Ga naar inhoud

NUCHTER of niet!? Operatie morgen al!


ilse42

Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Junior is vandaag onder handen genomen, hij was er om 8;30 en was tussen 10;45 en 11;15 aan de beurt,

In het begin toen hij er kwam was hij heel nieuwschrierig en is overal aan gaan snuffelen, zelf aan de dierenarts. Hij liet zich gewoon optillen door de dierenarts en was heel lief, de dierenarts zei al je kunt gelijk zien dat dit een heel erg tam konijn is :)

Junior lag om kwart voor 1 nog op de uitslaapkamer toen me moeder heeft gebelt, voor de rest weten we nog niks.

Om 4 uur kan hij pas opgehaalt worden, wel laat maar ik weet dat hij daar goeide zorg heeft :)

ik zelf heb niet goed geslapen vannacht, en school daar was ik niet helemaal bij de toetsen heb ik afgerafelt en niet goed me best gedaan, ik heb hele erge buikpijn opeens gekregen en dacht de hele tijd aan Junior, om kwart over 12 ben ik op me aller snelst naar huis gefietst maar Junior moest nog blijven en we mogen niet kijken,

Vannochtend 6;00 opgestaan zodat ik alle spulletjes voor Junior kon klaar maken en hij heeft even lekker in het gras gerent en binnen :)

Dit heeft hij mee :

* Knuffeltje en hooi klein stukje waar hij altijd op ligt.

* Hooi om gewoon te eten.

* Groenvoer voor na de operatie.

Dat moet wel goed komen! :heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg wel dat je pijnstilling en darmstimulans mee krijgt, misschien is het niet nodig. Maar dit is sowieso handig om altijd in huis te hebben. Als het wel nodig is scheelt je het weer een extra rit naar de dierenarts.

Ik heb bij mijn ram 2 dagen pijnstilling en darmstimulans gegeven.

Ik krijg van mijn DA altijd netjes thuis een brief met wat ik wel en niet moet doen en wat ik het konijn mee moet geven als ik hem breng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt helemaal goed met Junior Ilse!

Als ie vanavond thuis is lekker rustig aan en konijntje lekker laten slapen als hij dat wilt. Mijn Hummel was na zijn castratie nog wel wat moe en suf, maar de volgende ochtend zat ie alweer rechtop toen ik 's ochtends beneden kwam :)

Kan me voorstellen dat je er niet bij was op school, hoop wel dat je je toetsen hebt gehaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer achter de rug :)

Bij het ophalen was die dierenarts erg aardig en deze dierenarts is erg goed. Het 1ste wat ze zei was, wat hebben jullie een schattig konijntje! ik ken niet 1 konijn die zo is als deze.

tijden het praten met mij en mijn vader zei ze tussendoor kijk dan hoe lief! Haha was wel leuk om te horen. Junior at en dronk goed! hij zag er alleen raar uit, dus ik kwam weer met mijn faal reactie, Junior heeft geen haar meer bij zijn ogen xd dara had hij een zalfje gehad. Hij heeft daar spul voor de darmen gekregen en antibiotica hebben we mee naar huis, dat moet 2x per dag.

hij is nog wel erg moe dus we laten hem ook met rust even bijkomen morgen wil hij misschien wel weer aandacht dat zien we ook wel.

:)

Owh ja en als hij na 10 dagen de hechtingen er nog niet uit heeft, dan doet de dierenarts dat gratis :)

aangepast door ilse42
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar dat alles zo goed is gegaan, leef met je mee, mijn nijn moet morgen dus ik heb dit alles eens rustig doorgelezen (vergeet vrij veel op het moment). Alleen vanavond nog even een vervoersbak opzoeken en een handdoek in zijn hok leggen, het is daar nu gewoon te warm voor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar dat alles zo goed is gegaan, leef met je mee, mijn nijn moet morgen dus ik heb dit alles eens rustig doorgelezen (vergeet vrij veel op het moment). Alleen vanavond nog even een vervoersbak opzoeken en een handdoek in zijn hok leggen, het is daar nu gewoon te warm voor. :)

Heel veel succes! hopelijk slaap jij wat meer haha, pff ben moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel, ik heb vannacht gewoon nachtmerries gehad van alle toestanden, dus ik slaap vannacht wel als een marmot denk ik. ;)

Maar ik weet dat het goed moet komen, de dierenarts stond op een lijst hier op het forum en het is voor zijn, de rest van de konijnen en mijn eigen bestwil. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel, ik heb vannacht gewoon nachtmerries gehad van alle toestanden, dus ik slaap vannacht wel als een marmot denk ik. ;)

Maar ik weet dat het goed moet komen, de dierenarts stond op een lijst hier op het forum en het is voor zijn, de rest van de konijnen en mijn eigen bestwil. :mdr:

ja dat had ik vannacht ook haha, gewoon vroeg opstaan zodat je alles klaar hebt ik ben om 6 uur me bed uitgestapt Junior even lekker laten rennen in huis, en ik maakte de zakjes klaar met groenvoer, knuffeltje en dingen met eigen geur, en hooi.

Dan voel je je wat opgelucht en kan je denken het komt goed :)

En ik was ook bang! maar het is allemaal goed gekomen junior was lekker aan het snuffelen en nieuwschierig, in het begin heel rustig thuis. Maar nu huppelt hij af en toe even en gaat hij weer rondjes om me heen rennen en met de voorpootjes op me been, ( doet hij altijd als hij op schoot wil ) dus lekker op schoot gezeten en nu slaapt hij weer even.

Eten gaat supper! en de ontlasting is wel goed (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas gaat de antibiotica en de pijnstilling er heel lastig in hij doet er alles aan zodat het niet hoeft,

we hebben er een half uur over gedaan dat Junior 0,5 ml binnen heeft gekregen. Hij heeft nu wel wat minder lijkt het op, mijn moeder is eerst heel lang gaan proberen dat ik hem vast had. Maar dat ging zo lastig dat zij zei nou we stoppen dat moet je vader maar doen. Toen ben ik het alleen gaan proberen en heeft hij een beetje binnen gekregen de rest lag op mijn broek. toen hebben we nog wat meer in het spuitje gedaan omdat hij niet veel binnen had. Toen heb ik hem in een handdoek gedaan en heeft me moeder mij even geholpen en heb ik snel het spuitje er in gedrukt. hij maakt een salto en begon helemaal met zijn hoofd te schudden en werd ineens helemaal druk. Hij eet nu zijn eten niet eens meer op, erg raar allemaal nouja we kijken het nog even aan want hij heeft wel goed hooi gegeten en heeft wel wat gegeten zonet.

Iemand tips om dat spuitje sneller in zijn mond te krijgen zonder dat junior pijn krijgt? of helemaal druk gaat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

>http://youtu.be/pB4Z2V_3Yo0

hier een filmpje hoe ik mijn konijn medicatie geef. Ik leg mijn hand over zijn oogjes en knijp heel zachtjes in zn wangetjes. Zoals je ziet begint hij dan al een beetje te smakken en kun je zo het spuitje naar binnen duwen :) als Junior erg wild is kan iemand het ook nog even goed bij zijn kont vasthouden. en bedenk goed: Jij bent de baas, niet junior. Die medicijnen moeten er in of hij nou wil of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

>http://youtu.be/pB4Z2V_3Yo0

hier een filmpje hoe ik mijn konijn medicatie geef. Ik leg mijn hand over zijn oogjes en knijp heel zachtjes in zn wangetjes. Zoals je ziet begint hij dan al een beetje te smakken en kun je zo het spuitje naar binnen duwen :) als Junior erg wild is kan iemand het ook nog even goed bij zijn kont vasthouden. en bedenk goed: Jij bent de baas, niet junior. Die medicijnen moeten er in of hij nou wil of niet

Wow joun konijn is daar best makkelijk in haha! Mijn draait alle kanten op sringt uit de handoek vestopt zich er in en word helemaal wild. Gelukkig bijt en krabt hij niet :)

Vannavond nieuwe poging ik begin maar optijd haha. Maar ik stop niet eerder voordat hij het heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow joun konijn is daar best makkelijk in haha! Mijn draait alle kanten op sringt uit de handoek vestopt zich er in en word helemaal wild. Gelukkig bijt en krabt hij niet :)

Vannavond nieuwe poging ik begin maar optijd haha. Maar ik stop niet eerder voordat hij het heeft gehad.

Ik heb ook zo'n spring konijntje... Toen ze gesteriliseerd was wilde mijn broer en vader de medicijnen toedienen maar ze wilde niet (Ze waren er al 30min mee bezig). Ze sprong alle kanten op en rende weg.

Ik heb haar toen rustig gemaakt en in de vervoersbox gedaan. Mee genomen naar mijn slaapkamer zodat er niet teveel afleiding was (andere mensen, geluiden van buiten, TV enz) en toen heb ik haar rustig geaaid en mijn handen voor haar ogen gehouden en het spuitje in 1x in haar mond geduwd(natuurlijk niet te lomp) en meteen de medicatie er uit geduwd. Zodat ze niet zou gaan spartelen! en het werkte ze kreeg alles binnen en was niet in paniek!

Ik weet dat het niet leuk is om de medicijnen te geven. Alle konijntjes die ik heb doen er moeilijk om... maar het moet.

Het is voor hun eigen best wil ;)!

Hoe gaat het nu met Junior?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een filmpje hoe ik mijn konijn medicatie geef. Ik leg mijn hand over zijn oogjes en knijp heel zachtjes in zn wangetjes. Zoals je ziet begint hij dan al een beetje te smakken en kun je zo het spuitje naar binnen duwen :) als Junior erg wild is kan iemand het ook nog even goed bij zijn kont vasthouden. en bedenk goed: Jij bent de baas, niet junior. Die medicijnen moeten er in of hij nou wil of niet

Wow dat ging makkelijk!

Klassen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het filmpje van max geen goed voorbeeld

Het is een heel erg tam konijn volgens mij

Bij de meeste gaat het echt niet zo gemakkelijk

Als ze groente gewendt zijn kan je het mischien op witlof doen

Al die stress en gespartel lijkt me niet zo goed voor de wond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .