Ga naar inhoud

Bucky en myxomatose


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 193
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

mijn konijn Bunny heeft precies hetzelfde , hoelang heeft Bucky het al ?

Bij de huisarts heb ik antibiotica gekregen om te voorkomen dat hij bijvoorbeeld longontsteking krijgt.

Hij zat ook helemaal vol met bobbeltjes , hij had koorts , zijn neusje was heel erg opgezet , hij was heel kort ademdig & zijn geslachtsdeel was ook al aangetast.

De meeste bobbeltjes zijn nu weg er kwamen korstjes op en daarna verdwenen ze , hij heeft geen koorts meer , zijn neusje is helaas nog wel wat opgezet & hij is nog wel kort ademdig , maar de wondjes op zijn geslachtsdeel zijn ook weer geheeld.

mijn tips voor jou zijn :

- zet Bucky in een warme & niet al te vochtige omgeving.

- geef hem veel groente & fruit (daar zit veel vocht in)

- als bucky niet meer wil drinken of weinig drinkt , geef hem dan water met eventueel AB zoals je beschreef met een spuitje in zijn/haar mond

& je kunt vragen bij de dierenarts om slijmoplossend middel , hij mag er niet veel van maar het helpt wel !

succes ermee , ik hoop dat jou bunky er ook weer bovenop komt

xx Liefs Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal!! :D Bucky heeft de myx nu precies 1 maand.

Ik ben zonet naar de DA geweest, en het was dit keer een andere maar die leek er toch wel net iets meer van te weten :P

Georgette is nog steeds gezond verklaard :P Haar wonde op haar oortje is ontsmet, maar dat komt allemaal wel goed. Het belangerijkste is dat zij nog steeds geen myx heeft, en de kans is echt wel klein dat ze dat nu nog zou krijgen.. Gelukkig maar! :)

Bucky is er al veel beter aan toe, dat zei ook de DA, maar hij is er nog steeds niet helemaal bovenop.

Zijn longen reutelden nog een beetje, en nu heb ik een zwaardere AB gekregen (baytril).

Daarvan moet ik 10 dagen lang, 1 keer per dag 0,5 ml geven. En dat gaat veeel makkelijker dan die andere AB :P (ook gewoon omdat die sterker is, en niet vermengd in water natuurlijk EN dat ik er minder van moet geven)

Dus ik hoop dat het dan na die 10 dagen helemaaal beter is met mijn kleine Buck!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goed nieuws hoor! Met wat geluk is het binnen 4 dagen gedaan met al die medicatie geven en is Bucky genezen! Hoe staat zijn oogje/neusje nu?

Hopelijk is het idd zo!! :)

Zijn oogje is mooi, alleen is het nog steeds wel zwarter dan normaal..

Zijn neusje is heel mooi nu, maar wel half kaal:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is het idd zo!! :)

Zijn oogje is mooi, alleen is het nog steeds wel zwarter dan normaal..

Zijn neusje is heel mooi nu, maar wel half kaal:P

Heb je dan gevraagd aan de da hoe het komt dat dat zo zwart ziet aan zijn oogje? Ben daar wel benieuwd naar!

Er zullen misschien nog wel plekjes kaal worden zoals bij fluffy waar ik niks van af wist dat de myx daar ook had toegeslaan! (zijn pootjes bijvoorbeeld) Maar aan zijn neusje is zijn vacht alweer al aan het dichtgroeien dus ik ben zeker dat dit bij Bucky ook niet lang meer zal duren!

Wat leuk dat hij het zo goed doet seg !

Hoe gaat het met zijn ademhaling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan gevraagd aan de da hoe het komt dat dat zo zwart ziet aan zijn oogje? Ben daar wel benieuwd naar!

Er zullen misschien nog wel plekjes kaal worden zoals bij fluffy waar ik niks van af wist dat de myx daar ook had toegeslaan! (zijn pootjes bijvoorbeeld) Maar aan zijn neusje is zijn vacht alweer al aan het dichtgroeien dus ik ben zeker dat dit bij Bucky ook niet lang meer zal duren!

Wat leuk dat hij het zo goed doet seg !

Hoe gaat het met zijn ademhaling?

Goh, ze zei (dacht ik toch) dat dat gewoon nog een overblijfsel is van die myx maar dat dat ook nog wel weggaat.

Maar binnen drie dagen is de AB kuur voorbij en dan ga ik nog eens naar de DA wss duss ik zal het dan eens goed vragen :P

Ik hoop ook dat alle vacht terug groei, maar mijn da zei wel dat als de myx echt hard heeft toegeslagen, het mss ook de haarwortels zou kunnen aangetast hebben en dat bucky zijn neusje enzo voor altijd kaal zouden blijven. Da's niet zeker, maar er is wel een kansje. Hopelijk niet, maargoed, er bestaan ergere dingen in de wereld dan een kaal konijnenneusje :P

Ik vind het ook echt super dat hij het zo goed doet! :D

Daarnet ben ik nog eens een bezoekje gaan brengen bij buckje en ik heb echt amper 'piepjes' gehoord en hele stille! Dus :yipi:

We zijn er bijnaaa, we zijn er bijna maar nog niet helemaal :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ze zei (dacht ik toch) dat dat gewoon nog een overblijfsel is van die myx maar dat dat ook nog wel weggaat.

Maar binnen drie dagen is de AB kuur voorbij en dan ga ik nog eens naar de DA wss duss ik zal het dan eens goed vragen :P

Ik hoop ook dat alle vacht terug groei, maar mijn da zei wel dat als de myx echt hard heeft toegeslagen, het mss ook de haarwortels zou kunnen aangetast hebben en dat bucky zijn neusje enzo voor altijd kaal zouden blijven. Da's niet zeker, maar er is wel een kansje. Hopelijk niet, maargoed, er bestaan ergere dingen in de wereld dan een kaal konijnenneusje :P

Ik vind het ook echt super dat hij het zo goed doet! :D

Daarnet ben ik nog eens een bezoekje gaan brengen bij buckje en ik heb echt amper 'piepjes' gehoord en hele stille! Dus :yipi:

We zijn er bijnaaa, we zijn er bijna maar nog niet helemaal :mdr:

Ahzo! Ooo dat wist ik niet dat de kans er in zat dat die plekken kaal kunnen blijven! Dan is dat bij Fluffy misschien ook het geval aan zijn ogen en een plekje op zijn neus!

Maar ik heb ook al gehoord dat het kan zijn dat die vacht pas goed terug groeit na de volgende rui periode!

We zien wel, het is inderdaad niet het einde van de wereld een konijn met wat kale vlekjes!

Heeeel goed hoor!! Keep up the good work!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah.. tien dagen AB zit erop, maar het is nog steeds niet helemaaal over

Nu is het probleem wel dat mijn ouders het deze week druk hebben en ik moeilijk alleen naar de DA kan.. achja, ik zeur wel tot wel gaan :P dan moeten ze hun plannen maar ff uitstellen, Bucky is belangerijker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van een (gratis:he:) bezoekje aan de DA!

en ik ga zo goed mogelijk proberen vertellen wat ze allemaal gezegd heeft maar ik weet het allemaal niet zo heel precies meer :$

Het was dus geen longontsteking volgens de betere DA (de vorige keer was het eens een andere) want de longetjes zelf hoorden er perfect uit. Maar het is iets met die myx dat er dan een soort van ontsteking of zwelling was in zijn luchtwegen ergens waardoor hij zo precies reutelde ofzoiets.

En goh ja, ik weet niet of hij nu definitief geen myx meer heeft, maar de da zei toch dat hij er zich goed door had gevochten enzo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, ik kijk er echt naar uit dat Bucky weer helemaal gezond zou zijn.. het is nu al zo lang bezig.. :s

Gelukkig is het bij Buckje nooit echt zó erg geweest maar dan nog.. het wordt toch tijd dat mijn nijnen weer gezelschap van elkaar hebben..

Achja, ik zal nog maar wat geduld hebben :$:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het ondertussen een paar dagen verder met Buckje ???

Het duurt heeeeeel lang he... maar de genezing eens het de goede kant op gaat, gaat toch ook echt vlot vind ik!

Alleen duurt het lang eer ze er weer als vroeger uitzien :) Maar dat moeten we er maar bijnemen! We mogen ons gelukkig prijzen dat ze er nog zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CloëC, het duurt idd heel lang, té lang.. :s Maar idd, we mogen heel gelukkig zijn dat wel zo ver zijn geraakt en dat ze er nog zijn.. alhoewel dat het vandaag bij Bucky toch ff paniek was..

Ik ben vandaag dus (om 18uur) naar de DA gegaan omdat Bucky zijn ademhaling heel schokkerig werd en hij alsmaar minder eet.

Nuja, eenmaal binnen bij de DA, doet ze een heel onderzoek, myxomatose is nu wel degelijk overwonnen, maar de gevolgen van de ziekte willen maar niet verdwijnen. De DA wikkelt Bucky vervolgens in een handdoek en kijkt of hij iets aan zijn tandjes zou hebben. Ondertussen draait ze Buckje om en kijkt met een groot vergrootglas-achtig ding in Bucky zijn mond en Bucky is totaal in paniek en probeert alles om weg te komen. De DA zette Bucky terug neer en Bucky viel om :(

Echt zo eng, zijn kop helemaal naar achteren, de da doet een poging om Buck terug recht te zetten, en hij blijft zijn kop naar achter houden, zijn bek wagenwijd open en zijn ogen groot en eng.

De da legde Buckje weer neer en het zag er verschikkelijk uit.. ik wou dit echt niet meemaken...:(

Ik stond daar maar hulpeloos toe te kijken, ik kreeg echt al de tranen in mijn ogen want het leek erop dat hij dit niet ging overleven.

Ondertussen zei de da iets van dat hij een hartaanval gekregen had, en was zelf (een beetje klungelig) naar zijn hartje en longen aan het luisteren.

Langzaam kwam zijn hartslag terug zei ze, en de ademhaling versnelde ook weer een beetje.

En ik was weer even het gelukkigste baasje in de wereld :love:

Zijn ademhaling en hartslag kwamen weer langzaam op gang. Na een tijdje zette ze Bucky weer recht en hij stond daar heel wankel en nog wat in shock denk ik. Hij wiegde met zijn kopje en ikzelf was ook nog wat in shock over wat er zonet gebeurt was..

Bucky is ondertussen bekomen, maar zijn ademhaling is nog steeds niet in orde..

Hij heeft een cortisone(?)spuit gekregen en een ABspuit, nu moet ik weer een andere AB geven voor nog eens 15 dagen, op de hoop dat het beter wordt.

Achja, ik ben er nog lang niet, maar ik hoop dat ik er zal geraken.

Ik ben nu wel echt superblij dat Bucky er nog is.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .