Ga naar inhoud

Mannetjes na castratie bij elkaar


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Sores en Muts zijn gisteren gecastreerd. Nu zitten ze beiden apart terwijl ze vanaf hun geboorte al bij elkaar zitten.

Nu vind mijn vader ze een beetje zielig omdat hij het idee heeft dat ze hun maatje missen.

Maar ik weet niet of het heel verstandig is om ze nu alweer bij elkaar te zetten. Ik ben namelijk van de week bij mijn zus geweest waarbij haar nijn op mijn schoot heeft gezeten. Als Sores nu op die broek zit begint hij te knorren en te snuffelen.

Ik weet niet zo goed of dat positief of negatief is.

Iemand advies of ik de broertjes alweer bij elkaar kan zetten? Want wil niet dat het fout gaat!:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hert is niet per definitie zo dat rammen niet bij elkaar kunnen hoor. Ik vind dit nogal kort door de bocht gezegd. Ik ken ook mensen die een koppen van 2 rammen hebben en dat gaat prima. Oké het is niet de meest ideale combinatie als je kijkt naar wat de grootste kans van slagen heeft, maar het hoeft niet altijd mis te gaan. Als je eenmaal 2 rammen hebt zou ik het wel proberen om ze te koppelen. Maar ik zou ze nu nog even apart laten. Ze zijn nu namelijk elkaars geur niet meer gewend en ze zouden nu juist agressief op elkaar kunnen reageren of gaan rijden. En dat wil je nu even niet met dat wondje tussen de benen ;)

Het kan inderdaad zijn dat ze nu wat eenzaam overkomen, maar dat moet even voor het herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten al vanaf jongs af aan bij elkaar en het is niet fout gegaan. Ze zitten altijd samen en nu zitten ze allebei apart en dat ziet er best een beetje zielig uit.

2 rammetjes kán wel goed gaan. Alleen het gaat inderdaad ook fout. Gelukkig hou ik ze nu sowieso heel erg goed in de gaten. Alleen is de vraag of het slim is om ze nu bij elkaar te zetten :)

Ze gaan ook een viertal in als de koppeling lukt. Maar daar wacht ik nog paar weken mee voor ik straks ineens 10 konijntjes rond heb huppelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het voor de castratie altijd is goed gegaan wil niet zeggen dat dat nu ook nog zo is. Het is gewoon bekend als konijnen even uit elkaar zijn gehaald je ze weer moet herkoppelen. Dat betekend dus dat er gereden zal worden en dat wil je nu niet. Daarnaast voelen je konijnen zich anders door de narcose/pijn/hormonen, dus je weet niet hoe ze gaan reageren.

Ik zou het dus nog even niet doen. Je kunt ze een knuffeltje geven als tijdelijk maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik ze juist wel weer direct bij elkaar zou zetten. 2 rammetjes later gaan koppelen heeft veel minder kans en nu kennen ze elkaar nog. Ze hebben beide een nieuwe geur, maar wel beiden die van de dierenarts.

2 rammen gaat wel eens goed. Toch ben ik van mening dat het vaak beter lijkt dan het is. rammen hebben toch vaak wondjes. Of ze zijn helemaal geel van het rijden of sproeien. Ik ben blij dat je er toch 2 dames bij wilt gaan zetten uiteindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze niet te lang uit elkaar houden. Goed dat je ze hebt laten castreren, want sommige mensen doen dat niet en daar krijg je alleen maar onnodige nestjes van. Leuk dat je gaat proberen om een viertal te maken. Kijk eens bij een asiel daar hebben ze altijd wel lieve voedsters zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik ze juist wel weer direct bij elkaar zou zetten. 2 rammetjes later gaan koppelen heeft veel minder kans en nu kennen ze elkaar nog. Ze hebben beide een nieuwe geur, maar wel beiden die van de dierenarts.

Ik sluit me hierbij aan.

Overigens gaat het bij ongecastreerde rammen bijna altijd mis, ook al lijkt het goed te gaan inderdaad. Maar twee gecastreerde rammen hebben m.i. veel meer kans van slagen samen. Al is dat hier helemaal niet aan de orde, aangezien de intentie toch is om er een groep van vier van te maken, begrijp ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me hierbij aan.

Overigens gaat het bij ongecastreerde rammen bijna altijd mis, ook al lijkt het goed te gaan inderdaad. Maar twee gecastreerde rammen hebben m.i. veel meer kans van slagen samen. Al is dat hier helemaal niet aan de orde, aangezien de intentie toch is om er een groep van vier van te maken, begrijp ik.

dat is wel de bedoeling. Ik heb ze van de week heel even bij elkaar gezet en erbij gezeten maar binnen een minuut zat muts al te rijden. Dus ze zullen toch eventjes alleen moeten zitten.

En nu wacht ik gewoon tot de wond genezen is (al heb ik geen idee hoelang dat duurt) en over een paar weekjes ga ik ze op zolder met z'n vieren koppelen. En dan kan ik ondertussen het hok schoonmaken met Dettol :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben 1 dag apart gezeten en toen leken ze elkaar nog wel te herkennen maar muts ging meteen op Sores rijden en dat leek mij nou niet zo heel verstandig met die wondjes. Is het dan verstandig eerst de mannetjes weer te koppelen en dan de vrouwen erbij of alle 4 tegelijk?:$

En sowieso wacht ik nog 6 weken ivm nog mogelijke vruchtbaarheid. Wil geen 10 kleintjes erbij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben 1 dag apart gezeten en toen leken ze elkaar nog wel te herkennen maar muts ging meteen op Sores rijden en dat leek mij nou niet zo heel verstandig met die wondjes. Is het dan verstandig eerst de mannetjes weer te koppelen en dan de vrouwen erbij of alle 4 tegelijk?:$

En sowieso wacht ik nog 6 weken ivm nog mogelijke vruchtbaarheid. Wil geen 10 kleintjes erbij ;)

Ik heb je hiervoor al 2 keer gewaarschuwd, jammer dat je dit niet serieus hebt genomen.

Je zou kunnen proberen om eerst de mannen te koppelen. Het is vaak beter als je 2 koppels koppelt omdat ze dan steun aan elkaar hebben tijdens de koppeling. Maar de vraag is natuurlijk of het gaat lukken om de 2 rammen te koppelen. Als dat niet lukt dan alle 4 tegelijk bij elkaar. Het moet steeds op neutraal terrein. Je kan ook bijvoorbeeld de keuken of badkamer gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet of ik het serieus neem of niet.alleen reageerde er ook iemand ze beter nu bij elkaar te zetten nu ze dezelfde geur hebben.Ik ben er bij gebleven en zodra muts aanstalte maakte heb ik hem in zijn kooi gezet. Ik wilde alleen kijken of ze elkaar nog herkende of niet. En tis niet dat ik je waarschuwing niet serieus neem. Daarom bleef ik erbij zitten;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .