Ga naar inhoud

Hooi, hooi, hooi.. IK KAN GEEN HOOI MEER ZIEN!!!!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Trouwens, zelfs als het hooi van Kenner goed groen is, dan nog is de kwaliteit niet altijd even goed. Ik heb nu een zak groen hooi wat de konijnen echt niet lekker vinden. Terwijl de vorige zak echt zo op was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Yes! Ik heb zojuist een gratis plukje bij een paardenboer opgehaald. 100% biologisch hooi. Het land is dus niet bestrooid geweest met gif en dergelijke. Ze vragen normaal gesproken 5 euro per 20 kilo. Nu betaal ik 7 euro per 2,5 kilo.

En.... Mijn konijnen kwamen dol enthausiast naar me toe. Zoals al tijd onder het mom van: 'Heb je wat lekkers vrouwtje'. Ik pakte een pluk en hield die voor hun neusjes.. Ze reageerden alsof ze wilden zeggen 'is dat alles?'. Ik gooide een beetje in de ren op de grond. Ze gingen erheen en roken eraan alsof ze niet wisten wat ze ermee moesten.. Ik gooide nog een grotere pluk in hun 'veilige' hok. Mijn voedster sprong er direct achteraan en begon erin te graven, ermee te gooien en ineens.. Ging ze er bovenop zitten om heel kieskeurig sprietje voor sprietje te gaan eten...

Ondertussen was mijn ram er nog niet zeker van of hij het nu wel of niet moest eten..

Zal dit het waard zijn om gelijk maar een baal van 20 kilo in huis te nemen? Of word dat een enorme miskoop?

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je je aan een verspilde €5,- geen buil vallen.

Maar jij zult je konijnen het beste kennen. Zijn jouw konijnen er meestal wel meteen over eens of ze iets wel of niet moeten? Of zijn ze wat moeilijker en hebben ze wat meer tijd (en dus wat meer hooi) nodig om hun beslissing te nemen?

Als ze iets echt super lekker vinden, dan vallen ze er direct op aan. Mijn vriend heeft net gekeken en het hooi wat ik neer had gelegd, ligt er groten deels nog. Blijkbaar zaten er een paar lekkere sprietjes tussen ;)

Op naar het volgende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nieuwe zak gekocht dus zoals beloofd hier de info ;)

Het hooi wat wij hebben is Alpen weidehooi van Vitakraft. 2,5 kilo zak voor 3,25. Isaac is er dol op en ook Sunny eet het graag.

Bedankt!

Maandag rij ik na mijn werk (mijn andere werk ;) ) opweg naar huis pal langs de Ranzijn, dus dan haal ik weer een paar zakken. De Intratuin zit ook op mijn terug rit, dus wat ze bij Ranzijn niet hebben, koop ik nog even bij de Intratuin en dan ga ik kijken waar ze het snelste op af duiken en wat mij het beste qua prijs ligt.. Als er uberhaupt iets is waar ze op af duiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je je aan een verspilde €5,- geen buil vallen.

Maar jij zult je konijnen het beste kennen. Zijn jouw konijnen er meestal wel meteen over eens of ze iets wel of niet moeten? Of zijn ze wat moeilijker en hebben ze wat meer tijd (en dus wat meer hooi) nodig om hun beslissing te nemen?

zo denk ik er ook over......ik koop ook altijd een baal bij de boer en ja de ene valt in de smaak en de volgende oogst halen ze hun neus van op.......maar ja de baal kost ook maar 5 euro en die gooi ik dan lekker onderin de kooi , dan slapen ze er maar op...beetje mixen met stro en de baal raakt op.

OF ik mix het met zo'n elite kruidenhooi van Vitacraft (die vinden ze natuurlijk veel lekkerder a 2,99 per 500 gram) en dan smullen ze er ook wel van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat het Alpenweide hooi is.

Heb trouwens van het hele topic alleen de eerste berichten gelezen, dus als ik iets dubbel post beschouw het dan maar als "niet gepost" ;-)

Deze heb ik ook en ik betaal ook 5 euro, het is een hele grote zak bij mijn winkel met heel los en mooi groen hooi

Mijn bende eet van deze soort altijd het beste, succes als je deze kiest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zo.. Maar als je weet hoeveel hooi ik al weg gegeven heb... Het asiel kent mijn auto al.. Als ik buiten openingstijden er kom, lopen ze nu naar buiten om het aan te nemen!

Ik weet helaas precies, wat je bedoelt. Op de een of andere manier is steeds dezelfde meid aanwezig in het asiel, als wij hooi e.d. gaan brengen. Als ze ons ziet, zegt ze al: "Zo, zijn jullie er nu alweer!" Ik heb sinds december vorig jaar al zo'n 90kg aan konijnenspullen (vooral hooi, maar ook voer en kruiden) naar het asiel gebracht. Ik ben steeds blij, dat ik op deze manier nog iets goeds kan doen, maar op een gegeven moment ga je er toch flink van balen. Mijn portemonnee is er in ieder geval niet blij mee, dus ik hoop voorlopig niks meer weg te hoeven brengen, maar ik vrees, dat dat ijdele hoop is.

Ik koop ook vrijwel geen hooi meer online... Ga liever naar een winkel waar ik zelf even de zak kan bestuderen. Even kijken, eraan snuffelen en ik weet nu ook echt wel welk hooi ik wel, of niet moet hebben ;)

Toch fijn, als je weet, welk hooi je wel en niet moet hebben. Mijn konijn werkt wat dat betreft niet bepaald mee. Pas geleden kocht ik een zak Pet's Own Choice Paardebloem. Daar had ze al eens een zak van leeggegeten. Nou, het hooi was groen en rook lekker en het waren dunnen sprieten, waar Lani toch wel een voorkeur voor heeft. Alles klopte dus aan de zak en vervolgens haalt zij haar neus ervoor op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben steeds blij, dat ik op deze manier nog iets goeds kan doen, maar op een gegeven moment ga je er toch flink van balen. Mijn portemonnee is er in ieder geval niet blij mee, dus ik hoop voorlopig niks meer weg te hoeven brengen, maar ik vrees, dat dat ijdele hoop is.

Maar je mag toch zelf bepalen of je vrijwillig iets brengt? Als je even krap bij kas zit breng je toch niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je mag toch zelf bepalen of je vrijwillig iets brengt? Als je even krap bij kas zit breng je toch niks?

Klopt! Maar als ik hooi heb gekocht voor mijn konijn en zij vertikt het om te eten, dan kan ik kiezen tussen laten liggen (ligt dan onnodig in de weg) weggooien of aan het asiel geven en dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Oh trouwens, dat hooi groen is, wil ook niet echt alles zetten.

Ik bestelde een keer SS bij The Hay Experts en ik had nog wat ruimte voor wat extra's. Ik koos voor een zak Pure Pastures hooi. Mijn teleurstelling was groot, toen het hooi erg bruin bleek te zijn. Toch maar aan Lani gegeven om te proberen en wat blijkt, die gekke muts is er helemaal weg van. Nu zou ik dus binnenkort nieuw moeten inslaan (als zij het lust, betaal ik graag wat extra aan verzendkosten), maar ben nu bang, dat die zakken groen zullen zijn en dat Lani er haar neus dan wel voor op zal halen. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo. Ja dat is natuurlijk iets anders.

Hier eten ze ook vaker bruin hooi. De ene keer is het wat groener, de andere keer wat bruiner, maar het gaat er altijd goed in. Denk dat het misschien te maken heeft met de tijd dat het hooi heeft kunnen drogen? Geen idee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook wel aan het merk liggen. Bruine VitaKraft hoef ik echt niet te kopen en bleke Pet's Own Choice ook niet, maar deels bruine Mucki en geheel bruine Pure Pastures dus wel. Misschien is naast eventueel de droogtijd ook wel belangrijk, hoe er gedroogd wordt. Bruine VitaKraft ruikt namelijk helemaal niet lekker, maar de bruine Pure Pastures ruikt gewoon lekker fris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of je al een hebt gevonden, maar mijn Lilly is ook erg kieskeurig qua hooi, heb vanalles geprobeerd Beaphar, Happyhome, Bar-i ofzo, Kenner, Vitakraft. totdat ik bij Hopefarms Kamille hooi uitkwam, ze is er gek op heb het via internet besteld want in de winkel kan ik het niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. Vanmorgen hadden de konijnen toch dat biologische hooi op en dus gaf ik nog een plukje van dat zelfde hooi, terwijl hun favouriete JR Farm hooi gewoon in hun ren en hok zat. Ze wisten niet hoe snel ze het biologische hooi uit mijn handen moesten trekken!!

Ik heb direct een mail gestuurd met de vraag om maar een baal voor mij appart te leggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jessiica

Ik had op de site van Hope Farms ook gezien, dat zij tegenwoordig hooi hebben, maar ik kan ook geen winkel vinden, die het verkoopt. Online koop ik het liever niet, omdat ik geen flauw idee heb, watvoor hooi ik kan verwachten. Kun jij mij vertellen, watvoor soort hooi het is? Is het dik hooi of dunne sprieten of zacht en soepel hooi? Is het mooi groen?

Ik denk, dat ik van de week Hope Farms eens ga mailen voor verkooppunten.

@ Nicky_the

Wat super, dat je nijnen het hooi hebben opgegeten en er zo gretig op reageerde vanochtend. Jij en je nijnen hebben dus waarschijnlijk het nieuwe favoriete hooi gevonden?

Ik wilde nog even zeggen, dat ik vandaag een nieuwe lading Mucki Bergweidehooi heb ontvangen van ZooPlus en het is mooi hooi. Lange, groene sprieten en mijn nijn heeft er alweer van gegeten. Mocht je het dus nog willen bestellen, dan weet je in ieder geval, dat mijn expert het hooi weer goedgekeurd heeft en het dus van goede kwaliteit is. Maar ik kan me ook voorstellen, dat je het bij het biologische hooi gaat houden, want dat is vele malen goedkoper. Zou ik ook liever doen. Maar ik heb hier wat hooi liggen van een fouragehandel en daar moet ze niet veel van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi van de boer? sins kort hebben ze hier in de DW (discus) bergweide hooi van vitacraft geloof ik , en dat vinden ze echt lekker, normaal moet ik ook altijd vitaverde kruidenhooi, timothy , jr.farm enz. maar zolang ze deze blijven eten ben ik blij, en het is super kwalliteit, maar ik ben bang dat die zeker niet overal verkrijgbaar zijn, ik weet trouwens ook niet hoe duur het is,ik geloof iets van 5 euro. maar het zijn grote zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .