Ga naar inhoud

Wilgentakken


Knabbel mijn

Aanbevolen berichten

Alle wilgen mogen.

Ze staan werkelijk overal.

Zoek maar eens wat plaatjes op Gooogle en hou dan je ogen open.

Langs de slootkant, in tuinen van mensen die je kent (wel eerst vragen!), langs een meertje, in het bos.

Vooral langs de waterkant kun je vaak treurwilgen vinden, langs weilanden vaak knotwilgen, langs meertjes en wielen vaak schietwilgen en bij mensen in de tuin vaak paaswilgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bij mijn ouders pas een tak paaswilg mee genomen.

en in een pot gedaan en nu hopen dat hij gaat groeien dan kan ik zelf een boom in de tuin zetten.

hij heeft al wortels.

dus als je bij iemand een tak mee kan nemen kan je hem zelf ook laten groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, oké, dan heb ik toch geen gek figuur geslagen :whistle2:.

De wilgentak is overigens een succes, alle blaadjes zijn er al van af. Ik laat hem nog wat langer liggen, ik hoop dat basje zijn tandjes gaat slijten op de tak zelf, en dat hij dan de smaak zo te pakken krijgt dat hij de dierenwinkel wilgentakken ook wilt, die zijn namelijk keihard, ziet er goed uit voor zijn tandjes. Nu wilt hij de dierenwinkel-versie overigens niet. Hij weet niet goed wat er mee te doen geloof ik.

Ik woon gelukkig dicht in de buurt van een weide afgezet met van die knotwilgen, ik kan dus gewoon elke dag even gaan plukken. De wilgen zijn volgens mij eigendom van de staat, maar hier gaan ze er echt niets van zeggen, hier zie je amper politieagenten en dergelijke, en de boer vind het ook niet erg. Niets stiekems aan hier dus. Wat verder in de straat is er een huis met een treurwilg die ze elk jaar uitgebreid snoeien, wanneer ik het zie gebeuren ga ik ze om wat takjes vragen, vinden ze vast niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebit slijt volgens mij door het aantal kauwbewegingen en niet door de hardheid van het product. Hooi is ook goed voor het slijten. Daar moeten ze heel veel van naar binnen werken zonder dik te worden. Hier eten ze echt geen wilg uit de winkel, terwijl ze verse takken heerlijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .