Ga naar inhoud

dipsy ziek !!! WAT MOET IK DOEN :(


aliciaa

Aanbevolen berichten

Ik ben ff nieuwsgierig ;)

Als konijnen in dat land niet als huisdier gezien worden, hoe kom je dan aan een konijn als huisdier?

Kun je niet terecht bij een organisatie voor wilde konijnen? Of is dat daar ook niet?

ik heb 1 konijn vanuit nederland meegenomen hier heen via de auto, toen ik hier ging wonen , en 1 eet konijn, een man die konijnen doet fokken voor het vlees:S heb er 1 van gered, en 1 konijn van een vrouw die daar niks om gaf dat is puk een klein blond konijntje (fotoalbum) blondje is puk van die vrouw. grijze is de eetkonijn :s . en dipsy is de nederlandse nijntje . dus heb 2 konijntjes gered, het blondje was heel erg ziek toen ik hem had overgenomen vond het zo zielig dus had die gepakt , anders was ze al dood geweest :s . geld het zelfde voor de grijze die zou al opgegeten zullen zijn. het zijn zn schatjes. en nu hebben ze een goed leven bij mij en zijn allenmaal gezond aleen dipsytje is nu ziek.:(

aangepast door aliciaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zie op weeronline dat het momenteel tussen de 20 en de 22 graden is daar, morgen pas weer 26 graden.

Dus lijkt me niet de goede diagnose.

Met 20 graden een ziek konijn koel zetten en nat maken zou ik dan niet doen.

vandaag is het hier op dit gebied 22 graden. morgen 26 , over morgen 32 en zaterdag ook 32 graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel geen diagnoses, ik ben geen DA. Ik opperde alleen een mogelijkheid.

Uiteraard moet je met de info niks doen als het daar nu niet erg heet is.

Ik had de info alleen al zo snel gegeven, aangezien het niet zo goed klinkt.

Mijn post was niet per sƩ richting jou maar eigenlijk aan Aliciaa bedoeld.

Sorry als je het verkeerd opvatte. Ik begreep heel goed dat je het er maar gauw bij zette voor de zekerheid.

Het woord diagnose is ook niet zo bedoeld alsof jij een diagnose stelde, misschien onhandig omschreven van mij. Ik bedoelde gewoon dat dat het wel niet zou zijn met 20 graden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi sind vandaag niet meer, maar hij knarstand wel , en dat knarsen op een andere manier dan normaal, ik heb hem een vol spuitje laten oplikken met zn eten er in prut, zie foto boven, en dat vond tie wel goed, en heeft tie 2 helemaal opgelikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat hij graag eet van zijn papje met spuitje!!

Geef hem maar lekker veel. Je kan ook dingen pureren, dus brokjes met wat groenvoer wat hij graag lust. Misschien kan hij dit dan zelf oplikken.

Als hij dan wel goed eet en zich beter voelt dan zou het heel goed kunnen zijn dat hij door haakjes pijn heeft bij het eten.

In dat geval heb ik geen flauw idee hoe het verder moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn post was niet per sƩ richting jou maar eigenlijk aan Aliciaa bedoeld.

Sorry als je het verkeerd opvatte. Ik begreep heel goed dat je het er maar gauw bij zette voor de zekerheid.

Het woord diagnose is ook niet zo bedoeld alsof jij een diagnose stelde, misschien onhandig omschreven van mij. Ik bedoelde gewoon dat dat het wel niet zou zijn met 20 graden :)

ik ga dat ook niet doen als het maar 22 gr is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat hij graag eet van zijn papje met spuitje!!

Geef hem maar lekker veel. Je kan ook dingen pureren, dus brokjes met wat groenvoer wat hij graag lust. Misschien kan hij dit dan zelf oplikken.

Als hij dan wel goed eet en zich beter voelt dan zou het heel goed kunnen zijn dat hij door haakjes pijn heeft bij het eten.

In dat geval heb ik geen flauw idee hoe het verder moet.

ik blijf het maar door doen pappjes maken van het eten dan krijgt tie toch de dingen binnen wat tie nodig heeft en hij vind het ook nog niet eens erg, en straks maar naar de dokter, en als tie niks kan doen, dan gaan we morgen naar een andere stad waar meer bevolking is daar zijn de artsen ook beter, nu kan ik daar niet heen gaan want mn man werkt en heeft de auto en ik heb geen rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er geweest.. pff

hij zecht hij werkt niet met konijnen aleen met grotere dieren dan een kat.

hij wou nog niet eens een medicijn meegeven voor de pijn. he kan ook met 1/4 palagorin voor een mens.zei die.

ik heb hem weer lekker verwend met wat prut, en heeft tie allemaal opgeten, en een stukje worteltje at tie weer:O

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het ook een vorm van aandacht zijn dat tie alleen van het spuitje wouw eten gevoerd wou worden,want nu eet ze wel worteltje en zo. maar ze was echt ziek vanmorgen en zat maar stil in een hoekje, maar het gaat nu wat beter. gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de werkzame stof van die pijnstiller voor mensen opgezocht. Volgens wat ik vind, heet het panalgorin i.p.v palagorin. Maar ik vermoed dat we het dan over hetzelfde hebben.

Maar zeker niet geven. Is echt niet veilig voor konijnen.

Een konijn gaat niet stoppen met eten, speekselen en stil zitten met half dichtgeknepen ogen om aandacht te trekken omdat hij liever van een spuitje eet.

Als hij morgen toch niet echt beter is, dan zou ik gewoon verschillende DA'en bellen tot ze je een pijnstiller geven met een goede werkzame stof.

Ik weet niet of je zelf nog af en toe op vakantie gaat in NL. Maar anders is het handig om daar wat basismedicatie mee te nemen, zodat je toch de meest basisdingen in huis hebt om je konijnen te kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien is het wel wat anders dan de tandjes want ze eet nu weer brokjes en groentjes?

kan het ook zijn dat hij zich vandaag vanmorgen en vanmiddag niet lekker voelde gewoon hoofdpijn of misselijk zo als bij mensen/?

en dat het nu weer over is? omdat hij nu weer eet . morgen vroeg ga ik weer naar dippy toe en kijken hoe het gaat. gaat het weer slecht dan ik ik naar een grote dierenarts, uurtje verderop,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat het handig zou zijn om zo'n EHBO doosje bij te houden voor konijnen waarin pijnstilling zit, dwangvoer, ciseral om darmen op gang te houden enz. indien er problemen zijn. en een boek over konijnen met symptomen van ziektes in beschreven en wat doen in welk geval zodat je toch wel al wat beter voorbereid kan zijn indien er iets scheelt met je konijnen:yes:

als het echter gaat om problemen met tanden of zo dan kan je er zelf niet veel aan doen. ik denk aan de hand van de symptomen dat je hebt beschreven het echt niet zoiets is als hoofdpijn of misselijkheid hoor maar iets ernstigers. een konijn toont pas dat hij zich slecht voelt of niet eet wanneer het al heel erg is.

ik zou er eigenlijk nog eens over nadenken (indien je geen da vindt die konijnen wil behandelen en er zich in wil verdiepen) over het feit dat je konijnen houdt in een land waar ze niet als huisdier beschouwd worden en waardoor je ze ook niet de zorg kan bieden indien ze ziek zijn waar ze recht op hebben. ik zie dat je het beste voor hebt met je beestjes maar bepaalde zaken waar je niets aan kan doen maken het wel heel moeilijk om konijnen te houden waar je nu woont. als ze niet ziek zijn is er geen enkel probleem maar de kans zit er wel in dat er nog wel eens eentje ziek wordt ofzo en dan zit je weer met hetzelfde probleem. ik wil je hiermee helemaal niet aanvallen of zo, want je hebt echt het beste met ze voor maar het is denk ik wel iets om over na te denken :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .