Ga naar inhoud

Misty kaal plekje en haren met korstjes


bino&dido

Aanbevolen berichten

Ja, hij had het wel over kiezen enzo. Nu denk ik dom... Had gelijk moeten zeggen kijk even.. Maar ze eet verder prima en drinkt ook goed. Kan zelf nog wel even naar der voortanden kijken, als ik straks toch weer haar zalf ga doen.

Iets er omheen doen gaat ook niet, het zit op haar wang en onder haar mond. (dan zou je idd wel weer aan tanden denken..)

grrrrr waarom ben ik nou weer niet zo snel om te zeggen kijk gelijk effe...

Balance is geen gemengd voer, maar is het (top) voer van Hope Farms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net weer haar zalf gedaan en even naar haar tanden gekeken. De voortanden zijn gewoon kort.. Ze vind het zalf smeren steeds minder leuk, begint te duwen met haar voorpoten en een hapje hier en daar. Gelukkig nog wel gelukt, maar misschien doet het smeren toch pijn of vind ze het gewoon vies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijgen jouw konijnen ook zulke plekken dan? Vind de plekken best groot, zagen er gister niet erg geirrtiteerd uit. Vandaag heb ik opgelet en ze is vaak bezig met wassen enzo. Maar de meeste konijnen vinden het ook 'vies' als je ze hebt geaait.

Weet iemand of het wat uitmaakt dat ze die zalf opeet? Bedoel als je eraan likt dan zal ze wellicht iets binnenkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat/ging bij mij om mijn herder ;) Hij blijkt allergisch voor kip, rund en chemische toevoegingen, maar mogelijk ook voor graan. Hij had precies dezelfde plekken over zijn HELE lijf... Zijn rug, benen, zijn liezen, zijn buik.. overal.. De huid was knal rood en vaak gloeiend heet. Daarbij had hij dezelfde schilvers en hij kon tot bloedens aan toe krabben..

Hij is hier zo gekomen, ongeveer 4 jaar terug en is pas sinds een paar maanden vrij. Pas na 3 maanden voeding gegeven te hebben waar hij niet op zou kunnen reageren, zag ik het beetje bij beetje de goede kant op gaan.

Vandaar dat ik je foto van het begin af aan al herkende ;)

Ik verwacht eigenlijk wel dat het bij jou sneller weg zou trekken omdat hij maar vrij kort die andere voeding kreeg.

Bij een hond maakt het niet uit als ze de zalf op eten. Konijnen zijn gevoeliger, dus durf niet te zeggen hoe het met hun is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zat net te zoeken op internet.. Maar vind het eigenlijk wel heel eng. Mijn konijnen zitten buiten en straks blijft ze ergens aan hangen ofzo??

Ja, je hebt ze buiten natuurlijk.. Zat met een binnen konijn in m'n hoofd ;) Buiten is het niet handig ivm regen en dus kou..

Maar je zou het wel als laatste mogelijkheid kunnen bekijken, als ze echt de boel open haalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, gelukkig maar!

Ik heb de HF Balance gebruikt voor de voedster die ik in huis he bgehad afgelopen zomer, met haar zes jongen. Het beviel bij haar uitstekend. Vanwege het hoge eiwitgehalte is het wellicht niet voor elk konijn geschikt, maar juist wel voor een konijn met behoorlijk ondergewicht natuurlijk. Zij heeft nergens last van gehad, was zelfs nog een hele kunst om haar op gewone biks te krijgen zonder problemen. Maar ja waar de één wel tegen kan hoeft de ander natuurlijk niet tegen te komen. Ik hoop dat het inderdaad het voer was en dat het goed bijft gaan! :yes:

En late reactie, maar ik vind het onzin om ze apart te vervoeren om besmetting te voorkomen als ze normaal wel samen zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .