Ga naar inhoud

Knip jij de nagels van je konijn?


Nimfee

Knip jij de nagels van je konijnen?  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Knip jij de nagels van je konijnen?



Aanbevolen berichten

Hey allemaal

Ik was vandaag naar de dierenarts met mijn konijntjes voor de inentingen. Ze worden dan ook helemaal nagekeken. De dierenarts wilde al bijna beginnen met het knippen van de nagels, maar dat hoeft dus niet bij mijn konijnen. Ze hebben een ren (twee vierkante meter) en ze lopen enkele keren in de week los. In de ren ligt ook nog zand.

Kortom: de nagels slijten vanzelf, want ik hoef het zelf ook niet bij te houden.

Daarmee kwam ik bij het volgende: wie knipt er wel de nagels van zijn of haar konijnen? Komt dat omdat ze binnen zitten of buiten?

Ben benieuwd!

Groetjes Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.. wel van mijn binnenkonijnen, niet van mijn buitenkonijnen. Maar dat ze buiten zitten hoeft niet perse te betekenen dat de nagels niet te lang kunnen worden, dus wel blijven controleren. (Zie het regelmatig in de opvang..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten hier buiten en in de ren op tegels maar moet er soms wel een puntje vanaf halen

Als de dame en heer willen meewerken

Maar heb wat ondekt

Ik laat ze bedelen om een biksje door het gaas heen

Kan ik zo de nagels knippen zonder dat ze er erg in hebben

Alleen de achterpoten maar die zijn nooit lang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat mijn nijnen buiten zitten, op tegels, moet ik het toch wel in de gaten houden. Nu met het medicijn toedienen e.d van mijn gec. voedsters zag ik dat de nagels van de voorpootjes al weer wat te lang waren. De nagels van de achterpoten blijken echter wel te slijten want die hoef ik eigenlijk nooit te knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ventje slijten ze heel langzaam en hij heeft zowel voor als achter een scheef nageltje.. Dus die knip ik wel :)

Bij het vrouwtje alleen als het pijn begint te doen doordat ze te schepr zijn. ;)Ze slijten wel goed (liepen binnen op marmer en nu buiten op tegels)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn 4 buitennijnen niet, die sjouwen op betonklinkers , maar bij Roosje (nu nog binnenkonijn, 7 weken en Vlaam) zijn ze wel loeischerp, en er zit behoorlijk wat lange vacht rond de tenen.. Dus ik verwacht dat ik met haar binnenkort naar de DA moet! Om het zelf te doen lijkt me doodeng:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin knipte ik alleen de scherpe puntjes eraf ivm oppas kids, maar nu ik geen oppas kids meer heb, doe ik het ook niet meer. Het is gewoon niet nodig. Bij al mijn dieren slijten ze vanzelf. Alleen bij de honden knip ik heel af en toe de nageltjes die hoger op de poot zitten en dus niet de grond raken om te kunnen slijten, maar meestal houden ze dit zelf bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat ze knippen door de dierenarts. Een heel klein stukje kan ik wel zelf maar Binky is een druktemakertje en de dierenarts gaat net ietsje verder dan ik durf dus dat is beter. ;) Binky woont ook binnen en ik ben dit jaar (tot nu toe) 1x geweest voor zijn nageltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip de nagels ook zelf. Om daar elke keer voor naar de DA te gaan, is ook een heel gedoe en ook zonde van het geld. Mijn vriend helpt mij. Hij pakt ze op, ik wikkel ze in een handdoek en mijn vriend houdt de konijnen vast terwijl ik ze knip. Denzel blijft lekker rustig, Zwartje wilde dat niet, en spartelde altijd veel tegen. Ben benieuwd hoe dat straks met Jill zal gaan, bij haar hoeven de nagels nog niet geknipt te worden.

Toen ik afgelopen oktober bij de thuiskapper was, had ik ook de nagels van haar konijn gedaan. Zij wilde naar de DA daarvoor, maar ik zei dat ik dat ook kon doen. :) Zo kun je elkaar helpen en dat is altijd fijn. :)

aangepast door michaela23
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip zelf de nagels van Garret. Ze blijft zelf zitten en geeft als het ware een "pootje". Ik heb het schaartje bij een dierenspeciaalzaak gekocht. Ontzettend makkelijk. Garret zit ook buiten en heeft zelf de regie of ze op tegels zit of in haar hok. Ook loopt ze regelmatig door de tuin (ook allemaal tegels). Toch worden haar nagels aan haar achterpoten best flink. Heb ze nu twee keer geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip zelf de nagels van Knabbeltje. Ze vind het niet erg blijft ook gewoon rustig zitten.

Maar soms word ze nageken door de dierenarts en dan knipt ze haar nagels ook direct even. Maar meestal doe ik het dus gewoon zelf.

Mijn konijn heeft een dubbelhok buiten en als het mooi weer loopt ze soms in de ren. :D Maar knippen moet ik ze wel want ze worden gewoon lang ookal loopt ze soms buiten op de tegels

aangepast door Michèle love you
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .