Ga naar inhoud

Kwakkelen


docentje

Aanbevolen berichten

Vorige maand werd er oorontsteking bij Timo geconstateerd. Daar gaat het nu eigenlijk heel goed mee.

Maar eergisteren begon hij een nat oogje te krijgen en als hij even had weggedommeld lagen er wat druppeltjes kwijl op de grond. Toen hij ook nog eens begon te niesen en ik het unheimliche gevoel in mijn maag kreeg ben ik gelijk naar de weekendierenarts geweest. Gelukkig bleek mijn eigen DA dienst te hebben.

Timo had koorst (40.7), maar reageerde overal alert en goed op. Ik was eerst bang dat het snot was, maar omdat hij al antibiotica gebruikt dacht de DA niet dat dat het was. Hij dacht eerder aan een luchtweginfectie door verminderde weerstand. Timo kreeg een flinke startdosering Metacam en na een tweede grondige inspectie mocht hij weer mee naar huis. Een uurtje na de eerste dosering was hij alweer de oude. Klom tegen me op om te kroelen, maakte binkies en racete door het huis.

Vanochtend had hij gelijk hele verhalen toen ik hem aaide (je kent het wel, mondje beweegt alsof ie praat en dat zachte maalgeluid). Echt weer de oude Timo.

De metacam moet ik nog vijf dagen geven met de normale dosering. De AB moet ik ook gewoon blijven geven (tot einde van de maand) en als het goed is heeft meneer het dan allemaal achter de rug.

Zijn er nog meer BB-ers die ook een nijn hebben die opeens allerlei kwaaltjes blijkt te hebben? Blijft dit terugkomen of is het gewoon een eenmalige periode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch nog een jong konijntje? Vind ik allemaal wel veel! Heb hier eentje die het één na het andere heeft, maar hij is acht. Dan mag het ook wel een beetje natuurlijk. De rest varieert van nooit wat gehad tot wat (kleine) dingen, maar nooit heel dicht achter elkaar.

Hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan met hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Timo is nog erg jong. Hij is 10,5 maand. Ondanks het voorval van gisteren maakt hij verder helemaal geen zieke indruk. Eet goed, is erg levendig etc. Het is allemaal begonnen met een schurftmijt infectie. De DA zei dat het allemaal met verminderde weerstand te maken heeft. Over een paar weken moet ik terug op controle. De antibiotica moet nog zeker 4 weken gegeven worden. Bij de controle wil ik wel de toekomstkansen van Timo bespreken. En eventueel verder laten uitzoeken waarom nu ook luchtweginfectie heeft.

Vraag me eigenlijk ook af of dit misschien iets te maken kan hebben met de vaccinatie die hij gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de problemen begonnen nadat Timo gevaccineerd is? Door de vaccinatie gaat de weerstand van je konijn omlaag waardoor ze vatbaarder zijn voor van alles. Het zou er dus zeker wel mee te maken kunnen hebben. Mijn konijnen kregen ineens niesbuien na hun vaccinatie, dat terwijl ik ze daarvoor nog nooit had horen niezen.

Ik moet zeggen dat mijn konijnen ook regelmatig wat hebben, dat terwijl ze beiden nog geen jaar oud zijn. Vooral Stamper is echt een zorgenkindje. Hij is al vaak ziek geweest. Inmiddels ben ik erachter dat hij erg allergisch is voor bepaalde dingen, wat een hoop verklaard. Sinds beide konijnen een strikt dieet volgen en ze daarnaast dagelijks gedroogde echinacea krijgen om hun weerstand te verhogen, gaat het gelukkig beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Nu Timo al twee dagen Metacam krijgt gaat het met sprongen vooruit. Een zieke indruk maakt hij niet en hij rolt altijd lekker languit op zijn zij en maakt binkies en speelt graag. Wat me wel opvalt is dat hij wat harder knarsgeluidjes maakt dan anders. Ik heb niet het idee dat dit van pijn is omdat hij verder zo'n goede indruk maakt. Ik geef hem nu wat vaker basilicum en peterselie omdat ik las dat dit de weerstand ook wat verhoogd. Ben wel een beetje bang om over drie dagen te stoppen met de Metacam. Hoop dat de klachten in ieder geval niet terugkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .