Ga naar inhoud

hoe lang houdbaar?


pluis04

Aanbevolen berichten

ik heb eind april 15 kilo HFST gekocht voor mijn drie dwergkonijnen.

maar nu was mijn vraag hoelang blijft het goed als de zak open is?

ik heb nu nog de helft van de zak dus ik zou 4 maanden met een zak doen ongeveer,maar twijfel of het wel zo lang goed blijft.

anders moet ik de volgende keer toch maar een kleinere zak nemen ha ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een luchtdichte bak staan die nog schoon moet, daar gaat het straks in. Meer omdat de zak me enorm in de weg staat, want ik kan mij niet voorstellen dat ze hun product in een zak doen waarin het veel minder lang houdbaar is en/of de kwaliteit erg achteruit gaat. Ik bewaar dingen overigens ook altijd IN de zak als ik ze in bakken doe, tenzij het om kleinere hoeveelheden gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook HFST, maar ik vergelijk het een beetje met biscuitjes. Als je die in de verpakking bewaard of je bewaard het in zo'n luchtdichte curver box, dan blijft het in die curver box veel langer lekker ;) En op die verpakking staat ook een houdbaarheidsdatum en ook die verpakking is vaak niet 100% dicht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi, dit is een wat ouder topic sorry, ik weet niet hoe oud oud genoeg is om niet meer te mogen openen:$

Mijn vraag over de hfst is ook hoe lang het houdbaar is. Ik zat uit te rekenen dat ik voor mijn twee nijntjes met 15 kg 300 dagen zou doen. Dat is dus zo'n 10 maanden. Als ik dit in een goede curverbox met deksel oid doe zou dit dan kunnen?

Hierboven zie ik staan dat 4 maanden nog prima is, maar bijna een jaar is natuurlijk wat anders haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug heb ik voor het eerst een 15 kilo zak HFST gekocht en als ik van de datum uit moet gaan dat erop staat, dan is het een halfjaar houdbaar. Ik ga er vanuit dat als je de brokken in een goede curverbox doet, dat het na die datum ook nog prima bruikbaar is.

Ik weet alleen niet hoelang. Misschien dat dit een kwestie van uitproberen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon van de datum op de verpakking uit gaan.

Als je zo'n zak koopt ben je waarschijnlijk wel veel goedkoper uit als die 3 kilo zakken. Als je uitrekend wat je tot de houdbaarheidsdatum kunt voeren, dan kun je de rest na je aankoop direct doneren aan een knaagdieren opvang of asiel. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: jij bent goedkoper uit en ondertussen hebben die beestjes ook nog een gezonde maaltijd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeiden bij mij in de winkel dat zolang je nijnen het eten je het gewoon kan blijven en dit is veeel langer dan op de verpakking staat, een jaar kan makkelijk.

Ik kreeg wel de tip om af en toe het voer goed door elkaar te schudden omdat aan de onderkant waar het voer stil staat omdat het niet gebruikt er nog weleens motjes oid in kunnen komen (ook in een dichte bak...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .