Ga naar inhoud

Konijnen eten bodembedekking op....


mrthe

Aanbevolen berichten

Oké, mijn konijnen hebben weer wat nieuws uitgevonden.....

Ze eten namelijk de bodembedekking uit de wc op... Ik heb die grote bruine korrels als bodembedekking omdat deze volgens de verkoper uit de winkel de urine het beste zou opvangen en het niet stoffig zou zijn. Ik ben er ook heel tevreden over, behalve dat nu sinds een paar dagen mijn konijnen het als eten aanzien. Ze krijgen SS als voeding en nu lijken die brokken qua vorm en kleur wel een beetje op de bodembedekking.. Kan het kwaad dat ze dit opeten? Het lijkt me zelf niet echt gezond maar van de ene kant denk ik dat een fabrikant daar toch ook wel rekening mee houd dat konijnen het kunnen gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem bij die korrels.. Ze zijn erg fijn, maar Pip eet ze ook op... Ik begreep van andere BB's dat het uit kan zetten in hun maagjes, dus dat zou niet goed voor ze zijn.

Probeer wat andere bodembedekkers... Helaas kan ik je daarin niet helpen, want ik vond niets zo fijn als die pellets :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle mijn drie konijnen die ik toen had toen ik die korrels gebruikte aten ervan. Niet veel, maar ik vond het niet een prettig idee en ben er meteen mee opgehouden. Sinds dik 2 jaar gebruik ik nu hemparade en daar ben ik dik tevreden over! Als ze dr echt veel van eten zou ik iets anders gaan gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze er veel van eten is het inderdaad verstandig om over te stappen op een andere bodembedekker. Ze zullen er niets van krijgen hoor, maar het is nutteloze vulling. Probeer eens beukensnippers of hennepvezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .