Ga naar inhoud

welk merk hooi?


Minnie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vroeg me ineens af wat de omvang is van een gemiddelde baal hooi van de boer, kan me er namelijk zo geen voorstelling van maken en probeer te bedenken of ik ruimte heb om dat eens uit te proberen ;)

Overigens hebben mijn konijnen laatst bij mijn ouders Hope Farms hooi gehad en daar zijn ze echt verzot op, niet normaal!!!:mdr:

Helaas is dat wel vrij prijzig hooi en heb ik het daarbij hier in Groningen nog nergens kunnen vinden in de winkels..... (tips altijd welkom ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me ineens af wat de omvang is van een gemiddelde baal hooi van de boer, kan me er namelijk zo geen voorstelling van maken en probeer te bedenken of ik ruimte heb om dat eens uit te proberen ;)

Ik denk dat het qua formaat een onderbak van een meterkooi/1m20kooi niet ver ontloopt. Is natuurlijk wel iets dikker, maar dan heb je een idee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is inderdaad de laatste tijd rampzalig. ik had laatste van happy home maar dat stond ook gewoon heel erg. elke keer haal ik het weer ergens anders. nu heb ik hooi van puik. dat is prima hooi, lange slierten, ruikt lekker, en mijn konijnen eten er super veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wissel altijd af.. ken het merk niet van buiten, en dan doe ik er soms wat kruidenhooi bij.

Gisteren in de winkel zag ik een zak Timothy hooi van 1kg aan 4.95€.. heb ik dan meteen meegenomen! Ze zijn er verzot op..

met als gevolg dat ze hun ander hooi niet meer gegeten hebben sinds gisteren grr

Maar wel een heel ander kwaliteit hooi zeg, veel dikker.. ga eens zien of ik het online goedkoper kan vastkrijgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop meestal Happy Home kruidenhooi kamille. Dat haal ik dan bij Pet's Place. Over het algemeen zijn het lange groene sprieten. Daar zijn mijn nijns dol op. Ik heb ook wel eens Versele Laga kruidenhooi munt. Dat haal ik bij een dierenwinkel in Landgraaf. Daar is alles een stuk goedkoper, dus ook het hooi.

Mocht ik ooit eens over een garage of schuur beschikken, ga ik ook hooi bij de boer halen. Maar om de baal hooi nu in de woonkamer te moeten opslaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop meestal Happy Home kruidenhooi kamille. Dat haal ik dan bij Pet's Place. Over het algemeen zijn het lange groene sprieten. Daar zijn mijn nijns dol op. Ik heb ook wel eens Versele Laga kruidenhooi munt. Dat haal ik bij een dierenwinkel in Landgraaf. Daar is alles een stuk goedkoper, dus ook het hooi.

Mocht ik ooit eens over een garage of schuur beschikken, ga ik ook hooi bij de boer halen. Maar om de baal hooi nu in de woonkamer te moeten opslaan...

haha nee dat kan niet. Thuis heb ik de baal hooi en stro in een bak gezet voor een biobak, dat is wel zo schoon in de schuur.

Verder zijner echt veel boeren die hooi verkopen. We doen een maand ongeveer met een baal.

Ik zou er echt niet aan moeten denken om met zes veelvraten van hooi zakjes kruidenhooi te moeten kopen. Behalve dat er ongeveer 1 zak per 2 konijnen per dag doorheen zou gaan ( en eigenlijk meer ) kost het me een vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hooi zelf was al waardeloos vochtig, pas toen het binnen in de ruif zat, zag je het drogen. Misschien te snel binnen gehaald? Ben verder geen boerenmens ;)

In ieder geval, ik heb geleerd goed op te letten nu ;)

ik denk dat jij verpakt hooi hebt gehad , je hebt echt droge onverpakte balen en je hebt voordroog dat is droge kuil voor paarden , maar veel boeren noemen dit ook hooi , het is bij lange na niet zo droog als de onverpakte baaltjes .

Het droogt aan de lucht ook snel uit , maar de smaak is er dan ook wel af .

I

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het was niet verpakt ;) Het was gewoon een waardeloos, zeer vochtig, baaltje hooi :)

Had ik meer kennis van hooi gehad, had ik het wellicht direct opgemerkt... maar ach. Gebeurd is gebeurd. We hebben nu super mooi hooi.

@Pluis04,

Volgens mij blijft het lang goed hoor. De baaltjes die je nu op de markt vindt, zijn ook van de zomer ergens. Hooi is sowieso 'oud'. :P

Ik doe het nu ook met m'n twee dwergjes.

aangepast door Elvje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat er ook aan te denken om het weer bij een boer te gaan halen.

maar ik weet niet of dat nu wat is voor een dwergkonijn zo,n grote baal hooi.

weet niet hoelang het goed blijft.

Het blijft wel goed , al wordt het armer qua voedingswaarde , wij hebben hooi van de eerste snee ,[ vrij laat juli ] deze boer doet altijd maar 1 snee hooien de volgende is niet meer geschikt voor paardenhooi zegt ie en doet ie kuilen .Of liever gezegd dat laat ie doen want hij is al 94 jaar oud hahaha ,maar je zou ook kunnen vragen , als er mensen met paarden in de buurt wonen of je een plak mag overkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij voorkeur niet teveel gekruid hooi voeren. Grashooi is het beste!

Wil je goed hooi wat ze erg lekker vinden. Beaphar Timothy ! Is niet goedkoop, ca. €3,- voor 250 gram. ca. € 5,- voor een kilo.

Maar ja het is maar net voor je konijn(en) over hebt natuurlijk!

Ik heb heel veel voor ze over, maar ik ben erg blij dat ze zelf ook blij zijn met het hooi van de boer wat ik altijd haal. :)

Een complete baal voor 4 euro en ze zijn weer een aantal weken blij. Met 8 konijnen is het geen doen om van die zakjes te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de boer is er niet gecontroleerd wat erin zit, misschien bepaalde kruides die niet goed zijn.

Maar het zal wel lekkerder zijn dan die stoffige rotzooi uit de winkel.

Het hooi van Beaphar vind ik wel een goede kwaliteit.

Ook hopefarm, al is het alleen maar omdat ze sommige opvang voor konijnen sponsoren.

Groet, Beatrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij voorkeur niet teveel gekruid hooi voeren. Grashooi is het beste!

Wil je goed hooi wat ze erg lekker vinden. Beaphar Timothy ! Is niet goedkoop, ca. €3,- voor 250 gram. ca. € 5,- voor een kilo.

Maar ja het is maar net voor je konijn(en) over hebt natuurlijk!

5 euro voor een kilo ?

Echt belachelijk ,wat zit daar in godsnaam in wat zo duur is dan ? edelweisjes ofzo ?

Beaphar heeft wel lef , maarja als mensen het kopen omdat ze alles voor hun konijn over hebben

en denken ,ik koop hooi dat hooi omdat het [ omgerekend ] 115 euro een baal is :gasp:is het snel verdient voor beaphar .

ik heb 23 kilo van het allerbeste hooi voor 5 euro en vorig jaar was dit nog 3 euro.

Ze vreten het als paarden zo lekker vinden ze het .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hooi is qua voedingsstoffen wel erg goed hooi. De verhoudingen zijn geschikter voor konijnen, volgens mij. Je kunt ook beter een brok op basis van timothy hebben, dan een brok op basis van luzerne/alfalfa. O.a. vanwege het calcium gehalte.

Hier krijgen ze wel eens timothy hooi, maar niet die troep van Beaphar. Dat is echt zulk fijn spul, dat vind ik niet onder kwaliteit vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de boer is er niet gecontroleerd wat erin zit, misschien bepaalde kruides die niet goed zijn.

Maar het zal wel lekkerder zijn dan die stoffige rotzooi uit de winkel.

Het hooi van Beaphar vind ik wel een goede kwaliteit.

Ook hopefarm, al is het alleen maar omdat ze sommige opvang voor konijnen sponsoren.

Groet, Beatrix

Het meeste hooi wat bij een boer verkocht wordt, is ook voor paarden bedoeld. Dus de boer zorgt er echt wel voor dat er bv geen jacobs kruiskruid in zit, want dat kan zelfs in gedroogde vorm nog een paard ziek maken, met soms de meest ernstige gevolgen.

En van die dure merken, hoe weet je nou zo zeker dat daar niks anders in zit als op de verpakking staat? Er staat nergens van welk stuk land het af komt, dus dat is oncontroleerbaar. Bij een boer zou je, als je wil nog op het land kunnen kijken wat er allemaal groeit en bloeit. En kun je vragen of er bv kunstmest overheen is gegaan of gewoon echte. Ik noem even een voorbeeldje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .