Ga naar inhoud

Hooi, hooi, hooi.. IK KAN GEEN HOOI MEER ZIEN!!!!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik pas 2x Mucki Bergweidehooi heb gekocht (gaat lang mee, omdat ik dus ook zoveel andere soorten hooi geef). De eerste keer zaten er wel redelijk wat bruine sprieten doorheen, maar het viel toch goed in de smaak. De tweede keer was het hooi beter, lekker groen. Vandaag moet ik toevallig weer Mucki gaan bestellen en ik hoop, dat het net zo goed zal zijn. Het zijn lange, soepele sprieten.

Ik wist trouwens niet, dat Intratuin ook bergweidehooi heeft. Pas geleden was ik bij Intratuin en het enige, wat ze hadden, was miserabel, klein, bruin en strakverpakt hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij woont (vlak) bij Alkmaar toch? In het centrum zit gewoon een pets place:yes:

Het centrum is voor mij 30 minuten rijden en ik kom daar nooit ivm parkeer problemen ;)

Ik werk vrijwel naast de petsplace is Schagen, maar er is echt niemand die ik ken die die eigenaar mag.. Als ik binnen kom word ik al zo raar achtervolgt alsof ik wat wil stelen ofzo. Zit daar niet op te wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar tijm bevat inderdaad geen tijm, maar tijmextract.

Heb ik ook wel eens geprobeerd en 2 konijnen haalden er hun neusjes voor op. Echt geen sprietje van gegeten.

Momenteel valt hier, naast mucki Bergweidehooi, ook Beaphar Eucalyptus erg in de smaak. Hier zitten wel echte eucalyptusblaadjes doorheen en persoonlijk vind ik het erg lekker ruiken. Het is groen, soepel, frisruikend hooi, wat ik persoonlijk ook helemaal niet stoffig vind, maar ben ook pas halverwege de zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, volgens mij heb ik die nog niet geprobeerd en de prijs verschilt niet veel met de JR Farm. Ik had er al eens naar gekeken, maar nooit gekocht omdat ik te veel twijfels had. Is jouw ervaring dat dit hooi van constante kwaliteit is?

hooi is een natuurproduct....... hooi is nooit van constante kwaliteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hooi dat altijd groen is (kenner) en je hebt hooi dat dan groen is en dan weer geel.

En dat is dus niet waar. Kenner heeft ook regelmatig hooikwaliteit om van te huilen. De laatste tijd ziet het er inderdaad over het algemeen erg netjes uit, maar onlangs waren er zelfs enkele zakken met schimmelvorming in de handel. Enkele maanden terug was de kwaliteit zo slecht dat we de konijnen in de winkel dat hooi niet eens gevoerd hebben omdat ze het niet aten. Ze krijgen nu hooi uit balen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar maanden terug beschimmeld kenner hooi gehad, en deze hele zomer wisselde de kwaliteit heel erg.

Wat het bij Kenner is is dat het of heel goed hooi is, of echt van vreselijke kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stofvrij klinkt me ook goed in de oren!! Waar koop je dit?
Ik werk momenteel in hoorn bij bormann en bestel het voot mezelf. Normaal haalde ik het bij de boet in hoog woud ik kom zelf uit schagen maar weet bijna wel zeket dat of pets place of deandere dierenwinkel het kan bestellen! Ik had vaak met andere hooi trek een pluk eruit en overal stof maar nu niet!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar maanden terug beschimmeld kenner hooi gehad, en deze hele zomer wisselde de kwaliteit heel erg.

Wat het bij Kenner is is dat het of heel goed hooi is, of echt van vreselijke kwaliteit.

Mmm.. Zou dat misschien dan toch de rede zijn dat ze deze zomer gestopt zijn met het eten van dat hooi? Dat hun ziekte misschien wel toevallig samen viel? Of wie weet ziek waren van dat hooi? Ik weet niet zo goed hoe je beschimmeld hooi kunt zien.. Kan me niet voorstellen dat dat er hetzelfde uit ziet als beschimmeld brood.. Maar waarom willen ze dan wel de kenner kruiden hooi? Als het ze alleen om de kruiden zou gaan, zouden ze de kruiden er tussenuit snoepen en niet het hooi eten..

Ik heb in iedergeval weer een lijstje met probeer dingen:

- Vandaag bij een andere boer 100% biologisch hooi proberen

- Vitakraft bergweide hooi

- Ranzijn/intratuin bergweide hooi

- Beaphar eucalyptus

- Mucki bergweide hooi

En anders blijven we knoeien met JR Farm en zooplus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging toen om één partij hooi, de pakken van 5 kg, circa anderhalve maand geleden. Zodra bekend werd dat er iets niet goed mee was zijn de zakken onmiddelijk uit de schappen genomen. Beschimmeld hooi is heel makkelijk te herkennen, in dit geval zat er ook condens aan de binnenkant van de zak.

Dat jouw konijnen daar ziek van zijn geworden lijkt me erg onwaarschijnlijk, aangezien dit nog niet zo lang terug is, en jouw konijnen toen niet ziek meer waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ook maandenlang gele zakken gestaan... zo geel dat het net stro leek, maar toch echt was het 'hooi'.

De betere zakken lagen erachter, want ze raakten het nauwelijks kwijt.

De ene keer hebben ze heel groene zakken met dunne hooisprietjes, de andere keer iets minder erg groen met dikkere stukjes en die laatste vinden ze hier duidelijk lekkerder :)

En zoals Madammie zegt, beschimmeld hooi herken je echt wel. Bah, wat is dat smerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dan waren ze idd daar niet (mede) ziek van.

Ik heb 1x vochtig, geel, stinkend hooi gehad. Dat was Neue (zoiets) van zooplus. De goedkoopste van zooplus. Dat moesten ze absoluut niet!!

Ik hoop dat ze dat biologische hooi moeten.. Dat zou wel heel mooi zijn! Hier in de buurt (10 minuten rijden) en 5 euro per 20 kilo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hooi dat altijd groen is (kenner) en je hebt hooi dat dan groen is en dan weer geel.

Ook kenner dus :he: Ook kenner wisselt zeer sterk. ik werk bij de welkoop en zie zeer regelmatig bruine pakken hooi voorbij komen. (en het lijkt mij niet dat ze al die bruine pakjes voor de welkoop bewaren:p) Ook voer ik zeer regelmatig de dieren in de winkel dus heb het ook uit het pak in mijn handen. Dat het bij tijden inderdaad ook groen is klopt, maar dan is het ook gelijk chemisch groen zeg maar...(het geeft nog net geen licht :he:) Persoonlijk vind ik het kenner hooi van zeer slechte kwaliteit en koop ik het zelden voor mijn eigen konijnen( als de baal van de boer op is en ik het nog geen tijd om een nieuwe te halen koop ik nog een klein pakje ter overbrugging.)

Edit: Madammie was mij dus al voor :he:

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .