Ga naar inhoud

Een opstaande richel haar op rug


Max2

Aanbevolen berichten

Hoe leg ik dit uit? 1 van mijn voedsters heeft op haar vacht een dunne streep haar, van halverwege haar rug naar staart lopen. Tijdens het aaien voelt het niet anders? Het lijkt er echt op te liggen. Ze is al land door haar verjaring heen. Wie herkent dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, hee dat is grappig! Hazel heeft het ook al een week of 2 a 3. Ik dacht dat het door de verharing kwam, hij is lekker in de rui.

Ik zei nog tegen mijn vriend dat ik dat wel mooi vond, dat ik hoop dat het blijft. Dacht gewoon een puur haar-technisch iets, dus door de verharing of dat het in de genen kon zitten zoals bij die ridgeback honden.

Helemaal niet iets achter gezocht zoals in dat topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, hee dat is grappig! Hazel heeft het ook al een week of 2 a 3. Ik dacht dat het door de verharing kwam, hij is lekker in de rui.

Ik zei nog tegen mijn vriend dat ik dat wel mooi vond, dat ik hoop dat het blijft. Dacht gewoon een puur haar-technisch iets, dus door de verharing of dat het in de genen kon zitten zoals bij die ridgeback honden.

Helemaal niet iets achter gezocht zoals in dat topic.

Het is nu af en aan, de ene keer wel en de andere keer zit het weer plat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net bedacht dat het misschien wel eens de manier van wassen kan zijn. Een konijn wast zich zo van onder naar boven, met de vacht mee, eerst de ene kant, dan de andere kant. De haren in het midden kunnen ze niet bij en zouden dus overeind kunnen blijven staan omdat ze niet steeds plat gewassen worden. Dat zou ook verklaren waarom het op het einde zit, en niet achterin de nek begint, want daar bij hun schouders en nek kunnen ze niet wassen.

Het verklaart nog niet waarom ze het soms wel en soms niet hebben, maar dat het steeds bij veel konijnen ook tijdens/ na de rui is (ja Hazel is ook flink in de rui) zou ook op die manier verklaard kunnen worden, haren die net nieuw zijn staan misschien wat plukkeriger overeind en na verloop van tijd verdwijnt dat.

Konijnen die het nooit hebben zouden wel eens een andere wastechniek kunnen hebben, of net iets soepeler/leniger zijn of zo.

Het is ook maar een theorie, en nog niet 100% plausibel, maar ik denk dat er misschien te veel achter gezocht wordt en dat er misschien wel zoiets onbenulligs achter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vooral Leo als ie weer half op de wc rand staat te bedelen om wat lekkers. Dan kiept dat ding nog wel eens om :he: En dan zit ie mij weer verdwaasd aan te kijken wat er nu weer gebeurde.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .