Ga naar inhoud

Beaphar Care +


ladybunny

Aanbevolen berichten

Hoi

Is deze voer goed voor een dwergkonijn? (1 jr oude niet geholpen ram)

Ik kreeg die namelijk (het zijn ronde groene brokken)

Maar ik weet niet of het wel goed is...

Ik wil het beste van het beste voor mijn nijn straks...

Ook kreeg ik er een ijzeren hooibal bij die je kan ophangen... Ik hoorde dat dit gevaarlijk voor je nijn is??

Ik hoop t niet anders kan ik niet slapen, of ik moet het elke avond eruit halen...

Moeilijk!! Advies aub?

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die hooiballen gevaarlijk waren was 3/4 van alle BB konijnen al verongelukt denk ik:p Bijna iedereen heeft die ballen hier volgens mij ;) Die zijn echt niet gevaarlijk. Je moet het een konijntje met een klein koppie wel oppassen als je hem los in het hok legt, dan kan het kopje vast komen te zitten

Beaphar care+ gebruik ik hier als snoepjes en bijvoer voor mijn ram. het zit hoog in de eiwitten wat wel kan zorgen voor plakpoep als ze hier gevoelig voor zijn. het is wel een goede brok, dus als jij het een prettige brok vind zou je die gewoon kunnen geven. Ze ruiken erg sterk waardoor konijnen ze erg lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die hooiballen gevaarlijk waren was 3/4 van alle BB konijnen al verongelukt denk ik:p Bijna iedereen heeft die ballen hier volgens mij ;) Die zijn echt niet gevaarlijk. Je moet het een konijntje met een klein koppie wel oppassen als je hem los in het hok legt, dan kan het kopje vast komen te zitten

Beaphar care+ gebruik ik hier als snoepjes en bijvoer voor mijn ram. het zit hoog in de eiwitten wat wel kan zorgen voor plakpoep als ze hier gevoelig voor zijn. het is wel een goede brok, dus als jij het een prettige brok vind zou je die gewoon kunnen geven. Ze ruiken erg sterk waardoor konijnen ze erg lekker vinden.

OMG plakpoep?? :s Ik heb gehoord dat dwergkonijnen (tankonijn, NHD) gevoelige darmen hebben :s Help, waarom ben ik zo bezeten met zorgen dat ze het supergoed krijgen en supergezond worden/zijn hier

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken een tan konijn en ik heb zelf een nhd (met black tan tekening nog wel:p). beide konijnen hebben echt geen gevoelige darmen, werken bulten groenvoer weg en hebben nog nooit problemen gehad met hun darmen.

het is maar net waar de fokker op selecteert. Als een fokker met een dier met zwakke darmen fokt zal dat jong ook zwakke darmen krijgen. Dat een heel ras dus zwakke darmen zou hebben geloof ik niet zo in. Elk konijn is anders, ras zegt meer over het uiterlijk.

Hoe jouw konijn reageert op groenvoer ed is uitproberen. En een beetje plakpoep, als dat nou het ergste is wat je konijn kan overkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok en ik hoorde ook dat konijnen merkloos voer eten... Dat zijn doorzichtige zakken bij dierenwinkel met van die groene staven die je ook in gemengdvoer vindt.. Zijn die ook goed? Ik heb ook een wilgenbal met hooi erin en er staat op achterkant dat je onder toezicht moet geven.. :s Ooo eng eng eng. Ik ben bang dat mn nijn zich verwondt aan iets ofzo :s Ken je die serie op TLC "Worlds Worst Mom"? Zo voel me ik ook tegenover mn nijnen :P Straks dan. Te voorzichtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok mooi, hij krijgt nu bij de fokker namelijk Havens M5. Ik heb het gegoogled en er staat "voor de slacht" ofzo op die zak.. Ik schrok me dood... Maar toen ik het stukje erbij las (over de opfok) toen was ik weer wat gekalmeerd.. :P Pfff... Zielig hoor dat het er zo op staat op de zak.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij alle opvangkonijnen hooiballen HANGEN in het hok en nooit problemen gehad in de jaren. Dus dat zal zeker geen probleem zijn. Wel sloop ik de eventuele belletjes er altijd zelf af.

Beaphar Care+ is een prima voeding. Bij voeding van die staafjes ligt het aan de samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Beaphar is een heel stuk beter als de havens. Het is gewoon goed voer. het is mijn ervaring dat zoals Wupsie verteld sommige konijnen er plakpoep van krijgen. Mijn buitenkonijnen vinden het niet lekker maar mijn binnen konijnen vinden het heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij alle opvangkonijnen hooiballen HANGEN in het hok en nooit problemen gehad in de jaren. Dus dat zal zeker geen probleem zijn. Wel sloop ik de eventuele belletjes er altijd zelf af.

Beaphar Care+ is een prima voeding. Bij voeding van die staafjes ligt het aan de samenstelling.

Inderdaad, heb hier ook i.p. in elk hok hooiballen hangen. Alleen toen ik vorige week de ren van mijn binnenkonijnen weer aan het opzetten was en ik de hooiballen even naast mij neer legde, stapte er gelijk een konijn in. Dan schrikken ze omdat ze met hun pootjes ergens in stappen, ze komen niet gelijk los omdat ze zo idioot reageren en dan breekt er paniek uit. Probleem was heel snel opgelost aangezien ik er gewoon naast zat, maar ik zou ze dus niet los in het hok leggen en zeker niet zonder toezicht. Er zit niet voor niets zo'n kettinkje aan, gewoon ophangen die handel en weggooien (of nieuw kettinkje er aan hangen) als het kettinkje stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een hooiballetje. Ik heb expres voor een kleine gekozen, omdat ik ook een dwergje heb. Met het metalen kettinkje kan je de lengte variëren, houdt het voor de nijnen ook afwisselend ;) . Je kan het klemmetje ergens halverwege door een link van het kettinkje halen, en dan hangt ie wat hoger, je kan hem ook helemaal bij de bal door het ringetje halen en dan hangt ie op het plafond. (misschien wat raar opgeschreven, maar ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .