Ga naar inhoud

Recept.


Maggy

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb net een nieuw recept uitgeprobeerd en het leek me leuk om dit even te delen.

Wat heb je nodig?

-Banaan

-Basilicum (of iets anders, net waar je nijn van houdt)

-Brokjes

-Wortel

Hoe ga je te werk?

-Schil de banaan en leg deze in een bakje.

-Leg de basilicum en de brokjes erbij.

-Kneed het tot een balletje,de banaan is plakkerig genoeg om alles bij elkaar te houden. (Misschien kun je hiervoor beter handschoenen aandoen)

-Leg het balletje in het bakje van je konijn.

-Breek de wortel in verschillende stukjes.

-Stop deze erin.

Tadaaaaaa. (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele banaan?! En nog eens een hele wortel?! Pff dat krijgt mijn konijn maar net in een maand tijd...

Is wel veel hoor! Leuk recept, leuk idee verder, maar ik vind dit iets te veel verwennerij dan goed is voor een konijn denk ik. Sorry :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me bij Lonja aan, ik zou zelf eerder er voor kiezen om een grote bal van hooi te maken en stevig vast te knopen met bijv. rafia, en daar dan lekkers in verstoppen. Zo heeft je konijn veel lol en stimuleer je ze wat in hun natuurlijk gedrag, maar zonder dat ze gelijk een heleboel suiker en troep binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk recept!

Ik ga hem zeker bewaren.

Zoals manon24 al zei, je moet zelf de hoeveelheden bepalen.

ik zou zelf eerder er voor kiezen om een grote bal van hooi te maken en stevig vast te knopen met bijv. rafia, en daar dan lekkers in verstoppen. Zo heeft je konijn veel lol en stimuleer je ze wat in hun natuurlijk gedrag, maar zonder dat ze gelijk een heleboel suiker en troep binnen krijgen.

Moet je daarvoor rafia gebruiken of kun je ook gewoon normaal touw gebruiken?

Ik heb van een hooibal wel een filmpje.

Ik zoek het wel even.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je minder banaan gebruikt krijg je er geen brokjes, basilicum én wortel meer in. :)

Het is ook leuker inderdaad als ze het niet hapklaar voorgeschoteld krijgen zoals Dollie zegt.

En het een beetje verdelen, dus de ene keer een schijfje banaan, de keer erop een stukje wortel in de hooibal en zo kun je af en toe eens verwennen in plaats van alles tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .