Ga naar inhoud

Pootje tussen hok


Liaan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Kleine konijntje die nu bijna 3 weken is. Heeft net het pootje tussen het hok gekregen. Nu loopt ze er niet meer op. En bij het pootje bij het nageltje begint het een beetje Zwart te worden.

Wat moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de dierenarts! Die zal bekijken of het een breuk en zo ja wat voor breuk. Afhankelijk daarvan krijg je advies (bijvoorbeeld je nijn in een klein hokje houden een aantal weken zodat ze haar pootje niet te veel belast en het kan genezen, dit werkt bij een gewone simpele breuk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt !

Naar de dierenarts....

Mocht deze aanraden een foto te maken, reken dan op ong. €40,= aan kosten.

Je kan overwegen dit niet te doen..mede vanwege het feit dat er áls het gebroken is,niet heel veel meer aan te doen is dan rusten....Gips etc, wordt niet gedaan...

Dat zwart worden is vooral raadzaam om naar te laten kijken én je krijgt een rustperiode voor je konijn, maar vooral ook: pijnstilling !

Want je konijn heeft pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je moeder wil dit diertje laten kreperen?

Want ondanks dat het het nu gebruikt is het wel ernstig beschadigd geraakt en kan je konijntje alsnog dood gaan aan een ontsteking.

Als je moeder geen dierenarts kosten wil maken had ze ook nooit dieren moeten nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn alle dieren gelijk, ik ga dus met alle dieren even snel naar de DA, alles kost geld.

Mijn gerbils krijgen dezelfde goede behandeling als mijn hond, ook al zijn het mss "maar" gerbils.

Ik ben zelf momenteel bezig met het verzorgen van een zwerfkat: ze is reeds op onze kosten nr de DA geweest en de prikpil gekregen.

Volgende week wordt ze op onze kosten gesteriliseerd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een muis quinty die heeft een vreselijke mijtaanval ik ben wel 3 a 4 keer met haar naar de dokter gewest en ben in totaal over de 100euro kwijt. Maakt mij niet uit, vandaag onverwachts ook naar de dokter met haar en ander muis, 50 euro kwijt, mocht er nu wat zijn met mijn ander dier ga ik direct

en sommige da doet het op rekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen wij wel doen en vinden, maar Liaan is afhankelijk van haar ouders hierin...

Een kind wat hier schrijft moet ook gewoon kunnen schrijven :kissing2: zonder dat men die ouders via dat kind aan gaan vallen.......

Ik denk dat daar met zijn allen best even rekening mee gehouden kan worden.. :hi:

hoop dat de boodschap zo over komt, zonder dat er verdere uitleg/commentaar moet volgen in dit topic.... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou toch zoiets moeten zijn dat kinderen de mogelijkheid geeft de da gratis raad te plegen.Een gat in de markt maar niet voor de dierenarts die dan zijn brood ermee moet verdienen. Jammer toch.

Ik zou gewoon eens bellen naar de da, dat kost je niks, behalve dan een telefoontje en misschien heb je daar al veel raad van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen wij wel doen en vinden, maar Liaan is afhankelijk van haar ouders hierin...

Een kind wat hier schrijft moet ook gewoon kunnen schrijven :kissing2: zonder dat men die ouders via dat kind aan gaan vallen.......

Ik denk dat daar met zijn allen best even rekening mee gehouden kan worden.. :hi:

hoop dat de boodschap zo over komt, zonder dat er verdere uitleg/commentaar moet volgen in dit topic.... :angel:

Goed gezegd! Ik vind het alleen toch elke keer weer sneu voor de beestjes als je zoiets leest. Als iedereen nou es gewoon nadacht voordat ie een huisdier neemt, zou een hoop ellende schelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad. maarja, volgens liaan haar profiel is ze inmiddels 16... rond die tijd ging ik zelfstandig met mijn beestjes naar de DA als ze wat mankeerde.

Niet vervelend bedoeld, maar als jij je zorgen maakt over jouw huisdier, ga er asjeblieft mee naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik dacht dat ze een stuk jonger was. Nou dan als je een dier wilt kan je toch een baantje zoeken om in de kosten te voorzien. Krijg je vast ook een deel zakgeld ofzo.

Moet ik met toch ff aansluiten bij lianne. Op 16 - jarige leeftijd moet je toch zelf de verantwoordelijkheid voor je dieren dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat zaza gelijk heeft

zou ook naar de diere arts gaan,maar niet iedereen van 16 of 17 is even zelfstandig en heeft de middelen om te gaan.zeker als je diere neemt moet je er voor zorgen,daar hadden de ouders ook bij moeten na denken,maar goed ik kan niet in hun beurs kijken,

hoe is het nu met je konijntje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .