Ga naar inhoud

zoveel soorten hooi! welk?


asti

Aanbevolen berichten

Ben een beetje aan het rondsnuffelen naar wat er zoal te koop is aan hooi... wauw! Vroegah haalde ik gewoon een standaard pak bij de supermarkt maar er gaat een wereld voor me open.. weidehooi, bergweidehooi, bio-hooi, versgras-hooi, bloesemhooi..

Wat is goed om in huis te hebben? En hoeveel kwaad kan het om af te wisselen met soorten hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja.. ik heb nog geen konijnen (vanaf vakantie, midden augustus) maar wil graag alles in huis hebben zodat het beestje meteen wat te eten heeft natuurlijk ;) Het spul in de supermarkt, is dat not-done of gewoon prima?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan maar 1 soort hooi aanraden....hooi van de boer!! Zit van alles in en de konijnen hier hebben nooit last van hooi wat ze niet willen, behalve als er een baal niet goed is bijvoorbeeld.

Zelf heb ik 8 konijnen en zou er niet aan moeten denken lossen pakjes hooi te halen a 2,95 per stuk. ten eerste heb ik minstens vijf zakjes nodig er dag denk ik. 2 konijnen hebben last van hooikoorts en die pakken uit de supermarkt zijn vaccuum verpakt en daardoor zeer stoffig waar ze al helemaal niet tegen kunnen.

Voor 5 euro heb ik twintig kilo. Via marktplaats even een boer in de buurt zoeken bijvoorbeeld. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm punt is alleen dat het waarschijnlijk twee kleinere konijnen worden en ik geen ideeee heb waar ik een hele baal zou moeten laten hehe... maar goed, het hoeft blijkbaar dus niet megaduur speciaal spul te zijn om goed genoeg te zijn, handig om te weten. Thanks! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm punt is alleen dat het waarschijnlijk twee kleinere konijnen worden en ik geen ideeee heb waar ik een hele baal zou moeten laten hehe... maar goed, het hoeft blijkbaar dus niet megaduur speciaal spul te zijn om goed genoeg te zijn, handig om te weten. Thanks! :D

In het gras van de boer zitten ook granen en madeliefjes en paardebloemen, omdat dat gewoon in het veld groeit, ideaal!

Ik Heb altijd al een baal gehad, ook met minder konijnen. Als je de ruimte hebt om een baal ergens op te slaan is dat prima natuurlijk. Sommigen doen ze bijvoorbeeld in zo'n houten biobakomhulsel. mar er zit bij mij altijd een zak omheen en daardoor kan ik de baal gewoon in de schuur hebben staan ( en dat is een klein schuurtje hoor ;) )

Zoals ik zei: even bij marktplaats hooi intypen en de km aanpassen van zoeken en wie weet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier moeten ze het hooi van de boer niet hoor ;) Ik heb diverse boeren geprobeerd..

Ik zou het hooi pas op het laatste moment kopen omdat het anders oud wordt en je dan minder kans hebt dat ze het willen eten. Goed hooi is redelijk groen van kleur, lange sprieten en heeft een lekkere geur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou wel plek kunnen maken in de berging, maar er zitten nogal wat muizen en ratten hier in de buurt en eer twee kleine konijntjes zo'n baal ophebben.. lijkt me niet helemaal praktisch. Kan me voorstellen dat er ook nog wel wat verschil zit in wat de verschillende supermarkten zoal verkopen, zal met boodschappen doen eens kijken wat er ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook twee dwergjes die een hele baal moeten oppeuzelen, maar het is echt favoriet hier. Ik heb de baal op de korte kant in een voormalige kledingkast staan, daar boven gewoon plakken met onder andere overtollige konijnenrommel. Ik heb 'm bewust niet op de grond staan i.v.m. optrekkend vocht en de deur op een kier voor ventilatie. Staat hier in een garage :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag net weer een 20 kilo baal bij de boer gehaald voor 3, 50 euro. Is van dit voorjaar, ziet er goed uit.

Wij bewaren het in zo'n stoelkussenbak.

Moet je alleen niet vergeten het deksel dicht te doen als het regent.... en dat was ik dus wel vergeten :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hooi bij een schapenboer. Soms vul ik dat als verwennerij aan met een andere soort hooi, bijvoobeeld kruidenhooi van barn-i of vitakraft. Dat valt altijd erg goed in de smaak. Maar ik vind het veel te prijzig om dat altijd te voeren, en het hooi van de boer dat ik heb is van goede kwaliteit, dus echt noodzakelijk is het ook niet.

Je kan prima uitgaan van eigen merk supermarkt of tuincentrum hooi. Let inderdaad wel op dat het er nog een beetje fris groen uit ziet. Er zijn soms periodes dat het hooi van slechtere kwaliteit is en dat het net stro lijkt, koop die pakken liever niet, je konijnen zullen daar waarschijnlijk minder goed van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen! Even in de supermarkt gekeken, ze hebben hier van hooi van Fit-Ami bij de super.. ziet er groen uit en ruikt lekker hooiig. Ik woon in Amsterdam dus boeren zijn hier niet om de hoek, behalve een piepklein beschermd weidegebiedje vlakbij.. misschien daar eens informeren. Even afwachten ook maar wat de nieuwe nijnen gewend zijn natuurlijk en hopen dat het geen lastige eters zijn ;)

Oooh nog een weekje of vier! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .