Ga naar inhoud

Help me nu!!


Muffin

Aanbevolen berichten

ik ging bij mijn lieve Muffin kijken en opeens zie ik dat hij zijn groentes niet had op gegeten. Dat is niks voor hem, ook zag ik allemaal haar van hem aan het gaas hangen. Dus ik snel naar het nachthok en ja hoor, er is een stukje van zijn pootje af en het hangt er maar wat bij. Hij is het lekker schoon aan het likken en het bloed niet. Ik heb allemaal dinken en eten om hem heen gezet+een flece dekentje. Morgen gaan we naar de vee arts. Die blijkt dus heel goed te zijn!! Ik laat hem nu met rust. anders is het zoveel stres voor hem.

Komt die nog goed? Ze kunnen toch met 3 poten een gelukkig leventje lijden??

X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ehm... als er echt een stuk van z'n poot af is, moet je zo snel mogelijk naar de dierenarts toe, en niet wachten tot morgen, want dan heb je kans op ontstekingen en dat het heel moeilijk weer netjes te maken is. Plus dat je konijn er veel pijn van heeft en dat ik dat persoonlijk nogal zielig vind als je hem er nog langer mee laat zitten.

Of is er een stukje van z'n vel af? Want zo klinkt het eigenlijk meer, hoe groot is dat stukje dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stuk van zijn pootje af klinkt behoorlijk ernstig. Je geeft aan dat hij zijn groentes niet opat, maar nu eet hij wel weer super zeg je? Dat moet afschuwelijk pijn doen hoor, een stuk van zijn pootje af! Buiten pijnstilling heeft je nijn denk ik ook AB nodig om een infectie te voorkomen. Morgenochtend kun je al een stuk verder van huis zijn.

Ik kan niet bevatten dat sommige mensen niet METEEN naar een dierenarts gaan met zoiets. Je zit boven en moet leren van je ouders maar HALLO, je dier is gewond!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Muffin: je ouders zullen toch wel begrijpen dat jij nu niet echt bezig bent met je huiswerk, maar met de gezondheid van je konijn?

Probeer alsjeblieft om hen nogmaals te overtuigen van het belang om nu naar een dierenarts (of veearts) te gaan, omdat je anders de kans loopt dat het morgen veel erger is geworden en de kosten voor behandeling dan waarschijnlijk veel hoger worden dan nu. Als het echt een ernstige wond is bestaat ook nog de kans dat Muffin het niet overleefd en dat zou toch wel heel erg zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak betaal je inderdaad wat meer in het weekend, maar dat zou geen reden mogen zijn om niet te gaan. Hopelijk begrijpen je ouders ook dat je een dier niet onnodig (alleen maar vanwege het geld) pijn moet laten lijden.

Ik zal duimen dat jullie dierenarts een beetje schappelijk is! Beterschap voor Muffin en succes met het overtuigen van ouders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

infecties kunnen niet verder uitbrijden met deze kou, morgen ochtend gaan we ernaar toe, hij liep ook alweer een beetje! En is echt heel rustig, niet bang en hij strest ook niet. Ik zal jullie op de hoogte houden... oooeps ben nu vergeten foto's te maken. doe is morgen nog!

X.

ps. geld is zeker geen optie hoor, was even benieuwd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitbreiden van infecties heeft zover ik weet niks met kou te maken hoor? Maargoed, ik neem wel aan dat je ouders dan ook gewoon nog even een dag doorlopen met een stuk vel van hun arm af?

Dit bedoel ik niet zo zeer heel rot hoor maar ik snap het soms echt niet dat mensen niet naar de da gaan, zeker als het spoed is :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een infectie kan wel degelijk uitbreiden in de kou, omdat de wond gewoon op lichaamstemperatuur is. Dat heeft niks met het weer te maken, maar met de bacteriën die in de wond zitten.

Het is erg jammer dat je ouders niet in willen zien dat ze Muffin onnodig pijn laten lijden en haar gezondheid op deze manier op het spel zetten, maar daar kun jij verder niet zoveel aan doen.

Zorg in ieder geval dat je Muffin in een schoon hok heb zitten zodat er geen extra viezigheid bij haar wond kan komen en voorkom dat ze koud wordt, bijvoorbeeld door een kruik (fles met warm water in een handdoek) bij haar te leggen. En dan maar heel hard duimen dat het voldoende is om haar de nacht door te laten komen, zodat het geplande bezoek aan de dierenarts nog op tijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je niet aanvallen hoor, maar stel dat het morgen nu helemaal mis is met Muffin? Dat zou je jezelf of je ouders toch nooit kunnen vergeven?

Zou je de DA ff kunnen bellen voor advies? Ik zou er toch alles, maar dan ook Alles voor doen!

Misschien heeft hij wel heel veel pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk, hoe dat pootje er nou echt uit ziet...

Als ik je verhaal lees zou ik inderdaad ook gelijk naar de dierenarts gaan, beestje in een schoon hok zetten, wondje goed schoonmaken en schoonhouden. Maar als je er niets aan doet, zal het wel mee vallen? Anders heb je ook niet veel over voor je konijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .