Ga naar inhoud

Blaadjes mandarijn - mogen ze die?


_Danielle

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag bij de markt geweest voor groenten voor mijn konijntjes en ze hadden wat groentenafval liggen wat ik mee mocht nemen. Nu zaten daar mandarijnen bij en volgens de verkoper de blaadjes van de mandarijnen.

Ik heb ze meegenomen, omdat ik weet dat ze van veel fruit de bladeren mogen hebben en vaak erg lekker vinden. Maar ik wil het toch weten voor de zekerheid voor ik het ze geef; mogen ze deze blaadjes hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor groente geldt hetzelfde neem ik aan. Ik vraag mij verder ook niet af of biologisch beter is, maar ik doel meer op het feit dat niet alleen voor de tak geldt dat afspoelen (of de regen dat nou doet of jij onder de kraan) niet afdoende is, om dat het gif ook in de plant zelf zit. Waarom de appel (of komkommer of wortel of wat je ook aan je konijnen geeft) wel geven en de tak dan niet?

Mijn konijnen krijgen geen biologische groente, en ikzelf ook niet.. Zie het nut er wel van in, maar heb het geld er bij groente (vlees vind ik anders) niet voor over. Tot dusver had ik zoiets van, nee, ik geef die tak maar niet.. Maar nu ik er over na denk vraag ik mij af waarom niet, aangezien ik dus wel groente geef die ongetwijfeld ook bespoten is. Heb ik weer wat om over na te denken.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gif dat ze op de bomen/plant sproeien zal ook op de grond terecht komen. Via de grond komt het via de wortelen van de boom ook in de boom. Waarom de vruchten dan wel goed genoeg zijn om op te eten weet ik niet. Zo ver gaat mijn biologie niet. Maar ik weet wel dat er in NL heel veel toe gestaan wordt, wat eigenlijk niet gezond is voor mens en dier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .