Ga naar inhoud

Misty kaal plekje en haren met korstjes


bino&dido

Aanbevolen berichten

Van de week zag ik dat de haren naast Misty haar mond een beetje raar stonden. Vandaag besloot ik om haar maar eens verder onder de loep te nemen.

Nu zag ik dat ze naast haar mond een kaal plekje heeft en dat er naast en onder haar mond allemaal haren met korstjes eraan zitten. Soort harde stukjes in de haren, de haren zitten wel gewoon vast. Ik mag er ook uitgebreid naar kijken, dus denk niet dat het zeer doet.

Ze lijkt er niet veel last van te hebben, ze eet prima en keutelt ook gewoon goed. Af en toe heeft ze wel wat moeite om haar achterste mooi schoon te houden. Maar denk dat dat komt omdat ze buiten loopt en de modder gaat dan in haar haren vast zitten, dus dan help ik haar af en toe een handje.

Ik vraag me af wat ik ermee zal doen. Het zag ook niet erg rood ofzo. Weet iemand misschien wat ze heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar de dierenarts gaan. Ziet er op het eerste zicht wel uit zoals mijt. Je mag daar niet te lang mee wachten denk ik. eerst zijn dat oppervlakkige wondjes met korstje, maar dat wordt steeds dieper zei mijn dierenarts

Ik heb er ook eens ééntje gehad met mijt, en die heeft toen een inspuiting gekregen en dat was vrij snel weg, het waren toen ook nog maar kleine wondjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zal even kijken.. word dan morgenavond of di pas.. Maar heb ook wat foto's opgezocht van mijt en het lijkt er idd wel op. Moet nu mijn andere konijnen ook nog gaan nakijken, want schijnt ook zeer besmettelijk te zijn. Weet eigenlijk niet of zij dan ook mee moeten naar de dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net Bino & Dido nagekeken maar die mankeren niets.. Helemaal hun lijfje gevoeld maar zijn geen korstjes of kale plekjes te vinden.. Vind het nu wel echt sneu voor Misty.. Nu zal ze toch nog even moeten wachten voordat ze naar de dierenarts kan.

Lees overal dat ze dan echt een prikje moeten krijgen, dus valt niet zelf op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug.. Ze heeft geen mijt..

Heb een zalf gekregen want volgens de dierenarts is het een huiduitslag. Waarschijnlijk kan ze ergens niet tegen ofzo.. Mijt zit meestal bovenop de rug, hij heeft wel een monster genomen, maar kon geen mijt vinden.

Hydrocortiderm heb ik gekregen (nouja gekregen) en moet ik er nu DRIE KEER per dag opsmeren.. Pff gaat nog een hele opgave worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hydrocoriderm is een hormonen zalf. Het maakt de huid ook dunner.. Smeer het dus wel met handschoenen en gebruik het niet te lang..

Nu is het zaak om uit te zoeken waar ze allergisch voor is.. Ik kan uit ervaring zeggen: dat is een lastige en zeer geduldige zaak..

Heeft de da nog tips gegeven over waar je konijn allergisch voor kan zijn en/of hoe je erachter komt of het daarvoor is?

Als je er hulp bij wilt: wat krijgt ze te eten en waar ligt ze meestal (of waar kan ze met haar snoetje tegenaan gekomen zijn). Ik zelf denk eigenlijk dat het niet iets is van buiten af, maar dat het iets met voeding is. Vooral dat ze haar kontje niet goed schoon kan houden in combinatie met de foto's zegt mij dat de allergie met voeding te maken heeft..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het nu echt wel zielig, heb haar vanmorgen voor de 2de keer ingesmeerd. Maar ze had er nu duidelijk minder zin in, ze had er ook erg aan zitten krabbelen. Vandaag ben ik thuis aan het werk en probeer ik haar een beetje in de gaten te houden. Ze is erg bezig met haar plekjes, likken en wassen. Hoop dat ze niet al de zalf er weer afhaald.

Normaal krijgen ze altijd hope farms super trio, maar omdat ik veel proefzakjes over had van HF Balance had ik een klein beetje van dat voer door de super trio gedaan. En ik had nog een baal hooi liggen wat al wat langer lag, maar weet niet of dit kwaad kan. Ben er gelijk mee gestopt en hoop dat het nu dan beter zal worden.

aangepast door bino&dido
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug.. Ze heeft geen mijt..

Heb een zalf gekregen want volgens de dierenarts is het een huiduitslag. Waarschijnlijk kan ze ergens niet tegen ofzo.. Mijt zit meestal bovenop de rug, hij heeft wel een monster genomen, maar kon geen mijt vinden.

Hydrocortiderm heb ik gekregen (nouja gekregen) en moet ik er nu DRIE KEER per dag opsmeren.. Pff gaat nog een hele opgave worden.

Heeft de DA ook zijn tanden en kiezen bekeken ???(voortanden kan je zo zien, achterste kiezen moet met een speciaal apparaatje bekeken worden). Als konijnen haken op de kiezen hebben kunnen ze gaan kwijlen. Door veel kwijl kunnen ze kale plekjes onder het bekkie krijgen en een soort van uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de DA ook zijn tanden en kiezen bekeken ???(voortanden kan je zo zien, achterste kiezen moet met een speciaal apparaatje bekeken worden). Als konijnen haken op de kiezen hebben kunnen ze gaan kwijlen. Door veel kwijl kunnen ze kale plekjes onder het bekkie krijgen en een soort van uitslag.

Dan krijgen ze toch geen schilvers/korsten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .