Ga naar inhoud

Arme Pippa...


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

Vandaag weer 20 gr afgevallen...

Maar ze lijkt wel opvallend vooruit te gaan.

Qua gedrag lijkt ze hoe langer hoe meer op onze "oude" Pippa.

Enkel biks eet ze nog niet als vroeger, maar toch wel een beetje.

Voor de rest eet ze ons arm aan verse kruiden : dille, basilicum, peterselie, kervel, munt, citroenmelisse, enz...

Als ik van een wortel met een dunschiller reepjes maak, eet ze er ook terug van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik val in herhaling... vandaag weer 20 gr afgevallen... :s

Ze voelt zich duidelijk beter, eet nog steeds veel groenvoer en heeft terug iets meer en ietsje grotere keuteltjes.

Ze krijgt Cuni Complete waar ze normaal gesproken gek op is maar waarvan ze nu nog steeds weinig eet.

Heb vandaag gemengd voer gehaald :$ en onder haar gewone biksjes gemengd in de hoop dat ze daar wat van wil eten...

Ook gedroogde appeltjes gaan er goed in.

Ben haar dus schandalig aan het verwennen maar bij een ziek konijntje kan dit... toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan dat, ze is het hard nodig nu.

Ik zou me niet té druk maken om het afvallen voorlopig. Ze eet vrij weinig terwijl ze juist steeds actiever wordt. Ze heeft zich heel beroerd gevoelt, is ziek geweest.. Daar gaat haar conditie natuurlijk niet beter van worden. Het zal haar voorlopig meer energie kosten om dingen te doen terwijl ze nog steeds minder energie binnenkrijgt. Door haar te stimuleren zo door te gaan en goed te eten zal dat wel weer rechttrekken, ze gaat meer eten en krijgt meer energie terwijl haar conditie ook verbetert.

Da's tenminste mijn redenatie, ik ben verder ook geen dierenarts ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze nog steeds afvalt, zou ik haar een kuur Protexin Bio-Lapis of Protexin Professional geven. Dat zijn voedingssupplementen met probiotica om de darmflora te herstellen, waardoor ze beter voedingstoffen kan opnemen.

Heb je Critical Care in huis? Deze dwangvoeding eten ze vaak graag zelf van een schoteltje en kan je zo als bijvoeding gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Critical Care in huis? Deze dwangvoeding eten ze vaak graag zelf van een schoteltje en kan je zo als bijvoeding gebruiken.

Critical Care is de dwangvoeding die ik haar reeds gegeven heb.

Toen ze nog heel zwak was en haar kopje amper kon rechthouden nam ze dat gewillig.

Maar sinds ze wat beter is wil mevrouw geen Critical Care meer maar enkel groenvoer en verse kruiden... :mdr:

@Dollie : ik vind jouw redenatie wel logisch klinken, bedankt !

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Pippa.

Heeft Pippa ooit SS gegeten?

Wat je wel zou kunnen proberen is om een proefzakje/mini-zakje SS junior te halen (weet niet waar je exact woont, maar in Groeninghe verkopen ze ze wel volgens mij...maar ja kan altijd eens naar een DW in de buurt bellen). Die samenstelling is zo uitgezocht dat ze daar veel meer energie uit zal halen dan uit gemengd voer. Maar ja...dan moet ze het wel willen eten natuurlijk.

Ik heb er al vaker een ziek konijn sneller mee op gewicht gekregen. Meestal sterken ze dan ook sneller aan, omdat ze ook uit de voeding meer energie halen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Pippa heeft al ooit SS gekregen, voordat die zo duur werd in België...

Ik heb gisteren in een dierenwinkel nog SS Junior vast gehad, maar heb uiteindelijk Russell Rabit gemengd voer gekocht, Pippa weet goed wat ze lekker vindt...

En zoals verwacht (gehoopt) is het gemengde voer een succes, ze eet zowel de hooistukjes als de gekleurde stukjes heel graag. Ik meng ze wel nog steeds met Cuni Complete.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren terug 30 gr afgevallen, vandaag 10 gr bijgekomen, het schommelt dus wat.

Maar ze lijkt sterker, eet beter en er begint zelfs al wat haar te groeien waar haar wonden waren :yes:.

Ik heb haar vandaag een kwartiertje in een ren buiten laten rondhupsen terwijl ik haar binnenhok schoonmaakte, maar haar bewegingen zijn erg houterig.

Volgens de DA was er een spier achteraan wat aangevreten door de maden en vermoedelijk heeft het daar nog wat mee te maken.

Vandaag de andere 4 konijntjes laten inenten, maar voor Pippa kon dit natuurlijk nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet echt hoeveel ze de ene dag meer zou eten dan de andere, we geven haar gewoon heel regelmatig groenten en/of kruiden en als ik zie dat de oranje brokjes (die vindt ze het lekkerst) uit het gemengde voer bijna op zijn, vul ik dit gewoon aan.

De ene dag verwennen we haar met rozijntjes, de andere met wortelchips, enz...

Maar, vandaag is ze 70 gr aangekomen !

Nu weegt ze zo'n 140 gr meer dan haar minimum gewicht.

Ze drinkt ook opvallend meer, het gaat echt de goede kant uit ! :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pippa's gewicht is zowat hetzelfde gebleven.

We hebben haar vandaag nogmaals een badje gegeven want ze rook enorm naar urine.

Normaal is ze zindelijk wat plassen betrof, maar sinds ze ziek is niet meer...

Wat wel grappig is, wanneer we haar schoon maken of haar pels drogen, begint ze spontaan likjes te geven.

Eerst aan de handdoek waarop ze zat en daarna terug mijn hand, zo lief ! :love:

Eigenaardig, dit is het enige moment dat ze likjes geeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor je interesse !

Met Pippa gaat het goed, ze is ondertussen reeds 250 gr aangekomen en eet terug als voorheen.

Ze krijgt ook al meer dan een week niets medicatie meer.

Ook haar eigenwijze karaktertrekjes komen terug naar boven.

Als je kijkt van waar ze komt, gaat het echt super met haar ! :yes:

We moeten wel nog steeds haar achterkant proper houden, want ze verzorgt zichzelf daar niet.

We vermoeden dat dit een stuk te maken heeft met het feit dat ze in een redelijk kleine kooi binnen zit en ze te weinig bewegingsvrijheid heeft, af en toe laten we haar wel eens wat loslopen maar toch...

Ook is ze nog redelijk stijf achteraan, ze loopt nog niet zoals voorheen.

En met dit warme weer durven we het echt niet aan om haar terug buiten te zetten met het riscio dat ze terug maden krijgt...

Van zodra de temperaturen terug wat zakken gaan we haar terug buiten laten, ook met het oog op tijdig buiten zetten voor de winter.

We hopen dat ze wanneer ze dan ook constant meer bewegingsvrijheid heeft ze ook terug wat soepeler wordt in haar bewegingen.

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat het nu een stuk beter gaat met haar. Geen bericht is goed bericht , maar wilde toch graag weten hoe het met haar gaat. Ik zou ook heel voorzichtig zijn met haar terug zetten in het buitenhok. Je wil natuurlijk niet dat het nog een keer gebeurd.

De stijfheid aan de achterkant kan misschien ook wel te maken hebben dat de maden daar een spier hebben aangetast. Maar gelukkig is ze nu weer een stuk beter opgeknapt en ook geen medicatie meer dat is wel heel fijn. :yes:

aangepast door Bunny Sammy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .