Ga naar inhoud

dipsy ziek !!! WAT MOET IK DOEN :(


aliciaa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik dacht ook dat koolsoorten niet goed waren voor konijnen maar dat blijkt een fabeltje, toen ik naar de opvang ging vertelden ze mij dat ze daar koolsoorten gaven en dat dat geen enkel probleem was en helemaal geen gas of verstopping veroorzaakt zoals wel vaker wordt gezegd. ook in een topic op BB was daar nog niet zolang geleden een vraag over en meerdere leden waren het erover eens dat dat geen probleem was. ik zou dus gewoon rode kool blijven geven als ze het lekker vinden, doe het wel met mate maar dat is dan ook op elke groente van toepassing:yes:.

in de lijst met groenten die veilig zijn voor konijnen op BB staan ook gewoon verschillende koolsoorten tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het weer beter gaat!

we hebben een hele groente tuin, peterselie vers, bramen, appel peer, tomaat, erwte , pompoen, meloen, wortel, ui, mais, alles, aardbeitjes ,mint, druiven, kersen , aardapel :P en nog meer hebben we in de tuin . wat mogen ze hier niet van hebben?

Ik lees ook wel eens dat je beter geen mais kunt geven. Ze mogen het wel, maar ze hebben blijkbaar moeite met het verteren van de velletjes?? Dus daar zou ik dan niet op gokken... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mais heb ik ook gehoord dat je dat beter niet geeft :yes:

we hebben een hele groente tuin, peterselie vers, bramen, appel peer, tomaat, erwte , pompoen, meloen, wortel, ui, mais, alles, aardbeitjes ,mint, druiven, kersen , aardapel en nog meer hebben we in de tuin

ojee ik zou je tuin wel willen hebben, lijkt me leuk maar toch wel veel werk :D, doe jij dat allemaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n moestuin maar hier kunnen toch dingen zoals meloen niet zo goed, dan is het wel lekker om in zo'n land te wonen! Ook veel eerder geen nachtvorst meer denk ik?

Mijn konijnen snoepen er ook goed van mee, aardbeiblad, wortelloof, andijvie, bramen, framboos etc.

Ik laat ook wel expres stukjes onkruid langs de randen staan wat ze lekker vinden. Weegbree, zuring, klaver, kleefkruid, vogelmuur etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mais heb ik ook gehoord dat je dat beter niet geeft :yes:

ojee ik zou je tuin wel willen hebben, lijkt me leuk maar toch wel veel werk :D, doe jij dat allemaal?

ja het is heel veel werk want klein is het niet ! :)

maar ik krijg er wel veel voor terug.

een heel veld heb ik vol met groente en fruit.

voor ons en de nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens erwt....die mogen konijnen niet hebben.

Qua EHBO doosje, kan je heb best beperkt houden.

Ik denk dat je met pijnstilling en een darmstimulerend middel al erg ver komt.

Ik zou idd even een mailtje sturen (of bellen) naar een DA in de buurt van je ouders en het verhaal uitleggen. En dan vragen of je ouders daar die dingen mogen komen halen.

Een anti-gasmiddel zou ik sowieso niet doen. Dit kan in sommige gevallen erg gevaarlijk zijn. Ik vind dat je dit niet kan gebruiken zonder DA die iets van het spijsverteringsstelsel van een konijn kent.

Daarnaast is het meestal overbodig omdat gas een symptoom is en het ook weggaat als je de oorzaak aanpakt.

Daarnaast denk ik dat de meeste andere dingen in Hongarije wel te vinden zijn. Ik ben voorstander van het in huis hebben van O.R.S. of een gelijkaardig middel, ik vermoed dat ze dat in hongarije ook wel hebben, net als ontsmettingsmiddel, iets van oogzalf zal je daar indien nodig ook wel kunnen vinden.

En antibiotica heeft geen zin, want dan moet je een hoop verschillende in huis hebben. En ik denk dat je de meeste ook wel in Hongarije vindt, zeker als in Peru al zoveel te vinden was.

En als je ooit AB nodig hebt en je weet de stofnaam niet om het juiste middel te vinden, wil ik je daar dan wel bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heet hij nog goud en drinkt hij genoeg?

kijk anders even bij zijn staart.

kijk ook heven naar de temperatuur.

en kijk ook als zijn neus niet nat is.

verder kun je niks dun behalve pijn stillers.(dat werkt soms ook)

ik wens je veel succes met je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een anti-gasmiddel zou ik sowieso niet doen. Dit kan in sommige gevallen erg gevaarlijk zijn. Ik vind dat je dit niet kan gebruiken zonder DA die iets van het spijsverteringsstelsel van een konijn kent.

Hi Zwarte Panter,

Kan je hierover wat meer uitleg geven, liefst met bronnen? Misschien beter in een apart topic. Ik denk dat het voor veel BB-leden interessant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .