Ga naar inhoud

konijntje met 1 oor


florien

Aanbevolen berichten

hallo BBchers:love:,

op wtv (een regionale zender van belgie)

was er een bizar bericht 3 weken geleden was er een konijntje geboren met maar 1 oor

echt waar ik heb het daarnet gezien ongeloofelijk

en het is dan nog kern gezond

blijkbaar is dat heel zeldzaam

hebben jullie ook al eens zo'n bericht gehoord?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het dagboek van asielgoofy.nl staat net weer een bericht van de eigenaars van konijn Plakje. (Zie: Dagboek, dinsdag. Of als je later dan deze week kijkt: archief in dagboek en dan 3 januari).

Plakje mist beide oren, maar doet het er erg goed om. Geen idee waarom ze die twee oren bijna helemaal mist, maar ze lijkt een happy rabbit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waw blijkbaar niet zo uitzonderlijk een konijnen met 1 of geen oren

hopelijk kweken ze er niet mee

Er mee fokken heeft geen zin, het is niet iets erfelijk, maar puur wat de moeder doet en als de moeder het vaak doet ja dan moet je er natuurlijk niet meet fokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mee fokken heeft geen zin, het is niet iets erfelijk, maar puur wat de moeder doet en als de moeder het vaak doet ja dan moet je er natuurlijk niet meet fokken.

In het geval van Plakje was het niet door de moeder. Plakje is echt zonder oren geboren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je dat 100% weten? Of heb je of iemand anders het konijntje geboren zien worden en echt direct na de geboorte in handen gehad?

Plakje is voor zo ver ik weet in de opvang geboren. 100% zeker weten doe ik het inderdaad niet, maar dat is wat ik had gehoord.

Moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet weet of ze bij de geboorte waren, dus misschien heeft de moeder het ook wel gedaan. Toch zal het wel eens voorkomen dat een konijn geboren wordt zonder oren, net als mensen wel eens worden geboren zonder benen of armen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik vind Whoopy echt een schatje! Die oren maken me niks uit, ik zou Whoopy zo kopen (als het mocht:P) Innerlijk is veel belangrijker:P Maar hoe kan iemand nou weten dat het konijn zonder oren geboren is? Als het jong een dag oud is, zie je de oren toch niet duidelijk zitten? Dat ontdek je toch pas na een week ofzo, en dan kan mams het makkelijk gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plakje is voor zo ver ik weet in de opvang geboren. 100% zeker weten doe ik het inderdaad niet, maar dat is wat ik had gehoord.

Moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet weet of ze bij de geboorte waren, dus misschien heeft de moeder het ook wel gedaan. Toch zal het wel eens voorkomen dat een konijn geboren wordt zonder oren, net als mensen wel eens worden geboren zonder benen of armen.

Het zal ongetwijfeld wel is gebeuren dat ze zonder iets daadwerkelijk geboren worden, maar het komt bij konijnen erg weinig voor. Anders zag je ook wel is zonder pootjes maar dat is iets wat heel heel zeldzaam gebeurd. Meestal is de moeder te fanatiek met likken geweest en in combinatie met de nageboorte opeten dan willen ze wel is een oortje mee snoepen en soms ook een staartje. Echt daadwerkelijk zonder oren geboren worden kan je dus alleen weten als je bij de bevalling bent wat ook weer zeldzaam is. Ik ga bij konijntjes zonder oortjes of staartje er altijd vanuit dat het door mams is gedaan.

@ BorLot

Nee, de oortjes zie je meteen en het staartje al direct na de geboorte :) Maar het is allemaal nog heel iel en snel kapot zeker die kleine uitstekende delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik vind Whoopy echt een schatje! Die oren maken me niks uit, ik zou Whoopy zo kopen (als het mocht:P) Innerlijk is veel belangrijker:P Maar hoe kan iemand nou weten dat het konijn zonder oren geboren is? Als het jong een dag oud is, zie je de oren toch niet duidelijk zitten? Dat ontdek je toch pas na een week ofzo, en dan kan mams het makkelijk gedaan hebben.

Ik kon vanaf de eerste dag al duidelijk oortjes zien. Maar inderdaad, je moet er wel naast hebben gestaan tijdens de bevalling om zeker te weten of het door de moeder is gedaan of niet. Heb het verhaal nog eens opgezocht, maar Plakje is niet in de opvang geboren. Mijn verhaal over Plakje sloeg dus nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .