Ga naar inhoud

het behang wordt van de muur getrokken


komijn

Aanbevolen berichten

ik heb 2 konijnen, een gecastreerde man, en een voedster, ze zijn echt een heel leuk stel samen.

Elke dag mogen ze loslopen door de woonkamer, maar sindskort hebben ze ondekt dat het onwijs leuk is om samen een stuk behang van de muur los te trekken. Ik vindt het vreselijk dat ze dit doen, en straf het af door ze weer terug in het hok te doen. Waardoor ze nog meer energie over houden.... en als ik ze dan weer los laat, blijven ze weer opzoek gaan naar hoekjes waar ze behang kunnen lospeuteren.

Ik heb al een telefoonboek op de grond gelegd als vervanging, en de voedster vindt dit ook wel leuk, maar het mannentje blijft heel irritant doen, en zodra ik iets minder oplet gaat hij toch opzoek naar een stuk behang, of een plint of de kabels bij de televisie....

Door dit gedrag heb ik de neiging om ze minder vaak uit het hok te laten...maar eigenlijk vindt ik dat dan ook weer zielig, maar ik wil niet dat mijn huis nog meer wordt gesloopt!!! heeft iemand (opvoedkundige)tips

nat maken met een plantenspuit..helpt dat?...Kun je een konijn iets afleren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zeker een konijn iets afleren...

Maar ten eerste straf ze nooit door ze terug tezetten in hun hok,hun hok moet hun veiligheishaven zijn en geen strafhoekje,daar moeten ze zich het prettigste voelen:)

Berend en Nelleke leven hier ook binnen en Berend vind het leuk om aan de stoelen teknagen hier is tegenwoordig 1 x nee berend genoeg.

Je kunt proberen als die het doet hard geluid temaken(bijv hard nee zeggen en in je handen klappen)

waterspuit kan idd ook(maar dit gaan ze op een gegeven moment wel leuk vinden,dus dan moet je wat anders zoeken;))

Of je geeft ze een time out in een hoge door voor een min of 2.

Dan zeg je ook hard nee en zet hem in de doos voor 2 min en laat hem dan er uit elke keer dat hij het weer doet zet jij hem terug.

Zodat hij in de gaten krijgt dat als die stout is dat jij z'n vrijheid afneemt en dat wil die natuurlijk niet want wat is leuker dan lekker door de kamer huppelen:)

En probeer is andere dingen om aan teknagen zoals wilgentakken of wilgen tunnels :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze aan de muren knagen, dan zet ik ze in het hok, en geeft ze wel iets lekkers, zodat ze het wel leuk blijven vinden in hun hok, maar misschien beloon ik ze dan ook indirect wel voor het nagen aan de muur...:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze aan de muren knagen, dan zet ik ze in het hok, en geeft ze wel iets lekkers, zodat ze het wel leuk blijven vinden in hun hok, maar misschien beloon ik ze dan ook indirect wel voor het nagen aan de muur...:mdr:

haha idd want dan denken ze nog van ow we hebben wat goeds gedaan:)

Dus gewoon wat anders gebruiken dan de kooi en geen snoepje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een ren aan het hok? Want uberhaupt in een hok opsluiten is te klein, mogelijk dat ze daardoor zoveel energie over hebben als ze los mogen wel is even ondeugend willen doen. Al is het natuurlijk heel normaal konijnengedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een herkenbaar verhaal! Ik heb hier ook een ram en voedster in huis lopen die echt ontzettend ondeugend zijn. Vrijwel alle plinten hebben ze inmiddels al gesloopt. Daarnaast hebben ze op veel plekken het behang eraf gescheurd, de vloer beschadigd en ook onze meubels moeten er helaas aan geloven. Mijn vriend en ik hebben soms echt zoiets van waar zijn we in vredesnaam aan begonnen. Het is gewoon echt niet leuk als je hele huis gesloopt word. Ze weten erg goed wat wel en niet mag. Het lukt alleen niet om het ze af te leren. Voor mijn gevoel heb ik ook alles inmiddels al geprobeerd. Hun nat spuiten helpt niet, heel hard nee of wat anders roepen niet, hun laten schrikken niet, wat anders aanbieden niet, hun bij de desbetreffende plek weghalen niet. Nou ja alles helpt even, maar vervolgens gaan ze doodleuk verder.

Ook ik vind het erg belangrijk dat onze konijnen lekker de ruimte hebben. Hier mogen ze dan ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat loslopen. 'S nachts zitten ze dan in hun kooi, waar ik een ren voor zet.

Inmiddels begin ik ook steeds vaker de neiging te krijgen om ze maar gewoon in hun hok+ren te laten. Leuk is anders wat, maar op den duur weet ik het ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zeer herkenbaar. Complete stukken behang zijn al verdwenen in Banjer. En hij weet dondersgoed dat het niet mag want als ik dan boos z'n naam roep rent ie gauw weg. Ik straf hem al niet eens meer, heb ik ook nooit echt gedaan (plantenspuit of in het hok of in een doos zetten). Want als ik al op sta weet ie al genoeg :D

Of ik roep hard z'n naam en dan zit ie met z'n bek vol behang mij aan te kijken, wat doe ik fout????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een beetje hetzelfde, onze plinten en de hoeken van de muren zijn allemaal afgeknaagd. We dachten dat dit wel zou komen doordat hij nog alleen was en zich verveelde, dus zodra hij oud genoeg was gecastreerd en 3 weken daarna een vriendinnetje die hier woensdag gekomen is. De koppeling vraagt veel energie en aandacht van hem maar tussendoor knaagt hij nog steeds even aan dingen waaraan het niet mag. Zij begint hier nu ook al mee...Terwijl ze het nog zo druk hebben met elkaar dus dat geeft weinig goede hoop.

Hij luistert wel als je nee zegt, meestal, soms gaat hij zo lang door dat we op moeten staan en hem een paar keer weg moeten duwen van die plek. Hij heeft in iedere kamer een wilgentakje liggen, dus genoeg te knagen, alle ruimte van de wereld, behalve 's nachts dan moeten ze in de bijkeuken. Nog niet eens in het hok. Een vriendinnetje en heel veel aandacht van ons.

Ik weet het ook niet meer.

We gaan wel hoekprofielen kopen binnenkort als we toch in de buurt zijn van de Gamma, maar die kun je ook niet op iedere stoelpoot of je schoenen plakken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonja: Toen wij alleen Stamper nog hadden dacht ik ook dat het kwam omdat hij alleen was. De komst van een vriendinnetje heeft het probleem er alleen niet minder op gemaakt. Nou slopen ze samen het huis. De 1 is daar nog fanatieker in dan de ander.

Ik hoop voor jou dat de hoekprofielen gaan helpen en dat het vriendinnetje van je ram een minder grote boef word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm die kans is hƩƩl klein. Het is een half wild konijntje dus die schijnen dat nog meer te hebben.

Ach, het is vervelend maar ik denk dat we er niet meer aan kunnen doen dan wat we doen.

Gelukkig is het in ons geval niet verschrikkelijk, ons huis wordt over een tijdje gesloopt, wij zijn de laatste bewoners. Maar dat kan ook nog jaren duren, dat weten we niet. En daarna zien we wel weer verder in het volgende huis.

Als het huis nog langer mee moest was het veel vervelender geweest.

Ook aan andere dingen wordt geknaagd, maar met name aan de plinten en de hoeken van de muren.

Het gekke is dat konijnen die ik bij mijn ouders had dit eigenlijk niet deden, maar die waren dan weer heel erg op de kabeltjes. Hier worden kabels alleen doorgeknaagd als ze in de looproute in de weg liggen, dus als er een kabeltje doorgeknaagd wordt is het onze eigen schuld dat we ze niet goed aan de kant gelegd hebben en het is dus goed te voorkomen.

En ik hou er niet minder om van ze ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervangende/afleidende dingen om aan te knagen/mee te spelen (kartonnen dozen, tunnels) en veel ruimte, opgesloten in een hokje is voor geen enkel konijn fijn en daardoor zou het kunnen dat ze aan je behang gaan knagen! succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banjer heeft hier echt genoeg om z'n tanden in te zetten, maar het leukste vind ie toch dat behang wat mooi vast zit aan de muur totdat hij z'n tanden erin zet.... of het oud papier. heb ik dat net mooi op een stapeltje gelegd... trekt meneer er weer wat tussenuit wat naar zijn smaak is en dan ligt alles weer overhoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je behang van je muur af stomen en je muur verven ;)

Je zou de kabels van je TV weg moeten werken. Als je TV op een kastje staat, kun je de zijkanten van het kastje dicht maken door er een houtenplank aan te bevestigen. Als ze via de onderkant erbij kunnen, zul je het daar dicht moeten maken dmv een houtenbalk. De draden die dan nog overblijven zul je in een kabelhuls moeten doen.

Eigenlijk is het echt niet anders als je huis kind veilig maken... Een baby mag ook geen draden trekken of zijn vingers in het stopcontact of aan de schoonmaakmiddelen of pillen..

Denk er ook om dat er veel giftige (kamer) planten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn twee nijntjes doen dat ook.. En ik heb er wat opgevonden! Ik had nog een rol behang liggen en heb daar stukjes vanaf geknipt en dat aan ze gegeven! Die stukjes heb ik aan wcrolletjes en keukenrolletjes vastgemaakt en ik merk dat ze daar erg tevreden mee zijn!

Iedere keer wanneer ze weer naar de muur hupte en aan het behang wilde zitten, trok ik hun aandacht en riep ik hun naam en gaf ze hun eigen behang. :) het enige 'nadeel' is dat je overal op de vloer nu wc-/ en keukenrollen tegenkomt.. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zou doen weet ik zeker dat ze eraan gaan! :D Wc-rol hier is om aan te knabbelen en mee te spelen!

Ik heb van die kabelbeschermers, weet niet hoe het heet maar van die spiralen-dingen.

Maar niet alle kabels kan je wegwerken en daar moeten we dus gewoon voorzichtig mee zijn en uit de konijnenlooproute houden, bijvoorbeeld in de slaapkamer hebben we alleen lage stopcontacten net boven de plint, dat kan gewoon niet anders daar, je houdt altijd een stukje kabel over aan het begin van de stekker.

Of het kabeltje van mijn telefoonlader, die is ook een keer op de grond gevallen vanaf de vensterbank. Einde lader dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zijn er 2 opladers van de laptop (1 van mijn vriend en 1 van mij) eraan gegaan. 2 opladers van gsm en de boeken en de muur.

het probleem is dat Flap bij ons overal opgeraakt, bureau, tafel en ook over de ren sprong. oja en de oortjes van mijn mp3 weet hij ook uit zo'n houten doosje te halen. ik dacht steeds dat ik ze op mijn bureau was vergeten weg te zetten in het doosje tot ik na 2 keer doorhad dat hij het doosje openkreeg :P. nu sinds Amber er is heb ik nog geen problemen gehad met hem. zij is dan ook een heel voorbeeldig konijntje dat aan haar houten speeltjes knaagt!

mijn vriend was heel verbaasd: ah ze knagen aan dat hout in de ren, is dat de bedoeling :oh:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na vandaag voor de zoveelste keer van alles gesloopt te hebben, waren mijn vriend en ik er helemaal klaar mee en hebben de konijnen een eigen hoek in de woonkamer gegeven. Ze hebben dus niet langer de hele woonkamer + hal tot hun beschikking.

Maar qua ruimte hebben ze niks te klagen hoor, het is erg ruim voor 2 konijntjes.

Het wel even wennen voor ze, maar ergens lijken ze het ook wel prima te vinden.

Ze kunnen nou in elk geval niet meer het hele huis slopen. Hebben wij ook weer wat rust.

Het is namelijk wel heel vermoeiend als je ze echt constant in de gaten moet houden omdat ze steeds van alles doen wat niet mag. We zullen zien hoe dit uitpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .