Ga naar inhoud

morgen castratie, weer gewoon buiten daarna?


Jikke

Aanbevolen berichten

Wie geeft raad. Mijn ram zit altijd al buiten maar morgen wordt hij gecastreerd. Kan hij daarna (plaatselijke verdoving) weer gelijk naar buiten of is aan te raden hem achter te laten in kennel op het werk (binnen maar zeker niet warm) en zaterdag pas weer mee naar huis te nemen als die verdoving helemaal uitgewerkt is? Ze geven natuurlijk ook nog sneeuw af.

Hij heeft hier zeker voldoende droge ruimte, ruimte uit de wind en een goed droog hok met schoon en warm stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan in principe weer gewoon naar buiten alleen mag hij niet op stro de eerste dagen en dat is wel een beetje lastig. Als je ene schuurtje hebt wara hij in kan dan zou ik dat doen, zonder verwarming natuurlijk. Binnen zou ik niet doen. Dan is de overgang veel te groot. Buiten goed beschut zou ook wel kunnen. Je kan dan doeken om het hok heen doen en zorgen voor veel handdoeken in het hok en een snugglesafe en misschien een zacht ligmandje. Gewoon goed in de gaten houden of hij nog op temperatuur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo'n zacht ligmandje is misschien wel fijn voor hem, mits ie dat niet kapot bijt. Daarin kunnen ze zich wat makkelijker warm houden. Het scheelt wel dat het een plaatselijke verdoving is. Ik denk dat ie dan z'n lichaamstemperatuur wel beter op peil kan houden. Ik zou hem goed in de gaten houden als ik jou was en inderdaad goed beschut zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn puck is vandaag gecastreerd. Hij is onder narcose geweest. De da gaf aan dat hij 1 dag op kamertemperatuur bij moet komen en daarna in de bijkeuken of schuur. Pas weer naar buiten als de temperatuur boven nul is. Nou is onze schuur ook erg koud. Maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Vorige week is macho gecastreert, hij heeft 2 dagen binnen gezeten en daarna naar buiten gedaan in zijn eigen hok, vlak voor de extreme kou aan en het gaat prima. Macho is helemaal blij in zijn eigen hok buiten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ziek konijn gehad in de winter. Hij is toen een week bij de da binnen geweest. Mijn voedster was helemaal eenzaam.. Mijn ram verslechterde alleen maar.. Voor het weekend kreeg ik hem mee naar huis. Ik heb hem samen met mijn voedster in een grote binnenkooi in de schuur met electrische verwarming gezet. De verwarming zat wel in de winter temp, dus niet op de kamer temp. Ze vonden elkaar en hadden steun aan elkaar. Mijn ram knapte op, waarna ik langzaam de verwarming lager zette, totdat het net zo koud was als buiten.

Misschien kun je het ook zo doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heeft hij een hok waar hij alleen in zit om te eten haha en voor de rest kale tegels. Ik zit er meer mee dat ze sneeuw afgeven en hier in zeeland al behoorlijk vroeg. Stel dat het komt en hij heeft nog onvoldoende gevoel in zijn achterste en hij bevriest......... lijkt mij zeer pijnlijk en misschien wel dodelijk. Opsluiten in het hok kan niet. Wat denken jullie van een vlaamse reus ram opsluiten in een hokje van 80 cm lang en 30 cm diep en 40 cm hoog?

Denk dat ik hem maar in onverwarmde, schone en overdekte kennel achter laat. geen wind daar maar ook bijna geen vorst. Zaterdag kan hij dan mee naar huis. Heb er nog eens verder over na gedacht vanmiddag en denk dat dit eigenlijk de veiligste optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich scheelt het al een hoop dat er plaatselijke verdoving wordt gebruikt, hij is niet/veel minder suf en bovendien is het niet kunnen regelen van de lichaamstemperatuur een nadeel van algehele verdoving, waar hij nu geen last van heeft. Toch zou ik er inderdaad ook voor kiezen om hem even de kennel te laten.

Mijn ram is twee jaar geleden rond deze tijd gecastreerd, toen was het niet veel beter qua temperatuur. Hij heeft de eerste nacht doorgebracht op mijn kamer, waar het niet bepaald warm is maar veel minder koud dan buiten. Kruikje er bij voor de zekerheid. De volgende ochtend naar de garage en de dag daarna weer naar buiten. Wel had ik de benedenverdieping afgesloten. Ik heb wel stro in het hok laten liggen, maar met een handdoek er over. Dat is allemaal prima verlopen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook zo'n holletje (mandje van stof) gekocht waar de snuggle safe onder het kussentje paste. En we hadden idd ook een oude handdoek in de kooi. Maar mijn konijnen slopen alles wat van stof is.. Vooral mijn voedster.. Ze eet het niet op, het is gewoon het verscheuren en versnipperen..

Dus stro met een handdoek erover zou bij ons niet slim zijn geweest.

In het poepbakje deed ik versnipperde kranten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is mee gegaan via het werk en zal over een uur bij de DA opgehaald worden en dan dus in de kennel komen te zitten. Ze geven toch wel erg lage temperaturen af maar wel droog en dus kan ik zijn ren wel zeer goed schoonhouden. Hij kan aan 1 kant (zuidkant) maar wind vangen in principe en de ren is half overdekt. Ik ga zien hoe hij morgen is maar iedereen snapt vast wel dat ik hem het liefst morgen gewoon mee naar huis neemt. Het is daar anders wel een hele zorg voor 'mijn' dieren omdat daar nog een konijn een hondenkennel bezet houd voor mij. Nu is dat konijn nog niet plaatsbaar dus in principe nog gewoon asielopvang.

Hoop over 2 weken te kunnen schrijven dat alles heel goed verlopen is en dat ik ze alle 4 samen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .