Ga naar inhoud

konijn dikke tong en lippen.


Domino

Aanbevolen berichten

Het konijntje van mijn zusje wilde niet goed eten en ze kwijlt ook. Dus is ze gisteren naar de dierenarts geweest omdat er haakjes zouden kunnen zitten. Maar de dierenarts constateerde dat ze nauwelijks kiesproblemen heeft maar wel een dikke tong. Ze heeft antibiotica meegekregen. Maar vanmorgen heeft ze nu ook inene dikke lippen.

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt? Wat zou het kunnen zijn? We denken misschien een allergie? Ik ken dit ziektebeeld helemaal niet.

Ze krijgt dwangvoeding want zelf eten wil ze niet meer. Ze heeft er puur last van. Mijn zusje gaat zo weer contact opnemen met de dierenarts. Maar misschien heeft iemand hier nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch weer ergens stiekem van gesnoept zonder dat het opgemerkt is. Ik zou dat even doorgeven aan de dierenarts. Die kan er dan rekening mee houden dat ze misschien iets giftigs binnen heeft gekregen. Dan helpt antibiotica niets natuurlijk, en moet dat gif eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts denkt aan toch een stroomdraadje, dat ze een tik heeft gehad en dat het daardoor is gaan ontsteken (ook al zijn de draden volgens mij weggewerkt), of een cactus. Ze heeft ook wat gekregen om de zwelling te doen minderen maar tot op heden is er weinig verbetering. Ze slikt het dwangvoer ook vaak niet door.

Ik weet even niet meer hoe je dat kan oplossen. Je moet natuurlijk ook uitkijken dat het niet in haar luchtpijp komt. Echt zielig dit, je voelt je zo machteloos....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou morgenochtend de dierenarts even bellen of er nog wat mogelijk is met sectie. Ze ligt wel in de koelkast, maar of het nog kan weet ik niet.

Ik vind het zo sneu voor m'n zusje, een aantal maanden geleden heeft ze ook al een voedstertje verloren. Deze had een maagverstopping en na veel pijn en moeite en sonderen op het laatst heeft ze het toch niet gered. Toen kwam dit voedstertje en dat ging supergoed.... tot afgelopen week.

Het mannetje heeft nu al 3 meisjes overleeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .