Ga naar inhoud

Hooi, hooi, hooi.. IK KAN GEEN HOOI MEER ZIEN!!!!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Pfff... Ik weet het niet meer.. Mijn konijnen aten alle jaren dat ze hier zijn gewoon goedkoop Kenner hooi van de Welkoop (1 euro per kilo). Toen ze ernstig ziek werden heb ik ze verwent met extra kruiden en dergelijke omdat ze niet wilden eten.

Toen ze beter waren, weigerden ze nog langer het kenner hooi te eten. Ik begon met een lange zoektocht naar hooi wat ze wel wilden eten en heb al heel veel soorten gehad. Maar het enigste wat ze tot nu toe willen is alle soorten kruidenhooi (ook kenner) en JR Farm Bergweide hooi. Maar dit zijn dure hooi soorten! Voor de kenner kruidenhooi betaal ik 4 euro per kilo en voor de JR Farm Bergweide hooi betaal ik tegenwoordig 2,70 euro per kilo. De JR Farm kan ik alleen bij zooplus bestellen en is tegenwoordig maar zelden van de kwaliteit die ze moeten. Als het geel is, willen ze het al niet meer. Als het te stoffig is kan ik het niet geven (of moet ik die hele zak zeven) omdat mijn voedster niet tegen stof kan.

Wie weet een beter, maar goedkoper hooi soort dan JR Farm wat ze mogelijk wel willen? Waar kan ik dit kopen/bestellen?

Wat ze niet willen:

- Hooi van een bemestingsbedrijf (hooi kwam uit Duitsland)

- Kenner

- Alle gele hooi soorten

- Hansepet

En ik vergeet er nog een aantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Timothy? En dan geven wij (mijn konijnen en ik) nog de voorkeur aan het timothy hooi van Western. (Via thehayexperts.co.uk) Daar kun je overigens ook een sample pack bestellen met verschillende soorten hooi, om te proberen. Heb dat ook wel eens besteld voor mijn niet-hooietende konijn.. Ok, die vrat het niet maar die vrat niks. Je hebt in Nederland ook gewoon timothy hooi van Beaphar, maar dat zijn van die kleine stukjes.. eten ze hier ook wel, maar niet zo graag als dat spul van THE. Beaphar heeft wel meer soorten hooi die goed zouden zijn.

Beide soorten weidehooi van Zooplus (Hansepet, JR Farm) vielen hier ook in de smaak. Vitakraft hoef je niet te proberen, aldus mijn konijnen. Tsja en verder eten ze hier nog het liefste hooi van de boer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik mijn konijnen kruidenhooi geef, willen ze ook geen gewoon naturel hooi meer.

En vandaag hebben ze pech, want de kruidenhooi is op.

Ik geef eigenlijk altijd de kruidenhooi van Barn-I.

Die heb je in verschillende "smaken" en mijn konijnen hebben het goedgekeurd.

Ik weet niet precies wat ik per zak (á 500 gram) betaal, ik geloof rond de 2 euro per zak.

Volgens mij kan je ze ook via internet bestellen (per 6 zakken) en dan is het goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy? En dan geven wij (mijn konijnen en ik) nog de voorkeur aan het timothy hooi van Western. (Via thehayexperts.co.uk) Daar kun je overigens ook een sample pack bestellen met verschillende soorten hooi, om te proberen. Heb dat ook wel eens besteld voor mijn niet-hooietende konijn.. Ok, die vrat het niet maar die vrat niks. Je hebt in Nederland ook gewoon timothy hooi van Beaphar, maar dat zijn van die kleine stukjes.. eten ze hier ook wel, maar niet zo graag als dat spul van THE. Beaphar heeft wel meer soorten hooi die goed zouden zijn.

Beide soorten weidehooi van Zooplus (Hansepet, JR Farm) vielen hier ook in de smaak. Vitakraft hoef je niet te proberen, aldus mijn konijnen. Tsja en verder eten ze hier nog het liefste hooi van de boer..

Dat hooi is nog veeel duurder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik mijn konijnen kruidenhooi geef, willen ze ook geen gewoon naturel hooi meer.

En vandaag hebben ze pech, want de kruidenhooi is op.

Ik geef eigenlijk altijd de kruidenhooi van Barn-I.

Die heb je in verschillende "smaken" en mijn konijnen hebben het goedgekeurd.

Ik weet niet precies wat ik per zak (á 500 gram) betaal, ik geloof rond de 2 euro per zak.

Volgens mij kan je ze ook via internet bestellen (per 6 zakken) en dan is het goedkoper.

Dan kan ik beter de kruidenhooi van de Welkoop hier om de hoek halen.. Dat is 1,95 euro per zak van 500 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik beter de kruidenhooi van de Welkoop hier om de hoek halen.. Dat is 1,95 euro per zak van 500 gram.

Ja, wij hebben nog geen Welkoop (maar die is in aanbouw!)

Maar zodra onze Welkoop geopend is, zal ik daar ook gaan inslaan. Dat scheelt veel geld.

Maar de vraag bij jou is: accepteren je konijnen de hooi van Welkoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem. Toen mijn inmiddels overleden konijn stopte met hooi eten, heb ik tig verschillende soorten hooi geprobeerd. En mijn andere nijn heeft de nare gewoonte van het ene op het andere moment een hooisoort zat te zijn. Ik heb het afgelopen echt kilo'en kilo's hooi aan het asiel geschonken. Op het moment heb ik 19 soorten hooi in huis om dat gekke beest zoveel mogelijk afwisseling te bieden. Maar er is één hooisoort, dat ze al ongeveer een jaar eet en dat is Mucki Bergweidehooi van ZooPlus. Heb je dat al eens geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een baal van een boer en ze eten het allemaal heel graag! Het is hooi van dit jaar en het gaat er in als koek zowat. (oke, de brokken zijn lekkerder :D) maar ik heb hier geen problemen en het is zoveel malen goedkoper.

Is het niet een optie om eens te kijken of je een plakje van een boer kan krijgen/kopen om dat te proberen? Naar mijn idee komt veel hooi uit de winkel bij grasdrogerijen vandaan, en daarom is het ook echt superdroog. Die baal heeft nog ietwat vocht erin, niet dat het schimmelt hoor, zo droog is het wel. Maar het zijn niet van die prikstekels vind ik. Als m'n baal op is en ik even snel een pakje koop, prikt het altijd zo in m'n hand omdat het zo scherp en droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de Bergweide hooi van de Intratuin eens proberen?

Da's ook los hooi...ik weet alleen niet meer hoeveel kg voor hoeveel centjes.

Momenteel gebruik ik voor Doerak de zonnebloemhooi en kenner hooi gemixt.

Meneertje at ook spontaan geen hooi meer, maar nu hij uit een mandje mag eten, gaat het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik geen problemen met mijn konijnen en hun hooieetgedrag. Isaac en Sunny eten nu beiden hooi wat van de Pet's Place komt. Was geloof ik 2,5 kilo (dacht ik) voor een paar euro. Ik heb vrijdag nieuw hooi nodig dus zal dan even kijken naar het merk en de prijs. Het is goed hooi, goedkoop en ze vinden het erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een baal van een boer en ze eten het allemaal heel graag! Het is hooi van dit jaar en het gaat er in als koek zowat. (oke, de brokken zijn lekkerder :D) maar ik heb hier geen problemen en het is zoveel malen goedkoper.

Is het niet een optie om eens te kijken of je een plakje van een boer kan krijgen/kopen om dat te proberen? Naar mijn idee komt veel hooi uit de winkel bij grasdrogerijen vandaan, en daarom is het ook echt superdroog. Die baal heeft nog ietwat vocht erin, niet dat het schimmelt hoor, zo droog is het wel. Maar het zijn niet van die prikstekels vind ik. Als m'n baal op is en ik even snel een pakje koop, prikt het altijd zo in m'n hand omdat het zo scherp en droog is.

Precies, dat gaat hier ook prima. Ook bijna alle pensionkonijnen eten het goed, ook als ik weet dat ze moeilijk zijn er mee. De konijnen in de opvang krijgen hetzelfde hooi (aangezien ik mijn baal altijd bij de opvang koop) en de meeste konijnen eten het gewoon goed. Moet zeggen dat de ene baal de andere niet is.. maar heb hier nu een wat minder 'lekkere' baal en ze zitten ook te smakken nu. Op m'n vorige adresje was het hooi wel echt slechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem dan?

Dat ze de prijzen omhoog hebben gegooit en dat de kwaliteit steeds slecht is, waardoor ik steeds meer moet vragen om garantie/service. Dát vind ik vervelend. Ik heb liever iets wat goed is en van dezelfde prijs of lager, wat mijn konijnen dan ook nog eens willen eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wij hebben nog geen Welkoop (maar die is in aanbouw!)

Maar zodra onze Welkoop geopend is, zal ik daar ook gaan inslaan. Dat scheelt veel geld.

Maar de vraag bij jou is: accepteren je konijnen de hooi van Welkoop?

De kruidenhooi wel, de normale hooi hebben ze jaren lang gegeten, maar willen ze nu niet meer. De kruidenhooi is wel nogsteeds duurder als die JR Farm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem. Toen mijn inmiddels overleden konijn stopte met hooi eten, heb ik tig verschillende soorten hooi geprobeerd. En mijn andere nijn heeft de nare gewoonte van het ene op het andere moment een hooisoort zat te zijn. Ik heb het afgelopen echt kilo'en kilo's hooi aan het asiel geschonken. Op het moment heb ik 19 soorten hooi in huis om dat gekke beest zoveel mogelijk afwisseling te bieden. Maar er is één hooisoort, dat ze al ongeveer een jaar eet en dat is Mucki Bergweidehooi van ZooPlus. Heb je dat al eens geprobeerd?

Nee, volgens mij heb ik die nog niet geprobeerd en de prijs verschilt niet veel met de JR Farm. Ik had er al eens naar gekeken, maar nooit gekocht omdat ik te veel twijfels had. Is jouw ervaring dat dit hooi van constante kwaliteit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een baal van een boer en ze eten het allemaal heel graag! Het is hooi van dit jaar en het gaat er in als koek zowat. (oke, de brokken zijn lekkerder :D) maar ik heb hier geen problemen en het is zoveel malen goedkoper.

Is het niet een optie om eens te kijken of je een plakje van een boer kan krijgen/kopen om dat te proberen? Naar mijn idee komt veel hooi uit de winkel bij grasdrogerijen vandaan, en daarom is het ook echt superdroog. Die baal heeft nog ietwat vocht erin, niet dat het schimmelt hoor, zo droog is het wel. Maar het zijn niet van die prikstekels vind ik. Als m'n baal op is en ik even snel een pakje koop, prikt het altijd zo in m'n hand omdat het zo scherp en droog is.

Dat had ik laatst dus geprobeerd, maar wilden ze ook niet. Ik ben wel aan het kijken bij andere boeren of ze het moeten, maar tot nu toe geen resultaat of het land is bespoten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de Bergweide hooi van de Intratuin eens proberen?

Da's ook los hooi...ik weet alleen niet meer hoeveel kg voor hoeveel centjes.

Momenteel gebruik ik voor Doerak de zonnebloemhooi en kenner hooi gemixt.

Meneertje at ook spontaan geen hooi meer, maar nu hij uit een mandje mag eten, gaat het goed.

Ik zal ook daar eens naar kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik geen problemen met mijn konijnen en hun hooieetgedrag. Isaac en Sunny eten nu beiden hooi wat van de Pet's Place komt. Was geloof ik 2,5 kilo (dacht ik) voor een paar euro. Ik heb vrijdag nieuw hooi nodig dus zal dan even kijken naar het merk en de prijs. Het is goed hooi, goedkoop en ze vinden het erg lekker.

Laat het me weten welk merk het is, want we hebben geen pets place hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze gewoon hooi uit een baal die ik bij welkoop vandaan haal. Enige punt waar ik rekening mee moet houden is dat het groenig uitziet en lekker ruikt, dus ja ik ben zo`n mal mens dat steeds met haar neus in de baal hooi zit om te ruiken of het wel lekker genoeg ruikt voor mijn hupsels :mdr:. Laatst zelfs een medewerker zo ver gekregen dat ie ging ruiken omdat het hooi vrij hoog lag en hij vond er inderdaad verschil in zitten, tja hoe krijg je mensen zo gek he :whistle2:.

Ik geef ze naast de baal hooi ook soms wat kruidenhooi als extraatje verstopt in een tunnel, en dan is het maar net wat ik tegenkom wat groen is en in de aanbieding. Gelukkig zijn die van mij niet zo kieskeurig maar kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je nijntje zijn neus ophaalt voor het hooi wat je altijd al gebruikt hebt. Hoop dat je wat aan de tips van de andere bb-ers hebt. Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .