Ga naar inhoud

HELP HELP stervend konijn op oprit gevonden!!!


Andries

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een bijzondere mensen zijn jullie! De Ardennen afzeggen, omdat jullie een wildvreemd en doodziek konijn vinden, terwijl de dierenarts zegt, dat er weinig kans op overleven is. Ik neem mijn petje af voor jullie! Jullie zijn fantastisch, wat de uitkomst van dit avontuur ook mag gaan worden.

Hoe is het ondertussen met de zieke? Ik hoop zo, dat ze de nacht goed is doorgekomen. Ik zou inderdaad ook gewoon alles geven, wat het konijn eten wil. Blijven leven is nu belangrijker dan het voorkomen van diarree. Alles wat erin gaat, kan de darmen op gang houden. Wat je voor de zekerheid kan doen, is bij de dierenarts voor de zekerheid Cisaral en een pijnstiller halen. Mocht er toch iets mis gaan qua gas of verstopping, dan ben je voorbereid.

Qua biks kun je het beste SS halen, omdat dat speciaal is ontwikkeld voor zieke konijnen en door heel veel konijnen zeer waordt gewaardeerd. Of, wat Nick-the schreef, gemengd voer. Is niet echt goed, maar Nicky heeft wel gelijk, dat dat ook vaak sneller wordt gegeten dan biks, als het konijn niet lekker is. Mijn inmiddels overleden Nala wilde na het breken van haar voorpoot ook opeens geen biks meer, dus uit wanhoop heb ik haar toen gemengd voer gegeven. Dat at ze goed en toen ze weer genoeg aangesterkt was, heb ik haar weer op biks gezet. Alles gaat nu immers om overleven.

Ik hoop zo, dat jullie dit arme beest kunnen redden en dat ze nog vele mooie jaren bij jullie zal mogen zijn. Ze heeft in ieder geval de juiste oprit uitgezocht om in elkaar te storten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta helemaal verbaasd van wat jullie allemaal geven aan een ziek konijn. Zal me hier eens in gaan verdiepen.

Ik krijg regelmatig gedumpte konijnen binnen en op de eerste plaatst zorg ik dan altijd voor een droog, warm en rustig plekje. Laat ze ook eerst even bijkomen want als je meteen begint met voeren lukt het toch niet. Leg er wel altijd eten bij want zelfstandig eten is altijd goed.

Ik geef ze meestal iets van appeltje-worteltje-kruiden-stukjes banaan-witlof-stukje oud brood en natuurlijk brokjes en ze liggen bij mij altijd in hooi dus dat kunnen ze altijd eten.

Supreme Science Selective voer zou je kunnen gebruiken als dwangvoer door in water weken en er een papje van te maken. Nog beter is als je er elektrolyten doorheen doet. Dit is een zout/suikeroplossing om aan te sterken. Kun je net als dwangvoerzakjes bij de dierenarts krijgen.

Als dit diertjes op straat gezworven heeft misschien ook even ontlasting laten controleren op wormen etc wat je zegt dat hij een borrelige buik heeft. Hooithee en bramenblad thee geef ik bij diarree. Verder gebruik ik vaak homeopatische middelen voor mijn diertjes en kruiden.

Voor nu inderdaad zorgen dat hij weer wat aansterkt door rust warmte en goede voeding.

En het blijft mij ook nog steeds verbazen dat mensen dieren dumpen of als hun diertjes kwijt zijn dat ze dan niet alles doen om het terug te vinden. Ik heb pas een heel leuk mannetje met EC binnen gekregen. Hartstikke lief en tam diertje en iedere keer als hij met zijn scheve kopje naar mij kijkt denk ik hoe kunnen jullie dit diertje nu dumpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldige mensen zijn jullie zeg ik heb er geen woorden voor,mocht het arme dier het gaan redden dan heeft hij dat aan jullie te danken...wij helpen opvangen doormiddel van donaties,maar ook voor z'n dier staan wij klaar,ik wil je onze hulp dan ook graag aanbieden...mocht je die hulp willen stuur mij dan een persoonlijk mailtje dan zullen we kijken wat we voor hem kunnen doen..

Heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat een verhaal zeg, en super dat jullie het proberen! Hopelijk komt ie erdoor!

Er zijn al veel goede tips gegeven wat betreft voeding e.d. Misschien nog een aanvullend ideetje. Als je wilt proberen of hij niet alleen groente en fruit etc. eet maar ook brokjes, dan zou je Science Selective (of evt. andere brokjes) kunnen mengen met water (of evt. elektrolytenoplossing) tot een papje en daar dan geraspte wortel of wortelhapje van Olvarit doorheen mengen. Dan eet ie het misschien eerder omdat wortel wat zoet is..

Dat werkte goed toen de pony van mijn schoonouders aan haar kiezen geholpen was en speciaal voer kreeg wat ze eerst niet wilde eten (ze kende het nog niet), met geraspte wortel erdoor ging het er wel in. Dit was natuurlijk een pony, geen konijn, maar het is een ideetje.

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta helemaal verbaasd van wat jullie allemaal geven aan een ziek konijn. Zal me hier eens in gaan verdiepen.

Ik krijg regelmatig gedumpte konijnen binnen en op de eerste plaatst zorg ik dan altijd voor een droog, warm en rustig plekje. Laat ze ook eerst even bijkomen want als je meteen begint met voeren lukt het toch niet. Leg er wel altijd eten bij want zelfstandig eten is altijd goed.

Ik geef ze meestal iets van appeltje-worteltje-kruiden-stukjes banaan-witlof-stukje oud brood en natuurlijk brokjes en ze liggen bij mij altijd in hooi dus dat kunnen ze altijd eten.

Supreme Science Selective voer zou je kunnen gebruiken als dwangvoer door in water weken en er een papje van te maken. Nog beter is als je er elektrolyten doorheen doet. Dit is een zout/suikeroplossing om aan te sterken. Kun je net als dwangvoerzakjes bij de dierenarts krijgen.

Als dit diertjes op straat gezworven heeft misschien ook even ontlasting laten controleren op wormen etc wat je zegt dat hij een borrelige buik heeft. Hooithee en bramenblad thee geef ik bij diarree. Verder gebruik ik vaak homeopatische middelen voor mijn diertjes en kruiden.

Voor nu inderdaad zorgen dat hij weer wat aansterkt door rust warmte en goede voeding.

En het blijft mij ook nog steeds verbazen dat mensen dieren dumpen of als hun diertjes kwijt zijn dat ze dan niet alles doen om het terug te vinden. Ik heb pas een heel leuk mannetje met EC binnen gekregen. Hartstikke lief en tam diertje en iedere keer als hij met zijn scheve kopje naar mij kijkt denk ik hoe kunnen jullie dit diertje nu dumpen.

In de oxbow dwangvoeding zitten electrolyten en darmbacteriën ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat een verhaal zeg, en super dat jullie het proberen! Hopelijk komt ie erdoor!

Er zijn al veel goede tips gegeven wat betreft voeding e.d. Misschien nog een aanvullend ideetje. Als je wilt proberen of hij niet alleen groente en fruit etc. eet maar ook brokjes, dan zou je Science Selective (of evt. andere brokjes) kunnen mengen met water (of evt. elektrolytenoplossing) tot een papje en daar dan geraspte wortel of wortelhapje van Olvarit doorheen mengen. Dan eet ie het misschien eerder omdat wortel wat zoet is..

Dat werkte goed toen de pony van mijn schoonouders aan haar kiezen geholpen was en speciaal voer kreeg wat ze eerst niet wilde eten (ze kende het nog niet), met geraspte wortel erdoor ging het er wel in. Dit was natuurlijk een pony, geen konijn, maar het is een ideetje.

Heel veel sterkte!

Ik heb idd met mijn konijn de dwangvoeding met olvarit gemengd en toen at ze dit zelfstandig ipv met een spuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend jammer dat ze het niet gehaald heeft, ondanks al jullie goede zorgen. Ik heb respect voor de manier waarop jullie gehandeld hebben, dat zouden niet veel mensen zo gedaan hebben. Misschien is het een troost om je te bedenken dat ze op een veilige en warme plek is overleden, in plaats van buiten in de kou, en nog heel even heeft kunnen voelen hoe het is als er iemand om je geeft en voor je zorgt.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend jammer dat ze het niet gehaald heeft, ondanks al jullie goede zorgen. Ik heb respect voor de manier waarop jullie gehandeld hebben, dat zouden niet veel mensen zo gedaan hebben. Misschien is het een troost om je te bedenken dat ze op een veilige en warme plek is overleden, in plaats van buiten in de kou, en nog heel even heeft kunnen voelen hoe het is als er iemand om je geeft en voor je zorgt.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Top dat jullie haar hebben opgevangen en op die manier haar toch nog een waardig afscheid hebben meegegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kan me alleen maar bij madammie aansluiten. En dat ze de laatste uren nog zo veel dingen naar gegeten heeft (voor een ziek konijn dat ongetwijfeld zich erg ellendig heeft gevoeld is het in elk geval veel!) geeft m.i. ook wel aan dat niet alleen wij enorm waarderen wat je gedaan hebt, maar zij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat ze het niet gered heeft. Ik kan niet anders zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie en ik weet ook zeker dat ze de goede zorgen en de liefde die jullie haar hebben gegeven echt heeft gewaardeerd.

Ze heeft haar laatste uren in ieder geval niet in de kou door hoeven brengen.

Voor mij zijn jullie ook echt mensen waar vele anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk zeg,maar zij heeft in ieder geval nog van jullie liefde kunnen genieten en is niet alleen in de modder gestorven...geweldig wat jullie voor dit dier gedaan hebben,zeker omdat je ook nog je vakantie zo maar hebt laten lopen voor een dier wat zo maar op straat gegooid is...jammer dat ze het niet gehaald heeft ze had nu net een mooie toekomst in het vooruitzicht...wat een dierenliefde hebben jullie getoond...

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .