Ga naar inhoud

Bucky en myxomatose


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 193
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje... Het is ZO vreselijk!! Ik heb ook 2 van mijn 3 konijnen de laatste 2 weken verloren aan die k*tziekte !!

Eentje is nog aan het vechten hier...

Ben je zeker dat je andere konijntje ook niet besmet is? En hoe doet Bucky het?

Lees zeker het topic van Joep eens door, daar heb ik ook al mijn info over medicatie enzo gehaald!!

veel sterkte met de verzorging, weet dat je niet alleen bent in deze strijd voor je lieve diertjes hoor! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet echt een paar dagen achter elkaar goed koud zijn voor ze (muggen) kapot vriezen. Probleem is dat ze vaak in schuren of huizen tijdelijk onderkomen vinden tot ze echt voor hun 'voer' op pad moeten ...

Was vandaag op de DA-praktijk bij ons in het dorp. Ze hebben de afgelopen tijd heel wat konijnen met myx moeten laten inslapen.

Dus hier in de buurt heerst het ook.....ook al hoor je er weinig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was een paar weken terug echt een muggenplaag. Waarschijnlijk kwamen ze door het plotselinge warme weer ineens allemaal uit het water (muggenlarven leven in stilstaand water).

Ze zwermden hier voor de ramen, om een plekje voor de winter te vinden waarschijnlijk. Heel bizar, zo veel. Ik kan ze moeilijk bij de konijnen weghouden... Maar volgens mij is het "prikseizoen" nu wel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry dat ik hier zolang niks meer geplaatst heb.. Vooral door heel die toestand met Swifje.. :(

Maargoed, ik heb onlangs foto's getrokken, maar die kan ik nog steeds niet uploaden op de een of andere manier.. Ik kan jullie wel foto's geven (van slechtere kwaliteit dan) van hoe het nu gaat.. Die zal ik straks dan gaan maken ^^

Er is dus verbetering! Er waren rond Bucky zijn oogje 3 myxomen (zijn andere oog niks, en dat is nog steeds zo) En daarvan zijn er 2 weg!! Dus nu schiet er nog 1 dikke myxoom over :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, ik had jullie een foto beloofd maar aangezien het maar niet scherf wou stellen en het dus een wazige foto geworden is EN het maar niet wil overzetten op de computer, zal ik dus gewoon maar geen foto tonen.

Ik beloooooooof dat er zaterdag 1 zal zijn, want dan heb ik de goeie camera terug:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, niet schrikken, het ziet er op de foto's erger uit dan het eigenlijk is vind ik, en het ziet er zoiezo wel minder goed uit al in het begin..

Dit zijn foto's van 16 oktober:

Het goeie rechteroogje:

Bucky%20020.jpg

Het slechte linkeroogje:

Bucky%20004.jpg

(in het ooghoekje zijn er restjes van de oogzalf nog, niet op letten)

Dus je ziet duidelijk dat de myxomen bruiner geworden zijn.

Er zijn er hier 3 denk ik; 1 grote, 1 kleinere ernaast en dan naast die klodder zalf daar ook nog 1tje die je hier niet zo goed kan zien

aangepast door Wizzeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit zijn foto's van vandaag, 28 oktober.

De goeie kant is nog steeds goed:

Bucky%2520027.jpg

De slechte kant ZIET er slechter uit, maar ik vind het toch de betere kant uitgaan eigenlijk.

Bucky%2520040.jpg

Zijn neusje ziet er inderdaad heel raar uit, maar een week of paar weken geleden was het een dikke bol, nu een verschrompeld 'uitsteekstel'. Van zijn oogje zijn de twee kleinere myxomen weg (eraf gevallen ofzo) en de grote is ook verschrompeld en veel harder geworden. (Rond zijn oogje is zijn vachtje precies nat en vuil, maar da is hoofdzakelijk door dat zalfje ook)

Bucky heeft op dit moment wel koorts denk ik, want zijn oortjes voelden echt wel warm aan, maar ik heb geen koorstremmer :s:s

Achja, over het algemeen denk ik wel dat er verbetering is en daar ben ik echt zooooo blij om :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat de nieuwe foto's er beter uitzien, de oogleden lijken minder gezwollen en het bruin worden is volgens mij een teken dat de myxomen uitdrogen. Zijn neus ziet er wel zielig uit zeg :( het is toch niet zo dat zijn halve neusje eraf ligt? Ik neem aan dat er een myxoom op zijn neus zat en dat die er nu zo verschrompeld bijhangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .