Ga naar inhoud

Bucky en myxomatose


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 193
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je echt wilt dat je konijn er door heen komt en deze super vreselijke ziekte overleeft moet je echt voor de volle 100% gaan.....Dus niet proberen te bellen, maar bellen!!! Echt doen, en niet straks maar nu!!! Die medicatie is zoooo belangrijk. Hoe meer je achterwege kunt houden aan evt bijkomende effecten hoe meer kan voor je nijntje!!!

Geef ab met een spuitje, ga die ook gelijk halen, en zo weet je precies wat hij binnen krijgt. Daarnaast gelijk ook pijnstilling en oogzalf......

Doen hoor!!! Komop!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt wilt dat je konijn er door heen komt en deze super vreselijke ziekte overleeft moet je echt voor de volle 100% gaan.....Dus niet proberen te bellen, maar bellen!!! Echt doen, en niet straks maar nu!!! Die medicatie is zoooo belangrijk. Hoe meer je achterwege kunt houden aan evt bijkomende effecten hoe meer kan voor je nijntje!!!

Geef ab met een spuitje, ga die ook gelijk halen, en zo weet je precies wat hij binnen krijgt. Daarnaast gelijk ook pijnstilling en oogzalf......

Doen hoor!!! Komop!!

Ik sluit me hier bij aan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, ik lees het zelf wel even in het vaccinatieboekje. Blijkt dat daar sinds vorig jaar alleen nog Lyomyxovax en Cunical in staan. Die andere worden dus waarschijnlijk nu niet meer gebruikt.

Ik heb ook even mijn entboekjes bekeken en ze zijn allemaal altijd al met Lyomyxovax geënt. Ook m'n oudste nijn van ruim 9 heeft die altijd al gehad.

Maar hoe gaat het nu met Bucky? Is het gelukt met de dierenarts en de medicijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even mijn entboekjes bekeken en ze zijn allemaal altijd al met Lyomyxovax geënt. Ook m'n oudste nijn van ruim 9 heeft die altijd al gehad.

Maar hoe gaat het nu met Bucky? Is het gelukt met de dierenarts en de medicijnen?

Voor zover ik het terug kan kijken (ik raak dieboekjes altijd kwijt) is dat bij mijn konijnen ook altijd gedaan, maar er zijn wel dierenartsen die andere entstoffen gebruik(t)en. Als je konijn maar één prik krijgt en wel voor beide dingen beschermd is aldus de dierenarts, dan is één van die andere stoffen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat alles best goed met Bucky, hij is best actief en eet goed.

De AB is niet echt om te zeggen goedkoop spul (38 euro..) welke soort het is zal ik zo meteen nakijken.

Geen pijnstilling nope :s .. wel zei de DA dat als bucky heel onactief zou worden ik om koortsremmers mocht komen, maar ze had helemaal niks gezegd over pijnstilling.. ook dat zalfje zou ik er maar 7 dagen op moeten doen?? Ik denk niet dat het zo snel voorbij zal zijn?? Of is dat mss omdat ik er zo vroeg bij ben?

(ik heb gisteren naar de DA gebeld maar die nam dus niet op..? :s Ik bel zo terug.)

Iedereen echt al bedankt voor de steun en medeleven, dat geeft echt veel moed!

aangepast door Wizzeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein foutje van mij, de AB kost 16,38 :$

En tja, wij hebben hier een dierenartspraktijk met verschllende dierenartsen op verschillende dagen, en die waar ik naar gegaan was was alleszinds diegene die er het meeste van wist..

Ik heb weer slecht nieuws.. Swiffer heeft ook een dikke neus heb ik net gezien, ook myx dus... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel..

Ik was van plan om naar de DA te gaan nu, maar aangezien ik geen manier weet om er alleen te graken heb ik maar gebeld.

Ik moest swif ook al AB gaan geven dan, en als ze het niet drinken (zoals bucky dus) 4 keer 20 ml AB per dag ongeveer geven met een spuitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeeee.. Mss was het te verwachten, maar van zodra ik swiffer nog maar binnenbracht in de vervoersbox, begon bucky te stampen en bang rond te rennen.

Het is net alsof hij Swiffertje nooit gekent heeft? Terwijl hij er 2 jaar lang mee samengeleeft heeft?

Wat moet ik nu doen?

Allemaal appart?

Allemaal samen?

Of... jah? Wat moet ik nu doen? :s

2 konijnen met myx, 1 zonder.

de 2 myx konijnen zijn bang van elkaar.. tja :s

(of moet ik nu weer opnieuw gaan koppelen tewijl ze ziek zijn? Lijkt me geen goed idee eh.. :s:s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky zat continu te stampen met Swiffer in de buurt.

Dus ik heb Swif (tijdelijk of niet) gewoon terug in de ren gezet bij Georgette..

Ik weet anders niet wat ik moet doen want ik weet ook zo vlug geen derde verblijfje te vinden....

(En spreek me tegen als het niet klopt, maar als Georgette haar inenting niet zou werken zou ze het normaal ook wel al gekregen hebben zeker??)

aangepast door Wizzeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een k*t nieuws zeg, en je konijnen zijn allemaal ingeënt toch? Ik begin me echt zorgen te maken, 't lijkt wel overal uit te breken. Misschien heb ik er overheen gelezen maar zitten je nijnen binnen of buiten en in het berichtje over de AB bedoel je zeker 4 x 2 ml of 0.2 ml want 4x per dag 20 ml lijkt met echt enorm veel. Ik kan me wel voorstellen dat je het beter met een spuitje kan geven want als je het in het drinkwater doet hebt je er totaal geen zicht op hoeveel ze binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een k*t nieuws zeg, en je konijnen zijn allemaal ingeënt toch? Ik begin me echt zorgen te maken, 't lijkt wel overal uit te breken. Misschien heb ik er overheen gelezen maar zitten je nijnen binnen of buiten en in het berichtje over de AB bedoel je zeker 4 x 2 ml of 0.2 ml want 4x per dag 20 ml lijkt met echt enorm veel. Ik kan me wel voorstellen dat je het beter met een spuitje kan geven want als je het in het drinkwater doet hebt je er totaal geen zicht op hoeveel ze binnen krijgen.

Jep, al mijn konijnen zijn ingeënt, maar dat maakt blijkbaar niet zoveel verschil.. :s

Ze zitten buiten.

En ja, Het is nu geen 20 ml AB maar het is AB dat je in water moet mengen.

Dus per 1 liter water 12,5 ml AB. En daaarvan moet ik dus 4 keer 20 ml geven met een spuitje aangezien ze er niet echt van willen drinken. (en tjah, als ze er meer van drinken zal het wel niet erg zijn denk ik.. Hetgeen dat ik dan met een spuitje geeft zal het minimum aan AB dat ze per dag binnen zouden moeten hebben:))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .