Ga naar inhoud

Telkens aan de diaree :(


nathalietermaten

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is de 100x nu alweer heeft henkie diaree

hij heeft al 2 weken geen sla of groente's meer gehad en heel veel hooi

zijn hele kontje zit eronder ik krijg het niet weg !

En ik moet elke dag zijn hok schoonmaken anders zit hij er helemaal onder ! ik kan hem niet los laten lopen want dan zit alles er weer helemaal onder

en moet ik mijn hele kleed weer reinigen en mijn parket :s veel werk

Weten jullie hoe dit zou kunnen

hij krijgt gemengd voer uit de dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je dan niet al veel eerder ander voer geprobeerd? Je zult niet de eerste zijn met een konijn die last heeft van dat voer, want doorgaans is dat niet het meest gezonde met al die snoepjes erin. (Net als dat wij niet kunnen leven op snoep...) Zeker niet als het ene konijntje is die snel/makkelijk last van de darmen heeft of gevoelige darmen heeft.

Ik zou overstappen op een góede voersoort, zoals Hopefarms Supertrio of SS en misschien is dat laatste wel beter om zijn darmen weer wat rustiger te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze ook alleen op hooi gezet of blijf je ernaast de biks geven?

Als je alleen hooi al hebt uitgeprobeerd en het helpt niks, zou ik toch voor zekerheid een da raadplegen, misschien dat er toch iets anders aan de hand is.

Heb je alleen hooi geven nog niet uitgeprobeerd, zet ze dan op een hooi dieet en kijk of de ontlasting zich verbetert.

Gemengd voer soweiso niet meer doen.

Ikzelf had bij 2 van mijn nijntjes ook veel problemen met deontlasting. Ben toen van SS het digestive health formula gaan gebruiken ( alleen via da verkrijgbaar) en sindsdien hebben ze nergens meer last van. Dat voer is speciaal voor nijntjes met darmprobleempjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het na de adviezen van de rest nog steeds niet wil en hij heeft met hooi geen problemen, zou ik als ik jou was bij de dierenarts een doos halen met Vetcare van Sience. Er is een speciale versie voor konijnen met darmproblemen. Als ie het daar goed op doet kan je als je wil ermee door gaan, maar goedkoop is het niet. Je kan ook heel voorzichtig andere soorten proberen en kijken hoe hij daar op reageert. Dat moet je dan heel rustig aan opbouwen. En als ie op groenten reageert.. is het jammer maar dan maar geen groenten meer voor hem.

Ik heb ook een konijn gehad die niet tegen groenten kon, alleen een klein beetje andijvie of witlof gingen goed, de rest niet. Dus ze kreeg niet veel, en daar deed ze het ook goed op. Hooi is het belangrijkste! ;)

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .