Ga naar inhoud

Wat is het beste?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

Hallo , zit met een dillema. Ten eerste heb geen laptop en doe alles op me android telefoon , daarom her en der wat typo,s. Maar zit met het volgende: ik heb 2 koppels de oudsten.Kerst van bijna 4 en Utopia van 3 , en de jongsten Dobby van net 1 jaar en Nynke van 6 maanden. Utopia is dik en Kerst rond de 2 kilo , Dobby is 2,2 kilo en Nynke 1 kilo. Nu krijgen ze 2 x per dag eten ivm Nynke , maar ze knnen volgens mij prima met 1 x , maar blijf met de jongste zitten ze is mager aan het worden . En als ik haar apart zet beginy ze helemaal te stressen , en eet ze alsnog niks. En zitten de anderen jaloers toe te kijken. Zal ik gewoon allemaal 2x.geven of toch alleen Nynke? Mijn moeder vindt hwt zo zielig voor de oudsten , maar ze heeben gewoon hooi te knagen. Iemand die het weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zielig voor de oudsten is het zeker niet, van die gedachte kun je snel afstappen. Als ze hier biks krijgen doen ze ook alsof ze dood van de honger gaan, dus dat is normaal gedrag.

Ik zou haar inderdaad de biks die je nu voert apart extra bijvoeren, en de anderen niet. Hooi blijft toch de basis, biks is bijzaak. Dat ze in het begin wat gestresst is kan wel, probeer door te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegt snap ik het probleem niet helemaal? Je hebt twee koppels. Het ene koppel is het absoluut niet nodig, Ć©Ć©n konijn in het andere koppel wel. Waarom zou je dan beide koppels extra geven? Ze zitten toch apart? Is dan toch vrij simpel, het ene koppel/konijn wel extra bijvoeren en het andere niet? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?

Verder vind ik het ook een beetje vreemd als een jong (en klein) konijn met 65 gram SS per dag (aangenomen dat haar vriendje niet veel meer eet dan zij) mager wordt. Tuurlijk, elk konijn is anders, maar normaal gezien zou ze met de helft al ruim voldoende krijgen. Ik zou me dan toch een beetje zorgen gaan maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je gaf aan dat je van 2x per dag voeren naar 1x per voeren wilt gaan.. ik zou dit zowieso niet doen..

konijnen eten meestal alles in 1x op.. en er wordt aangeraden minimaal 2x per dag te voeren. Dus ik zou dit ook echt aan houden.. zowieso heeft het konijntje dan de tijd om 2x eten te kunnen pakken.. want er eet altijd 1 konijn iets meer voer dan het andere konijn en zo geef je ze de kans 2x brokken te kunnen eten.

En het koppel waar het konijntje iets te dun is gewoon wat meer voer geven, ĆØn dan iedere week op de zelfde dag voor het geven van eten even het konijntje wegen.

En misschien omdat ze nu zelfs te licht is tijdelijk de brokken over 3x per dag geven.

En krijgen ze groente erbij?

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar vaker voeren dan een keer per dag is toch niet slecht? Dus zou je het andere koppel ook prima twee keer kunnen voeren? Ik voer drie keer per dag, omdat ik binnennijnen heb en ik het gezellig vind om met ontbijt, avondeten, en voor het slapen gaan wat te geven. 's Ochtends zet ik twee blikjes tomatenpuree met voer klaar (dat is de totale portie, zo'n 70 gram voor een koppel dwerghangoren). Dan krijgen ze 's ochtends en met avond eten een half blikje en voor het slapen gaan een hele. Tussendoor krijgen ze ook nog weleens een brokje, heb ze pas twee maanden en sinds ik ze tussendoor brokjes voer zijn ze veeel aaibaarder geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ze stopt het in (lege) tomatenpuree blikjes :P

Maar vaker voeren dan een keer per dag is toch niet slecht? Dus zou je het andere koppel ook prima twee keer kunnen voeren? Ik voer drie keer per dag, omdat ik binnennijnen heb en ik het gezellig vind om met ontbijt, avondeten, en voor het slapen gaan wat te geven. 's Ochtends zet ik twee blikjes tomatenpuree met voer klaar (dat is de totale portie, zo'n 70 gram voor een koppel dwerghangoren). Dan krijgen ze 's ochtends en met avond eten een half blikje en voor het slapen gaan een hele. Tussendoor krijgen ze ook nog weleens een brokje, heb ze pas twee maanden en sinds ik ze tussendoor brokjes voer zijn ze veeel aaibaarder geworden.

Twee keer per dag voeren is niet slecht maar wel als je twee keer per dag een hele portie geeft natuurlijk. Wat voor brokjes geef je trouwens? (Even nieuwsgierig..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef supertrio van hope farms. Of ja nu even een mixje van supertrio en versele laga kuni complete, omdat de dierenwinkel geen hope farms had, en het voer van de fokker bijna op was. Nu heb ik een 15 kilo zak supertrio, dus daar kunnen ze wel even mee vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .