Ga naar inhoud

Weinig eten maar gezond?


Annelies en Basje

Is Basje oke?  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. Is Basje oke?

    • Ja hoor, maak je maar geen zorgen alles helemaal prima
    • Ik ben niet zeker/nee (toelichten aub)
      0


Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet dat het destijds ging om een hooibal die in de buurt van het trapgat hing en het konijn dus met het hoofd erin is blijven hangen en zichzelf heeft opgehangen. Je suggereert dat ik dit verzin maar het is echt gebeurt.

Ik gebruik sowieso geen hooiballen, want er kan veel te weinig hooi in. Dan moet ik er al 5 per hok neerhangen en daar begin ik niet aan.

Nee, ik suggereerde dat niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen ze het super op hooi van de boer, nooit problemen gehad en stukken goedkoper dan dat voorverpakte dure kruidenhooi. Ik geef soms wel eens kruidenhooi ter afwisseling maar niet dagelijks. Vind die prijzen echt absurd. Hier gaat er zo'n 15 kg per maand doorheen dus tel uit je winst ;)

Ik heb diverse boeren geprobeerd, maar als ze al wat aanraakten, dan was dat 1 dag en daarna helemaal niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook met een kieskeurige hooi-eter en eentje die alles lust... best moeilijk om te zien of meneertje kieskeurig wel wat hooi binnen heeft aangezien de ander de hele dag door zit te knabbelen!

Nu, ik heb gelezen dat jij ook van Antwerpen bent, het hooi dat ze in de Zowizoo in Kontich (grote dierenwinkel!!) verkopen in grote zakken, dat eten ze bij mij beide! Het alpenhooi is dat! Misschien eens te proberen? :)

Ook het peperdure beaphar timothy hooi en het weidehooi van flamingo wil hij (maar soms heb ik daar een slechte zak van)!

Maar alles waar een extra smaakje (paardebloem,kamille,wortel...) aan zit (vb die vierkante zakjes hooi van tom & co) of het low budget hooi van tom & co, dat laat hij liggen!

Ik meng ook soms rozijntjes, thijm en citroenmelisse door het hooi, zo eet hij er meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meng ook soms rozijntjes, thijm en citroenmelisse door het hooi, zo eet hij er meer van!

ik deed dat bij Flap vroeger ook toen ik nog geen hooimerk had gevonden dat hij echt lustte! het resultaat was bij mij dat hij ging wroeten met zijn kopje in het hooi tot hij dat ene rozijntje had of gewoon alles om ver schopte en heel nauwkeurig op zoek ging zonder ook maar 1 sprietje hooi op te eten. ik was heel blij toen ik dan uiteindelijk hoop heb gevonden dat hij wel helemaal lustte :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier geef ik gewoon normaal hooi. Goed hooi van iemand die wat paarden heeft en altijd aan goed hooi komt omdat hij dat heel belangrijk vind. Mijn nijnen moeten niets hebben van kruidenhooi en dat soort dingen. Gewoon normaal hooi en ze eten heel goed! Ook niet uit dierenwinkel dat is enorm fijn en de helft valt uit het ruifje en gaat dus weg omdat het vies is geworden wat ik zonde vind. Heb nooit bijgehouden hoeveel gram ze eten. Als ze maar af en toe hooi eten vind ik het goed. Soms is dat een ruifje in een dag en soms een ruifje in 3 dagen maar dan eten ze vaak ook ngo wel gras.

Ik voer ze veel groente en fruit en wilgentakken en onbeperkt hooi en in voorjaar/zomer/najaar mogen ze dagelijks op het gras dus ze krijgen alles binnen wat ze nodig hebben en ga ervan uit dat ze via hun instinct eten wat ze nodig hebben. Immers onkruid wat niet goed is voor nijnen eten ze ook echt niet op dus ze weten heel goed hoe of wat ze wel/niet kunnen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tip Chloe! Ik moet wel even zeggen dat ik wel in de heeeel ruime omgeving van Antwerpen woon hoor (ik studeer er maar zit er niet op kot), maar Kontich klinkt best oke als meneer nog eens vertikt hooi te eten.

Het hooi van de boer waar ik aan kan komen is helaas geen paarden maar koeien-hooi en het ziet er niet helemaal super uit. Het ligt hier dan ook in een open hooi schuur (wel een dak maar geen wanden), misschien dat het daar wel mee te maken heeft.

Momenteel is er hier weide hooi en kruidenhooi en vandaag is kruidenhooi hip, wie weet wat het morgen word.. Ik heb het gevoel dat het wel durft wisselen.

Ps: meneer slaapt momenteel languitgerekt in zijn wc, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is, mannen he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik ook slechte hooieters. Het hooi waar ze het meeste van eten komt van de colruyt. Als ik me niet vergis is het iets van "Little friends farm hay" (ben niet zeker van de naam, ik woon al een paar maanden in het buitenland , dus heb al een tijdje geen hooi meer in mijn handen gehad :P )

Ik heb een hooibal gekocht en die hang ik op. Zo kunnen ze het hooi niet onderplassen of wegkrabben (wat ze doen als ik het ze in een bakje of hooiruif geef). je moet misschien een beetje zoeken naar wat jouw konijntje het leukste vindt: ééntje hier spendeert bv de helft van zijn dag bovenop een doos, ik hang de hooibal dan ook vlak naast zijn doos. bij enkele anderen werkt het als ik met touw veel hooi bij elkaar bindt (goed strak of ze krabben het los), en er stukjes groenten tussen steek.

ik geef ze ook weinig brokjes: per dag tussen de 15 en 20 gram Hope Farms Super trio per kg. Daarnaast krijgen ze ook wel nog verse groenten. Maar als ik ze richtlijn 25gr per kilo geef laten ze het hooi onaangeroerd en laten ze bdk liggen.

Ik hoop dat je met wat zoeken wat vindt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .