks.... en wij doen met ons allen zo ons best om het de beestjes zoveel mogelijk naar het zin te maken, en het gaat zo vaak mis???

Die mensen die niet naar de konijnen omkijken zouden juist het beeld vertroebelen, het is juist goed om een enquete te hebben onder de leden hier die dus alle zorg bieden aan de konijnen die nodig is. Als die mensen hier continu naar de dierenarts lopen en alsnog regelmatig een beestje hebben die het niet haalt begin ik me af te vragen of het wel zin heeft allemaal, duur voer, goed verblijf, medicijnen, etc. Het beeld wat ik krijg is namelijk wel dat het dan niet gaat om konijnen van tussen de 8 en de 12 jaar oud maar om konijnen van de leeftijd die een konijn in een hokje achterin de tuin ook wel haalt.

Misschien omdat we té zorgzaam zijn? Ik bedoel misschien dat de nijnen die maar van alles naar binnen gegooid krijgen toch wat sterker worden. Begrijp me niet verkeerd hoor voor mijn gevoel kun je nooit zorgzaam genoeg zijn maar het moet toch ergens aan liggen? kijk naar wat jij hebt meegemaakt en naar Paula wat een ellende met de nijnen.

Ja dat is mijn punt dus ook! Zo zei mijn vriend laatst tegen me dat Klaver misschien wel zo ziek is geworden van de coccidiose omdat ik dagelijks alles schoon maak, dat ze geen weerstand opbouwt. In dit specifieke geval geloof ik niet dat hygiëne de schuldige is, maar het zette me wel aan het denken, het is natuurlijk wel super onnatuurlijk.

Als die gezonde schone konijnen van Paula al madenziekte krijgen hoe kan het dan dat er überhaupt nog konijnen in het wild in de wei leven waar de vliegen met massa's op koeienvlaaien zitten en niemand ooit de konijnenkeutels doet verdwijnen, behalve nou net die vliegen dan. Er loopt hier een wild konijn door de wei met een grote scheur in een oor, die genezen is. Nou staan daar misschien wel 10 gewonde wilde konijnen tegenover die wel vliegen erop hebben gekregen en dood gingen, dat weet ik natuurlijk niet, maar mijn gevoel zegt eigenlijk van niet.

hahahahaha!

Ja maar ik denk ook dat wij meer dingen opvallen, een konijn in de achtertuin die nooit mag lopen etc. daar is weinig aandacht voor dus ook weinig signalering of er iets is... ze zien het niet dus hun konijn is of nooit ziek of idd meteen dood! en dat vinden ze niet eens raar na 4 jaar ofzo.... dan komt er gewoon een nieuwe van 16 euro van de dierenwinkel... PLOP.... PREFAB... DUZ :(

Ik wil dat mijn popjes zolang het kan nergens last van hebben en echt kunnen genieten van het leven... lekker los lopen, goed eten, vers drinken/hooi, veel aandacht etc.

Maar die enquete ben ik toch wel benieuwd naar..... als zoiets duidelijk is kopen miss mensen die geen geld eraan uit willen geven GEEN konijnen... zijn we daar ook weer vanaf!

Hm eigenlijk zou je dan eerst moeten weten of de konijnen hier wel relatief ouder worden. En al was dat zo, is dat dan zinvol als je ieder half jaar weer bij de DA staat en het beestje weer midden in de nacht staat te dwangvoeren? Is het dan wel een geschikt huisdier? Het zou toch absurd zijn als we een diersoort in huis hebben die met de beste wil ter wereld nog continu ziek zwak en misselijk is? Waar zijn we dan mee bezig? Als katten of honden zo waren dan weet ik zeker dat er een stuk minder mensen katten en honden hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote name=Lonja;1610252

Hm eigenlijk zou je dan eerst moeten weten of de konijnen hier wel relatief ouder worden. En al was dat zo' date=' is dat dan zinvol als je ieder half jaar weer bij de DA staat en het beestje weer midden in de nacht staat te dwangvoeren? Is het dan wel een geschikt huisdier? Het zou toch absurd zijn als we een diersoort in huis hebben die met de beste wil ter wereld nog continu ziek zwak en misselijk is? Waar zijn we dan mee bezig? Als katten of honden zo waren dan weet ik zeker dat er een stuk minder mensen katten en honden hadden.

Daar heb je wel een punt. Ik ben gewoon de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik bij de DA ben geweest dit jaar. De hond en katten worden nu eenmaal een dagje ouder dan kunnen gebitsproblemen e.d. ontstaan maar Nijnemans is een jaar oud. Het lijkt mij wel interessant zo'n enquete in de vorm van een onderzoek.

Ik kan het niet vergelijken met voorgaande jaren ik zit pas een paar maanden op BB maar ben wel benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik behandel mijn konijnen hetzelfde (natuurlijk), maar ééntje is een behoorlijke stressmiep, grootste angst heb ik weg kunnen nemen, maar stress kan nooit goed zijn voor de gezondheid. Castratie was helaas noodzakelijk en sindsdien zijn we bezig: gas, verstoppingen, ec...Zij is dit jaar echt te vaak bij de DA geweest. Haar meneertje ook, maar dan door pech/ongeluk die hij het jaar daarvoor heeft gehad. Dus dat is dus niet op hun leefomstandheden te gooien.

Ik denk wel dat er een hoop doorgefokte dieren tussen zitten met alle problemen die ze met zich meedragen. Er is met onze huidige medische kennis natuurlijk nog weinig sprake van 'battle of the fittest'. Je ziet ook regelmatig bij fokkers dat het om (hippe) kleurtjes gaat, grootte en andere uiterlijke aspecten. Terwijl juist gezondheid stipt op nummer 1 zou moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie meedenken over antwoordopties?

Ik dacht zoiets:

-Mijn konijnen zijn jonger dan 3 jaar en nooit ziek

-Mijn konijnen zijn ouder dan 3 jaar en nooit ziek

-Mijn konijnen zijn jonger dan 3 jaar en wel eens ziek

-Mijn konijnen zijn ouder dan 3 jaar en wel eens ziek

'wel eens ziek' is natuurlijk relatief, een kat is ook wel eens ziek. Toch denk ik dat het misschien het beste in de buurt komt, een kat die ziek is is vaak veel minder problematisch dan een konijn dat ziek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen hebben in principe dierenwinkel konijnen. Of ooit zelf daar gekocht of een konijn uit de opvang die hoogstwaarschijnlijk oorspronkelijk ook uit een dierenwinkel afkomstig zal zijn. Want de meeste konijnen zijn rasloos en waarschijnlijk niet met zorg gefokt.

Vraag me dus af hoe groot het verschil is tussen de doelloos gefokte konijn en de konijnen bij een zeer goede rasfokker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .