Ga naar inhoud

barn-i kruidenhooi met wortel


pluis04

Aanbevolen berichten

weet iemand een winkel in breda die dit verkoopt.

omdat mij konijn geen hooi eet wil ik dit nog gaan proberen.

omdat ze gek is op wortel.

ik heb het al wel opgezocht bij barni zelf en je kan het daar bestellen maar dan betaal je 6 euro verzendkosten voor 1 pak hooi van 500 gr dus dan kom je totaal op ruim 8 euro.

ik heb al verschillende dierenwinkels hier gehad en tuincentrum,s maar die hebben het allemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de regio is het bij de Ranzijn te vinden, weet niet of die toevallig bij jou in de buurt zit? Moet wel zeggen dat ik de kwaliteit van het Barn-i hooi erg goed vind, het vliegt er hier ook doorheen! En een andere optie is even een mail sturen naar barni zelf, vragen waar er verkooppunten bij jou in de buurt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ranzijn is hier niet in de buurt

en bij de hornbach hier hebben ze wel andere kruidenhooi maar niet met wortel, en met brandnetel en paardenbloem en dille pakt ze niet.

zal inderdaad een een mail sturen naar barn-i om te vragen of ze inderdaad een verkooppunt weten hier in breda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk weet ik maar 2 winkels, waar ze BARN-I hooi verkopen, Ranzijn (daar heb ik het online een keer besteld) en een dierenwinkel in Spijkenisse, maar dat is nogal een verre reis voor 1 zakje hooi. Ik moet wel zeggen, dat ik toen 2 zakken Goudsbloem/Brandnetel had besteld. Vond het wel zonde, die verzendkosten voor maar 2 zakjes hooi, maar dacht, dat het de moeite wel waard zou zijn. Nou, helaas hier werden de neusjes ervoor opgetrokken.

Ik heb sinds kort wel een hooisoort ontdekt, waar Lani helemaal stapelgek op is, maar dat is, volgens mij, nog moeilijker te vinden dan BARN-I, namelijk Beaphar Eucalyptus. Ruikt heerlijk en het vliegt er hier doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons heeft de Pets Place Barn-i ook niet, maar gelukkig hebben we nog een Dierenboer (een dierenwinkel van een stel dat naast dierenvoer ook natuurproducten verkopen) zitten en zij verkopen het wel. Ik haal het altijd bij hen.

Ze hebben verschillende soorten.

Nu kreeg ik toevallig van de week ook een tip van een online dierenzaak die Barn-i verkoopt.

Er komt nog wel verzendkosten bij, maar uiteindelijk ben je dan zo'n 17 Ć” 18 euro kwijt voor 6 zakken.

Kijk hier maar even: HIER KLIKKEN

aangepast door Jorieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pluis04

Ik ga voor je duimen, dat het hooi goed gegeten wordt. Ik weet, hoe blij je opvangen kunt maken met hooi (zelf al meer dan genoeg naar een asiel gebracht), maar het blijft zonde, nog meer door de verzendkosten.

Je schreef in het begin, dat je dit hooi wilde proberen, omdat ze gek op wortel is, maar hou er rekening mee, dat dat ook niet alles zegt. Mijn konijnen moesten niks hebben van gedroogde brandnetel, maar brandnetelhooi van JR Farm vloog er hier doorheen. Lani is gek op paardebloem, maar niet elk soort hooi met paardebloem erin lust ze. Maar ik hoop gewoon voor jou en je nijn, dat deze 6 zakken hooi er goed in zullen gaan.

@ Dollie

Online kan ik genoeg zaken, die het eucalyptus hooi van Beaphar verkopen, maar daar ben ik nogal voorzichtig mee geworden. Lani was helemaal gek op JR Farm Brandnetelhooi, maar de enige winkel in NL, die het verkocht, haalde het uit het assortiment. Omdat Lani van dit hooi het meest at, ben ik in het buitenland gaan zoeken. Uiteindelijk een Duitse webwinkel gevonden. Vanwege de verzendkosten wilde ik zoveel mogelijk zakken in 1x bestellen. Ik was ā‚¬42,50 kwijt en vervolgens bleken alle 15 zakken van de slechtst mogelijke kwaliteit. Lani moet het echt niet. Gezien het feit, dat ik geen werk heb en ook niet ruim in mijn centen zit, bestel ik dus liever geen hooi meer via internet (behalve Mucki Bergweidehooi bij ZooPlus). Ik wacht wel tot mijn vriend weer vakantie heeft, zodat hij mij naar Rotterdam brengen kan en ik daar de schappen leeg kan kopen bij de dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dan ga ik nu nog harder voor je duimen, dat ze het gaat eten. Elke 6 weken onder narcose is ook niet niks. Kon je zo'n beestje maar uitleggen, dat hooi eten betekent, dat ze niet meer steeds naar de dierendokter hoeft. Dan zou ze vast meteen beginnen met eten.

Het nadeel is, dat elk konijn weer anders is. Mijn Lani houdt het meest van dunnen sprieten en zacht hooi, maar er zijn ook weer konijnen, die liever stevige sprieten hebben. Ik kan je wel een paar soorten noemen, waar hier goed van gegeten wordt. Misschien zit er toevallig iets tussen, wat je nog niet geprobeerd hebt. Toen mijn inmiddels overleden konijn stopte met hooi eten, ben ik ook steeds maar nieuwe soorten blijven kopen tot ik JR farm Brandnetelhooi vond. Dat ging er echt goed in, maar dat hoef je dus niet te proberen. Lani's favorieten nu zijn: Puik Paardebloem en Pepermunt (vind het over het algemeen een slecht merk qua hooi, maar dit waren waanzinnig goede zakken), Beaphar Eucalyptus, Mucki Bergweidehooi en Versele-Laga Mountain Hay Kruiden. Als extraatjes wil ze ook nog wel eten van VitaKraft Paardebloem, Pet's Own Choice Rozebottel en JR Farm Klaverweide en Zomerweide. Ze is ook helemaal weg van Readigrass (van The Hay Experts), maar hiervan is het eiwitgehalte nogal hoog en daar laat ze dus vrij snel haar BDK door liggen.

Nou, je zult waarschijnlijk niks hebben aan mijn ervaringen, maar ik wilde ze je toch even doorgeven. Ik blijf gewoon doorgaan met hopen en duimen, dat het BARN-I hooi jouw nijn eindelijk hooi zal laten eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de dierenwinkel (of zo'n hornbach) het niet voor je bestellen? Vaak kunnen ze genoeg bestellen, maar niet alles kan standaard in het assortiment op worden genomen. Bij Ranzijn waar ik stageliep hadden we elke week tientallen bestellingen van artikelen die niet in het standaard winkelassortiment zat, maar alleen dus op bestelling van de klant. Als je dit niet gevraagd hebt, zou je dit zeker even moeten proberen, niet geschoten is altijd mis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het vanmiddag met een moeder van school er over, en die zei ik heb nog hooi met wortel van Nature select ( witte molen ) dus om 15:00u had ze een een flinke pluk mee genomen dus ik meteen gegeven maar nee hoor ze pakt het nog niet

ze ruikt en likt er aan en dan loop ze weg.

en nu komen er morgen of overmorgen nog wel 6 zakken hooi binnen.

het is wel van een ander merk maar weet niet of dat veel uit maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon hooi van kenner gehad

hooi vers van een boer gehaald

weide hooi

als kruidenhooi: paardenbloem,brandnetel,wilde rozen,tijm,rozenbottel,pepermunt, appel, eucalyptus en dan nu wortel.

en voor dat ze de eerste keer aan haakjes werd geholpen at ze echt alles zelfs het goedkoopste hooi ging zo naar binnen.

ik heb ook al geprobeerd met verse kruiden er door heen en het hooi wat vochtig maken en hooithee er van gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ze wel losse kruiden eten? Of vers geplukte gras?

Je zou ook nog de kenner kamille kruiden hooi kunnen proberen en JR Farm Bergweide hooi.. Ik weet niet of je wel eens in de buurt van Alkmaar komt? Anders wil ik best wat mee geven van beide soorten..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwtenvlokken zijn dikmakers. Mijn inmiddels overleden konijn kreeg ze nadat ze haar pootje gebroken had en daardoor veel afgevallen was. En mijn andere konijn krijgt ze ook, eerst om op gewicht te blijven en nu om op gewicht te komen, nadat ze veel was afgevallen door 2 verstoppingen. Het schijnt, dat ze ook wel goed voor het gebit zijn. Maar het lijkt mij, dat je hier niet genoeg van kunt geven om haakjes te voorkomen. Het eerste konijn, waar ik het over had, kwam maar niet aan op 42 gram SS, dus gaf ik haar 37 gram SS en 5 gram erwtenvlokken en in een week tijd kwam ze 27 gram aan. Dit als verduidelijking van het feit, dat je dus, volgens mij, niet genoeg ervan kunt geven om haakjes te voorkomen zonder dat je konijn moddervet wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .