Ga naar inhoud

Agressief konijn


elmobruce

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik heb nu een aantal weekjes een nieuw konijntje.

Ze is nu in totaal 3,5 maanden oud en is echt helemaal niet lief, ze valt aan, bijt en graaft in je lichaam.

Heb haar bij een fokker vandaan, en heb er erg veel geld voor betaald.

Dit om de reden dat ik er zeker van zou zijn dat ik een lief konijntje zou krijgen, omdat er niet meer agressieve konijnen word gefokt..

Nu is het zo dat ik mijn konijntje wel terug kan brengen, maar mijn geld krijg ik niet terug...

Oja, ze is altijd met heel veel liefde behandeld toen ze net hier bij ons kwam wonen, ze zat lekker binnen en werd dagelijks meerdere malen lekker geknuffeld. Daarna sloeg het echt helemaal om....

Wat moet ik nu doen??

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Het klinkt als frustratie van het konijntje...

Misschien kun je ons verder op weg helpen wb advies geven door een paar antwoorden te geven:

Wat is de woonsituatie van je konijn? Hoeveel m2 heeft deze 24/7 tot zijn/haar beschikking?

Is er een vriendje of zijn er de plannen in de toekomst een vriendje aan te schaffen voor het konijn?

Even wat ik me zo snel kan bedenken wat het gedrag zou kunnen verklaren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een eenzaam konijntje wat last krijgt van de puberteit en alle hormonen die daar bij komen kijken... Een konijn is een groepsdier en heeft eigenlijk een vriendje nodig, dus misschien is het een optie om een gecastreerd ventje bij je meisje te zoeken. Onze voedster had ook erge last van haar hormonen en zij is enorm opgeknapt van haar castratie (bij voedsters houdt dat in dat de baarmoeder en eierstokken verwijderd worden, waarmee ook de kans van problemen met de baarmoeder verdwijnen).

Probeer in ieder geval om je konijn niks kwalijk te nemen, want ze volgt gewoon haar instinct en dus heeft boos worden geen nut!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar geprobeerd te koppelen aan mijn voedster en gecastreerde ram, maar zonder resultaat..

Mijn ram vind haar helemaal niet lief, en loopt te grommen en hij begint met haar te vechten...

Daarin tegen vind mijn voedster het weer helemaal gezellig in de buiten ren..

Heb ze namelijk nog niet samen in 1 van hun hokken gezet alleen in de grote buiten ren (2 rennen aan elkaar vast gemaakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend vind haar echt helemaal niet lief meer en zou willen dat ze vertrekt..

Ze valt hem nog vaker aan dan mij, terwijl hij zelfs nog gekker van haar was dan ik ;)

Nu is het zo dat ik mijn konijntje wel terug kan brengen, maar mijn geld krijg ik niet terug...

Dit omdat ze het financieel niet best heeft...

Mag wel van haar een ander baby konijntje uitzoeken, maar wil liever geen baby konijntjes meer...

Dit ook omdat je nooit weet hoe ze worden met gedrag (omdat het zoals bij mij helemaal om kan slaan)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nefke,

Hier nog even de antwoorden op jou vragen:

Wat is de woonsituatie van je konijn? Ze zat in een kooi in huis van 1m, en zou later in een kooi van 1.40m gaan. Maar omdat ik buiten ook nog een etage vrij had zit ze nu in het buitenhok. Dit is een etage van ook ruim 1.40m.

Hoeveel m2 heeft deze 24/7 tot zijn/haar beschikking? Haar buitenhok van 1.40 lang en af en toe in de dubbele ren.

Is er een vriendje of zijn er de plannen in de toekomst een vriendje aan te schaffen voor het konijn? Heb meerdere konijnen, maar het koppelen gaat niet goed.. En ben eigenlijk niet van plan om nog meer konijnen te nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft aan haar meerdere malen lekker geknuffeld te hebben, wat versta je onder lekker knuffelen? Pak je het konijntje bij je? Hoe hanteer je haar dan?

Hoe diep is het hok?

Wat voor ras is het?

Een konijntje bij een bestaand koppel is niet zo'n goed idee, een trio gaat vaak mis en stoken in een goed huwelijk is niet prettig. Als je geen mogelijkheid hebt voor een vierde konijn zou ik er wel heel goed over na denken of dit wel heel verstandig was. Konijnen zijn groepsdieren en kunnen zo reageren uit frustratie, omdat hun basisbehoeftes niet aan voldaan kan worden en bij het andere koppel is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hok lijkt me zoiezo een beetje klein, dit kan voor agressief gedrag zorgen. Het lijkt er op dat ze zich eenzaam voelt. Het is niet zo gek dat de koppeling niet lukte, je stookt eigenlijk in een goed huwelijk. Je kunt beter voor hem/haar een eigen maatje zorgen. Als je dit allebei doet krijg je vast een veel liever konijn. castratie kan ook helpen om hem/haar rustiger te krijgen.

Verder houden sommige konijnen niet van knuffelen en vinden het zelfs eng. Wat versta jij onder knuffelen?? Aai je haar in haar hok? Til je haar op, neem je hem mee op de bank?? 99% van de konijnen vinden oppakken heel erg eng. Het zijn prooidieren dus je geeft hem het gevoel dan dat hij gepakt wordt door een roofdier. Sommige konijnen vinden het ook al heel eng om geaaid te worden. Je kunt zien aan de lichaamshouding of hij het eng vind. Kruipt hij in een, oren plat in de nek, grote ogen, tegen stribelen, agressief als je hem wilt aaien/oppakken?? Dit zijn tekenen van angst.

aangepast door NaOomkuuHh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .