Ga naar inhoud

Twee konijntjes berijden elkaar CONSTANT


anoukaimee

Aanbevolen berichten

Hallo!

Sinds een paar dagen berijden mijn twee konijntjes (twee zusjes) elkaar constant. Ben de afgelopen dagen veel thuis geweest en het valt me heel erg op dat het ineens zo vaak gebeurd, soms echt wel om de 2 minuten. Ik weet dat dit soort dingen wel gebeuren maar het lijkt me nu toch wel wat uit de hand te lopen, maar misschien heeft het te maken met de tijd van het jaar? Weet iemand misschien iets meer of iets wat ik kan doen om het op te lossen?

Bedankt alvast!

Groetjes Anouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dames gaat vaker niet goed samen en mede zal het met de tijd van het jaar te maken hebben. Als dit van kwaad tot erger word en er ook wondjes bij ontstaan of ruzie zou ik ze uit elkaar halen.

Je weet 100% zeker dat het twee dames zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dames gaat vaker niet goed samen en mede zal het met de tijd van het jaar te maken hebben. Als dit van kwaad tot erger word en er ook wondjes bij ontstaan of ruzie zou ik ze uit elkaar halen.

Je weet 100% zeker dat het twee dames zijn?

Ja weet het zeker, heb ze al een jaar of 3 en dit is voor het eerst dat het zo erg is. Ik zet ze misschien even een tijdje uit elkaar en dan wel kijken hoe het verder gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay dan ligt het echt aan de tijd van het jaar. Uit elkaar halen en weer aan elkaar koppelen is erg moeilijk, als het echt niet meer gaat is de mooiste optie beide laten castreren.. dan heb je een kans dat het goed gaat als het buitenom het rijden stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castreren NIET doen om deze reden.

2 voedsters is nou eenmaal geen goede combi, haal er 2 ex rammen bij.

Datis minder risicovol, leuker en het heeft garantie dat het beter gaat.

Castreren is een erg grote ingreep, zonder garantie dat het goed gaat, niet doen dus.

Beetje overdreven reactie, vind je niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je castratie afraden? Dit kan zeker wel voordelen bieden, dames zitten al 3 jaar als vriendinnen bij elkaar, voorjaar in de hormonen en in dit geval kan castratie van 2 dames zeker wel kansen bieden.

Ja, allebei een eigen ex-ram geeft een grotere kans op garantie op stabiliteit, maar als ze daar geen plek voor heeft?

Neemt wel alle kansen op baarmoederproblemen af en geeft rust in de eigen kopjes, dus om het volledig af te raden? Zou ik zelf niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .