Ga naar inhoud

Tasty Bites van Supreme Petfoods


bino&dido

Aanbevolen berichten

Vanaf nu zijn de Tasty Bites van Supreme te koop. Ik vroeg me af of er mensen zijn

die dit voer gaan proberen? Wat vinden jullie van dit voer? :whistle2:

Samenstelling:

Luzerne(40%), tarwemeel, gerst, sojaschillen, geextrudeerd tarwe, sojaschroot, sojaolie, erwtenvlokken, zout, calciumcarbonaat, lijnzaad, bietenpulp.

Bestanddelen:

ruw eiwit (14%), ruwe celstof (16%), ruw vet (2,5%), ruwe as (5%), calcium (0,6%), fosfor (0,4%), natrium (0,3%)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze morgen kunnen proberen, alé, niet ik , de konijnen dus :P

Een vertegenwoordiger van supreme komt morgen naar enkele winkels in de buurt om het te promoten, en ze brengen me een zak mee :)

dus overmorgen laat ik eens weten of ze het hier willen eten

@ Dollie: waarom zou jij het niet geven aan jouw konijnen? ik zou het graag willen weten uit nieuwsgierigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het wel zo dat calcium in mijn ogen een groter risico vormt voor gezonde konijnen, dan minder vezels. Als het goed is eten ze voldoende hooi en krijgen ze dan wel genoeg vezels binnen. De hoeveelheid calcium die ze binnen krijgen kun je niet zo maar ongedaan maken.

Overigens is de prijs van de brok die ik voer ook wel anders.. Dit is helemaal geen dure brok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het wel zo dat calcium in mijn ogen een groter risico vormt voor gezonde konijnen, dan minder vezels. Als het goed is eten ze voldoende hooi en krijgen ze dan wel genoeg vezels binnen. De hoeveelheid calcium die ze binnen krijgen kun je niet zo maar ongedaan maken.

Overigens is de prijs van de brok die ik voer ook wel anders.. Dit is helemaal geen dure brok.

Dat is dus wel eens de vraag met mijn nijnsels.. Ze eten het hooi alleen als het precies naar hun smaak is...

Maar daar tegenover krijgen ze niet veel groente, dus ook niet veel extra calcium. Die 0,2% van 35 gram brokken doet het hem dan ook niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 2% meer vezels gaat dan wel het verschil maken voor de darmpjes? :P verlies overigens het calciumgehalte van gedroogde kruiden ook niet uit het oog.. Nou ja, het topic gaat niet over Super Trio of Bunny Basics T. Maar over Tasty bites van Supreme.. Ben benieuwd wat de 'proefkonijnen' vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 2% meer vezels gaat dan wel het verschil maken voor de darmpjes? :P verlies overigens het calciumgehalte van gedroogde kruiden ook niet uit het oog.. Nou ja, het topic gaat niet over Super Trio of Bunny Basics T. Maar over Tasty bites van Supreme.. Ben benieuwd wat de 'proefkonijnen' vinden!

Maar dat zijn ook maar een paar thee lepeltjes op een dag. Ze krijgen echt zo min mogelijk 'lekkers' zodat ze zo veel mogelijk hooi eten.. Mijn konijnen zullen minder calcium binnen krijgen dan een gemiddeld konijn op bb, denk ik ;)

Maar die 2% meer vezels en een goedkopere prijs en dat ze het met smaak eten en het er goed op doen, maakt dat ik bij hfst blijf ;) Dat was wat ik probeerde te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond hebben ze een halve portie tasty bites gemengd met halve portie SS gehad. Vanmorgen vond ik de kommetjes helemaal leeg terug.

Daarnet heb ik ze weer zo'n gemengde portie gegeven en 3 van de 5 schrokken alles in 1 keer op, de 2 andere halen de SS er mooi vantussen :P Tzal een soort protest zijn, wrsl is het straks ook wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond hebben ze een halve portie tasty bites gemengd met halve portie SS gehad. Vanmorgen vond ik de kommetjes helemaal leeg terug.

Daarnet heb ik ze weer zo'n gemengde portie gegeven en 3 van de 5 schrokken alles in 1 keer op, de 2 andere halen de SS er mooi vantussen :P Tzal een soort protest zijn, wrsl is het straks ook wel op.

Heel herkenbaar toen ik van SS overstapte naar HFST. Maar nu eten ze HFST alsof hun leven er vanaf hangt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .