Ga naar inhoud

NUCHTER of niet!? Operatie morgen al!


ilse42

Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe kan het dat je konijn morgen gecastreerd wordt en jij tot een half uur geleden niet wist of hij wel of niet nuchter moet zijn?? Dan ben je naar mijn mening erg slecht voorbereid en/of je DA heeft je hier niet over op de hoogte gesteld, wat me erg kwalijk lijkt aangezien het een verschil tussen leven en dood kan betekenen....

Enniewee, veel sterkte morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier boven,

vandaag dierenarts gebelt en morgen om half 9 moest Junior er al zijn,

Mijn moeder heeft gebelt en de dierenarts heeft alleen de tijden doorgegeven en naar soort gevraagt en naar zijn gewicht voor de rest niks, hij moet er om half 9 zijn en om kwart voor 11 is zijn operatie.

( ik ben 13 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbele check kan nooit kwaad:wink2: Sterkte morgen met je nijn vergeet niet dat hij lekker zacht moet liggen (dekentje of iets anders waar hij op kan liggen in zijn hok). Snap dat je het spannend vindt maar gaat helemaal goedkomen!

Ik hoop echt dat het goed komt en dat Junior morgen wel wat mee werkt als hij in slaap word gebracht, wat ik wel vervelend vind is dat hij van half 9 tot kwart voor 11 in een supper klein hokje moet.. en hij moet er om half 9 zijn en word pas om kwart voor 11 geholpen en die tijd kan hij nooit alleen doorbrengn in een hele onbekende omgeving, en alleen, en erg lang zonder beweeg ruimte zowat. En ik zit op het moment dat hij daar is op school, ook wanneer het gebeurt. Gelukkig als ik thuis kom dat we hem waarschijnlijk op kunnen halen.

Ik geef hem denk ik even een speeltje mee of iets van thuis, meestal vind hij dat fijn als hij van huis weg is.

Junior kan het wel hihi.

Vandaag is Junior veel drukker dan normaal, hij rent de hele tijd oortjes naar voren spring op me been en vraagt veel om aandachtw at hij nu natuurlijk ook veel krijgt ( altijd wel ) volgens mij heeft hij een beetje door dat er wat gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop echt dat het goed komt en dat Junior morgen wel wat mee werkt als hij in slaap word gebracht, wat ik wel vervelend vind is dat hij van half 9 tot kwart voor 11 in een supper klein hokje moet.. en hij moet er om half 9 zijn en word pas om kwart voor 11 geholpen en die tijd kan hij nooit alleen doorbrengn in een hele onbekende omgeving, en alleen, en erg lang zonder beweeg ruimte zowat. En ik zit op het moment dat hij daar is op school, ook wanneer het gebeurt. Gelukkig als ik thuis kom dat we hem waarschijnlijk op kunnen halen.

Ik geef hem denk ik even een speeltje mee of iets van thuis, meestal vind hij dat fijn als hij van huis weg is.

Junior kan het wel hihi.

Vandaag is Junior veel drukker dan normaal, hij rent de hele tijd oortjes naar voren spring op me been en vraagt veel om aandachtw at hij nu natuurlijk ook veel krijgt ( altijd wel ) volgens mij heeft hij een beetje door dat er wat gaat gebeuren.

Ik snap je bezorgdheid maar.........bedenk dat hij in goede handen is mijn DA houdt de nijnen ook altijd net zo lang totdat ze helemaal bij zijn en gegeten en gekeuteld hebben. Anders neem je hem misschien te vroeg mee naar huis en ga je je over elk klein dingetje zorgen maken. Ons nijn zat alweer helemaal vrolijk in zijn benchje toen we hem op kwamen halen thuis in zijn kooitje gedaan maar na twee uurtjes kwam hij er al weer uit en hupste weer vrij rond. Zo kan het dus ook. En misschien is school wel lekker afleiding voor je. Hij wordt elf uur geholpen je mag vast om half twaalf even bellen hoe het gegaan is. Nou meis niet te druk maken komt helemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop echt dat het goed komt en dat Junior morgen wel wat mee werkt als hij in slaap word gebracht, wat ik wel vervelend vind is dat hij van half 9 tot kwart voor 11 in een supper klein hokje moet.. en hij moet er om half 9 zijn en word pas om kwart voor 11 geholpen en die tijd kan hij nooit alleen doorbrengn in een hele onbekende omgeving, en alleen, en erg lang zonder beweeg ruimte zowat. En ik zit op het moment dat hij daar is op school, ook wanneer het gebeurt. Gelukkig als ik thuis kom dat we hem waarschijnlijk op kunnen halen.

Ik geef hem denk ik even een speeltje mee of iets van thuis, meestal vind hij dat fijn als hij van huis weg is.

Junior kan het wel hihi.

Vandaag is Junior veel drukker dan normaal, hij rent de hele tijd oortjes naar voren spring op me been en vraagt veel om aandachtw at hij nu natuurlijk ook veel krijgt ( altijd wel ) volgens mij heeft hij een beetje door dat er wat gaat gebeuren.

Heb je niet een grotere vervoers box?

Toen Stewie gecastreerd moest worden kwam er een spoed geval tussen dus hij moest om 8:30 er al zijn en om 14:30 werd hij pas geholpen. Bij onze andere konijntjes waren ze binnen een paar uur weer thuis!

Ik denk persoonlijk dat het wel fijn is dat je op school zit... dan heb je een beetje afleiding. Ik zelf ben altijd thuis geweest bij de castraties/sterilisaties omdat ik ze ook weer op moet halen. Alleen toen bleef ik maar piekeren en na denken over alles en als de telefoon ging schoot ik meteen al in de stress!

Alles gaat helemaal goed komen :) in de middag is hij weer terug en kan hij lekker verwent worden door jou ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de heenreis ook gewoon hooi in de vervoersbox gedaan zodat ze tot de operatie lekker konden knabbelen. Daarnaast had ik nog een hele plastic zak vol met hooi meegenomen voor na de castratie, DA assistente keek me nogal raar aan, maar ja ze zijn verzot op dit hooi, dus je weet maar nooit ;). Toen ik mijn ram ophaalde na castratie zat hij al weer warber te kijken, en hij at ook meteen weer. Met de dames was het wel wat intensiever! Zorg in ieder geval dat je pijnstilling meekrijgt voor het geval dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet een grotere vervoers box?

Alles gaat helemaal goed komen :) in de middag is hij weer terug en kan hij lekker verwent worden door jou ;)

Helaas heb ik dat niet anders had ik hem daar wel in gedaan, maar waarom moeten konijnen eigelijk zo ver van te voren er zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps heb je geen dekentje of knuffeltje waar zijn geurtje aan zit die geef ik altijd mee.

Nee :( Maar morgen doe ik om kwart over 6 een knuffeltje in zijn hok, en hij is dol op nieuwe dingen dus daar gaat hij wel aan likken en mee spelen, hopelijk komt zijn geurtje er dan snel op, dan zorg ik dat hij dat knuffeltje mee krijgt, ( Ik ben er ook niet als hij weggebracht word ) en ik ga tegen me moeder zeggen dat hij ook hooi mee moet, ( en wat hooi uit zin hok een stuk waar hij een bedje van heeft gemaakt daar zit zijn geurtje ook op, en een speeltje hopelijk gaat hij wat slapen en spelen zodat de tijd wat sneller gaat! :) en knapt hij snel weer op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik dat niet anders had ik hem daar wel in gedaan, maar waarom moeten konijnen eigelijk zo ver van te voren er zijn?

Wat bij ons toen uitgelegd is dat ze diertjes die geopereerd moeten worden om 8:30 allemaal binnen willen hebben.

Rond 10:15 beginnen ze met de eerste. dus soms zal het konijntje moeten wachten ligt er gewoon aan hoe druk het is ;)

Nadat ze geopereerd zijn moeten ze in de couveuse en kunnen ze daar in bij komen. Dan word er even gekeken hoe het gaat en dan bellen ze op dat we ze konden komen halen :) Je kan ook aangeven dat je het konijntje pas om een bepaalde tijd wil komen halen (rond een uur of 4/5 In verband met school/werk of een afspraak ofzo) Persoonlijk heb ik dit nooit gedaan en zorg ik altijd dat ik vrij ben. Zodat ik ze meteen weer op kan halen en ze niet hoeven te wachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of alle da's zo werken (dus ik zal er niet vanuit gaan) maar ik hoef aan voedsel niets mee te geven bovendien heeft zij een kamer waar rijen met hokken (soort bench) staan daar gaan de dieren in die geopereerd zijn zodat ze inderdaad niet zo lang in de kleine vervoerboxen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jennelyn, een konijn mag nooit nuchter zijn voor een operatie. Dan kunnen de darmen stil gaan liggen met de grootste problemen tot gevolg! Gewoon eten geven zoals altijd!!

Woops! TV kijken en typen werkt niet zo goed samen!

Ik bedoelde dus: Hij moet NIET nuchter zijn.

:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kaatje: Mijn dierenarts had ook gezegd dat ik het favoriete eten wat hij gewend is mee moest geven, dus ik had veel groen geplukt. Dit omdat het van belang is dat hij zsm weer gaat eten en een dierenarts heeft niet altijd in huis wat jij ook geeft plus dat groen er vaak als eerste weer in gaat.

Hij had ook gevraagd of ik een handdoek van het konijn zelf mee wilde nemen die naar hem ruikt. Dit omdat konijnen het eng vinden als dat gaskapje over hun kop gaat en ze dan stil moeten blijven zitten. Daarom wikkelen ze hem in een handdoek op dat moment en het is geruststellender voor het konijn als die handdoek niet vreemd ruikt.

Dus dit is om stress te voorkomen.

Verder hebben ze bij mijn dierenarts ook grote hokken. Moest hem ook tussen 8 en half 9 brengen maar hij werd pas terug in de vervoersbox gezet toen we hem om 2 uur op kwamen halen.

Ik vind het wel goed dat de dierenarts nadenkt over dat soort dingen, ik vind dat ik een fijne dierenarts heb. Ook mede door dit soort overwegingen, dan doe je toch alles wat je maar kan doen om het goed te laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .