Ga naar inhoud

Honingzalf bij sorehocks?


Boefje

Aanbevolen berichten

Helaas door onoplettendheid onder mijn eigen neus hebben mijn boelies kleine plekjes op hakken. Bij Juneau is het ver verscholen onder haar maar is het volgens mij wel open geweest..nu beetje korstjes.. de rest heeft een klein rondje op de hak waar geen haar meer op zit. Ik heb inmiddels de mogelijke oorzaken verholpen uit de ren, waaronder een fleece mandje waar ze altijd zo heerlijk in lagen. Ze lijken er verder geen last van te hebben, rennen als gekken achter elkaar aan als ze er zin in hebben en hebben eetlust als een paard. Over paarden gesproken..

Nu hoorde ik van een vriend dat zijn ex vriendin honingzalf gebruikte bij een onstoken wond bij de lies van haar paard.

Die had reeds medicatie gehad maar leek niks te helpen. Nu smeerde zij er honingzalf op en de onsteking was na korte tijd verdwenen en de wond genas heel snel. Nu vroeg ik mij af of dit ook wel gebruikt wordt bij konijnen...en of dat kwaad zou kunnen. Het klinkt redelijk onschuldig. Volgens hem is het op geheel natuurlijke basis speciaal voor dieren.

Nou ga eens googlen hierover en als het wat is ga ik het proberen. Uiteraard zal ik ze hier niet te lang mee door laten lopen..het zijn echt onopvallende plekjes en ze hebben geen last hiervan.. dus ik wil zelf nog even kijken wat ik hieraan kan doen. Hou het goed in de gaten en als het verergerd ga ik meteen naar de dierenarts..maar ik zorg dat de toiletjes nu overdreven goed verschoont worden en dat er verder geen materialen meer liggen in de ren wat dat kan veroorzaken. Mocht het wat zijn laat ik het weten, het zou dan een goed middel kunnen zijn voor menig konijn. Tenzij het al reeds bekend is onder de konijnenkenners en ik weer achter de feiten aan loop. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Honingzalf gekgegen toen Mini Max in zijn edele delen gebeten had. Ik ken het ook vanuit mijn werk in de thuiszorg en het het zelf gebruikt bij een ontsteking aan mijn teen. Ik ben echt fan van honingzalf haha. Honing werkt anti bacterieel. Of het dus ook werkt bij drukplekken als Sore Hocks durf ik niet te zeggen. Maar smeren en masseren is altijd goed voor de doorbloeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat honingzalf de moeite waard is om te proberen. Heb er zelf geen ervaring mee. Mijn ram heeft ook Sore Hocks. Ik hoor inderdaad veel mensen over Pawwax, maar wat is pawwax eigenlijk? ook een soort zalf?

Ik hoorde trouwens ook dat calendula zalf zou kunnen helpen hij Sore Hocks. Heb ik ook nog geen ervaring mee. Iemand wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat op mn stage wordt er een kip kaal geplukt door anderen (zit nu apart) En de huid is dus rood. Hebben we ook van de DA een honingzalf gekregen. En dat werkt wel idd. Dus zal me niets verbazen als dat ook werkt bij Sore Hocks.

Ik gebruik het ook bij mn kat die vlooien allergie. En heeft dus vaak krab wondjes. En daar werkt het ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah mooizo..goed spul dus... nou die vriend had al wat voor me geregeld van dat honingzalf..dus die ga ik dan maar eerst gebruiken anders zonde. Zat net weer even bij Juneau te kijken en moest echt super goed zoeken naar zijn plekjes..hmm zo snel heelt dat toch niet? Voelt nog wel als eelt bultjes.. lijkt me irritant groeit daar dan nog wel haar? Hmm..naja we zien het wel. Vrijdag krijg ik het spul. Dan ga ik mijn konijntjes maar weer even stress bezorgen. Ze vonden het gisteren o zo fijn om weer opgepakt te worden.. zucht. Niet dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat honingzalf de moeite waard is om te proberen. Heb er zelf geen ervaring mee. Mijn ram heeft ook Sore Hocks. Ik hoor inderdaad veel mensen over Pawwax, maar wat is pawwax eigenlijk? ook een soort zalf?

Ik hoorde trouwens ook dat calendula zalf zou kunnen helpen hij Sore Hocks. Heb ik ook nog geen ervaring mee. Iemand wel?

met sorehocks heb ik geen ervaring. maar ik ben wel een calendulazalf-fan :) werkt ontsmettend en helpt de wond goed genezen. ik gebruik het zelf (heb snel ontstekingen en littekens zelfs bij kleine wondjes). en voor de beestjes (konijnen, hond, kat) gebruik ik het hier ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .