Ga naar inhoud

Roger heeft e cuniculi


EdithenMilo

Aanbevolen berichten

Het begon met moeilijk springen, vervolgens moeilijk lopen, vermageren en inmiddels sleept hij met zijn achterpoten en plast hij zijn buik onder.

Kortom: alle symptomen verwijzen naar e cuniculi.

Gister bij de DA geweest. Samen besloten om geen diagnoseonderzoek te doen maar meteen te starten met behandeling.

Ik geef hem nu 1xdag panacur en 2xdag carprofen drops(pijstiller) deze breng ik bij Roger in via de mond.

Vanmorgen de eerste dosis gegeven, maar ....vergeten te schudden voor gebruik! Is dit erg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur is een substantie toch? Enige nadeel is dat hij dan niet alle benodigde stoffen binnen heeft gekregen. Zal beetje voor niks zijn geweest denk ik dan. (bedoel het niet rot hoor) Maar hij zal minder binnen hebben gekregen als dat de bedoeling was. Maar als je nu bij gaat geven krijgt ie misschien weer te veel... dus ik weet niet of dat wel zo wijs is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kost heel veel energie. Niet alleen voor je nijn maar van jou wordt ook veel gevraagd. Houdt je nijn goed in de gaten, ook de achterpoten; omdat de poten niet meer goed worden weggezet kunnen ze bijvoorbeeld aan de zijkant beschadigen. Als voer kan je je nijn laten aankomen door SS voor jonge konijnen te geven met spinaziesmaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E.cuniculli is inderdaad een vrij heftig iets.

En vat dit absoluut niet verkeerd op je bent vrij laat in de symptomen dus het herstel kan hierdoor langer duren. Hou dat goed in de gaten ter ondersteuning kan je goed kruiden geven om de weerstand te verhogen of bijv. de kruidenelixer van Smit waar ik zeer goede resultaten mee zie. Waar we een keer een hupsel dat nog maar 1 kilo woog eigenlijk opgegeven was met de kruidenelixer er toch weer bovenop hebben gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .