Ga naar inhoud

NUCHTER of niet!? Operatie morgen al!


ilse42

Aanbevolen berichten

Zonet heb ik hem rustig geaait in een handoek gedaan, handen voor zijn oogjes en de medicijnen gegeven toen spuugde hij de helft weer uit en heb ik nog weer wat gegeven en toen bleef hij heel rustig zitten en klaar :) binnen 2 minuten was alles gedaan ben echt trots op hem! wat eerst 30 minuten heeft geduurd heeft het nu 2 minuten geduurd.

Voor de rest gaat het goed met hem hij huppelt vrolijk rond alleen hij is nog wel moe. Of hij pijn heeft kan ik niet goed zien.

hij vraagt wel heel veel om aandacht, en wil niks eten nadat hij de medicijnen binnen heeft dat is wel een nadeeltje maar gelukkig heeft hij de hele dag goed gegeten en net een komkommertje gehad klein stukje. Voor de rest is hij nu aan de brokjes dus ga even kijken hoe het gaat. Zonet zag ik dat hij een klein beetje had genomen maar nu vast wat meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom denkt iedereen dat het aan max ligt dat het zo makkelijker gaat? Het ligt niet aan max, het ligt aan degene die het geeft en de techniek. In een handdoek wikkelen werkt echt niet bij hem. Binnen 2 seconden heeft hij zijn poten eruit. Mijn vriend krijgt het echt met geen mogenlijkheid voor elkaar bij Max. Precies hetzelfde konijn hoor.

En je ziet nu bij Ilse dat het ook heeft gewerkt ;) ik heb nog nooit een konijn gehad waarbij het niet gelukt is. Nu ook weer 2 opvangertjes die echt wel proberen weg te komen, maar ik geef ze er de kans niet toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er ook vooral om hoe je je zelf voelt als je het doet, je moet wel laten merken dat je de baas bent.

Hier werkt het in de handdoek draaien wel heel goed, ik hou het konijn dan met het achterlichaam tegen met aangedrukt en dan inderdaad de mond een beetje open doen, spuitje diep genoeg er in en klaar. Vooral het spuitje diep genoeg is ook belangrijk, anders slikt het konijn het niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denkt iedereen dat het aan max ligt dat het zo makkelijker gaat? Het ligt niet aan max, het ligt aan degene die het geeft en de techniek. In een handdoek wikkelen werkt echt niet bij hem. Binnen 2 seconden heeft hij zijn poten eruit. Mijn vriend krijgt het echt met geen mogenlijkheid voor elkaar bij Max. Precies hetzelfde konijn hoor.

En je ziet nu bij Ilse dat het ook heeft gewerkt ;) ik heb nog nooit een konijn gehad waarbij het niet gelukt is. Nu ook weer 2 opvangertjes die echt wel proberen weg te komen, maar ik geef ze er de kans niet toe.

Ik denk omdat Max sowieso al heel rustig zit. De meeste konijnen zijn al lang weggerend of naar achteren losgewurmd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut, 1 moment niet vasthouden, echt een fractie van een seconde en foetsie zijn ze. Ik kan het daarom in m'n eentje alleen op schoot. Ik dacht ook een keer: handig op tafel, maar dat wil hier dus niet.

Medicatie gaat hier momenteel zonder dwang in, nog véél fijner voor alle partijen ^^ De oppas kan het ook zonder probleem over nemen, ze moet alleen kunnen doseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

medicatie verstoppen in iets lekkers werkt niet. Trappen ze hier niet in. Of ze eten maar de helft op. Tja.. hoeveel medicatie hebben ze dan al op?

En als ik Max niet op tafel zet is hij ook zo weg hoor:p op tafel kan hij ook nergens heen voor zijn gevoel. daarom op tafel. En Max blijft echt niet rustig zitten. ik heb alles al klaar liggen en zodra hij op tafel staat begin ik.Het is inderdaad een soort van overwicht. hij weet dat ik de baas ben. En ik doe het rustig. Wil ik het gehaast doen lukt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met overwicht alleen ben je er niet. Bij sommige zit het vluchten érg hoog in hun modus. Anderen komen ontzettend goed voor zich op. Ik heb allemaal blauwe plekken op mijn arm bijv.

Je moet de manier vinden die bij jou en jouw konijn past, daar geloof ik meer in. Ik heb mijn manier gevonden en dat werkt prima. Hier werkt dat dus absoluut niet, op tafel zetten, dus dat ga ik ook niet proberen meer. (En ook al heb ik alles klaar liggen, want dat heb ik altijd.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha daar zaten gedroogde appeltjes, worteltjes en banaantjes. Volgens mij zaten er toen ook nog wat snoepjes van russel rabbit in. haha. Ik erg leuk hoor als ze zelf een snoepje mogen kiezen. je ziet echt die oogjes groot worden van: wauw! ik heb een schat gevonden! wat moet ik als eerste pakken!!.

ik heb die trommel ook eens op de grond laten vallen, je had ze moeten zien :rofl: haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met overwicht alleen ben je er niet. Bij sommige zit het vluchten érg hoog in hun modus. Anderen komen ontzettend goed voor zich op. Ik heb allemaal blauwe plekken op mijn arm bijv.

Je moet de manier vinden die bij jou en jouw konijn past, daar geloof ik meer in. Ik heb mijn manier gevonden en dat werkt prima. Hier werkt dat dus absoluut niet, op tafel zetten, dus dat ga ik ook niet proberen meer. (En ook al heb ik alles klaar liggen, want dat heb ik altijd.)

ik zeg ook niet dat het gelijk de eerste keer werkt;) beide moeten het "leren" de eerste keer ging max er ook vandoor en moest frank meehelpen om hem vast te houden. op een gegeven moment heeft hij door dat het moeilijk kan of makkelijk, maar dat het toch gebeurd. En ik sluit altijd af met wat lekkers. (of ze moeten niet willen eten, dan is het een ander verhaal natuurlijk haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de snoepjespot ook altijd naast me, maar ik blijf erbij dat je eigen methode moet ontwikkelen. Sommige dingen kun je wel heel leuk willen, maar die werken niet. Mijn methode komt wel overeen bij de twee, maar in de details verschillen ze, omdat mijn konijnen ook verschillen. Maaike is een echte vluchter, terwijl Milo dus een hoop hapjes in mijn arm zet. (En omdat 'ie onlangs aan z'n tanden was geholpen, is dat een onderarm vol blauwe plekken geworden :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Junior kreeg vandaag zijn medicatie weer en weer zijn voer, eten dat eet hij echt niet op, hij blijft gelukkig nog wel wat hooi eten. En medicatie heeft hij voor de helft weer uitgespuugd... helaas. Het lijkt erop dat hij pijn heeft, hij ligt gewooon maar de oortjes heel raar en hij kijkt heel zielig.

Hoe kan ik hem nog laten eten als hij het niet wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me vooral af waarom hij überhaupt medicijnen krijgt! Hij krijgt nu twee dagen later nog steeds pijnstillers? Waarom?

En die antibiotica, waar is die voor?

Bink heeft dit allemaal niet gehad en was en volgende dag alweer de oude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Poo heb ik na de ingreep ook niet hoeven geven. Hij rende na een paar uur weer gewoon rond alsof er niks gebeurd was. Ik zou dus vooral goed kijken naar het gedrag van je nijn, als hij goed poept, lekker eet en zich normaal gedraagt, meteene. stoppen met die medicatie! Is nergens voor nodig. Wat een rare DA heb jij. Eerst niet goed informeren, en dan je nijn volstouwen met medicamenten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht eventueel de volgende dag pijnstillers geven als ik merkte dat hij pijn had. Maar ik vond het niet nodig.

Antibiotica had hij een prikje bij de dierenarts gehad. Maar bij mijn konijn was de wond niet gehecht dus dat is misschien anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .