Ga naar inhoud

Arme Pippa...


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pippa eet regelmatig een spuitje met dwangvoer, niet zo heel veel maar we krijgen er toch wat in.

We verwennen haar ook met munt, basilicum, peterselie, andijvie, waterkers en verse wilgenschors.

Ze eet hier steeds een klein beetje van.

Maar... ze keutelt amper en dan nog van die hele kleintjes.

Ze krijgt dus nog steeds te weinig voeding binnen.

Naar mijn gevoel is ze wat beter dan gisteren, maar gisteren ging ze wel echt achteruit...

Ze staat nog steeds onstabiel op haar pootjes en is zeer snel moe.

We gaan ze straks nog eens wegen en haar een beetje opfrissen want ze onderhoudt niet zelf haar pels en dat merk je... :s

Ik zou haar graag eens een bad geven en goed wassen maar we zijn bang dat de korstjes op haar wonden dan gaan loskomen of afweken... en we hebben het gevoel dat ze de stress van zo'n bad nog niet aan kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, tot hiertoe nog te druk gehad met haar zoveel mogelijk te laten eten.

Wonden zien er eigenlijk best goed uit.

Het is haar algemene zwakte die me ongerust maakt.

Ze eet nog steeds geen biks, wel een beetje groenten en kruiden.

Drinken doet ze ook enkel maar als we het in een spuitje aanbieden.

Gisteren was ze 20 gram terug bijgekomen, wat natuurlijk beter is dan nog verder afvallen...

Ze keutelt een klein beetje, hele kleine keuteltjes.

Ze staat ook al ietsje beter op haar pootjes.

Maar we zijn er nog niet natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maden zijn heel vervelend, maar gelukkig maakt Pippa het redelijk. Ik zou als ik jou was ook nog vragen naar darmstimulerende middelen, omdat ze weinig eet en haar keutels niet normaal zijn lijkt me dat zeer raadzaam.

Ook zou ik in het vervolg bij haar iets preventief tegen maden doen of rear guard of anti-myasis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pippa doet het redelijk, ze is zeker en vast levendiger, zit ook terug meer recht op en begint zichzelf af en toe te wassen.

Maar, gisteren is ze nog maar eens 30 gr afgevallen, vandaag 10 gr.

In totaal bijna 400 gr...

Ze had wel wat overgewicht, maar nu zie je haar ruggegraat en knietjes wel duidelijk aftekenen.

Verder is ze eigenlijk verwend, mevrouw wil enkel bladgroenten en verse kruiden eten en soms wat hooi.

Maar de keutels zijn nog steeds heel klein, ondanks de dagelijkse Cisaral...

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad vol blijven houden. Ik heb dit helaas ook eenmaal mee moeten maken bij mijn kleine Lisa. Zij heeft het helaas niet gered doordat ze in een shocktoestand kwam. Het is echt iets vreselijks. Ik had voor haar ook een kruikje in een handdoek gewikkeld en bij haar neergelegd om haar warm te houden. Zo kon ze zelf kiezen of ze er tegenaan wilde liggen. Want een konijn is heel gevoelig en valt snel af. Blijf dus ook nog doorgaan met dwangvoeren. Drinkt ze wel zelf? Want vocht is ook heel belangrijk tegen uitdroging. Het is belangrijk dat de darmen niet stil komen te liggen. Geef na het dwangvoeren ook lichte buikmassage om de darmen te stimuleren. Ik hoop dat ze er goed doorheen komt. Heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net opnieuw een afspraak gemaakt met de DA.

Pippa is opnieuw 60 gr afgevallen, dit kan niet blijven duren.... :frown:

Dwangvoer gaven we haar al enkele dagen niet meer omdat ze dit resoluut weigert.

Ze eet de ganse dag door groenvoer en hooi, maar dat is blijkbaar niet voldoende.

Misschien heeft ze door het weinige dat ze at, haakjes op haar tanden ?

Zijn ze niet voldoende afgesleten en gegroeid ?

Ze weigert ook alles wat hard is te eten, zelfs wortel...

Fysiek is ze daarentegen al heel wat opgeknapt, ze is terug veel levendiger.

Maar ik ga haar nu toch terug dwangvoer geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de DA.

Met Pippa's tandjes is niets mis, maar haar darmen liggen stil.

De DA denkt dat ze nog te veel pijn heeft om goed te eten, dus terug 2x/dag Metacam i.p.v. 1x/dag.

Daarnaast 3x/dag Cisaral, de voorbije dagen gaf ik slechts 2x/dag Cisaral naast de Metacam en 2x/dag antibiotica.

Tja, we werken ook nog naast de zorg om Pippa en dan werd het allemaal wat veel...

Met de antibiotica mag ik nu stoppen, ze heeft die 8 dagen gekregen, dus zal het beter lukken om de andere medicatie meer toe te dienen.

Vind het zo erg om haar steeds lastig te vallen om medicatie toe te dienen, maar als het moet dan moet het...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is Pippa nog zo'n 20 gr afgevallen...

Maar... ze lijkt opvallend levendiger, spartelt niet te hard meer tegen wanneer ze Cisaral krijgt en eet nog steeds graag groenten en verse kruiden.

En... ze heeft 3 biksjes gegeten en besteed meer tijd aan zichzelf te wassen.

We hebben haar vandaag eens in een badje gezet en haar grondig gewassen en ze liet dit nog redelijk toe.

Toen we haar met de haardroger voorzichtig droog bliezen kreeg ik zelfs likjes ! :love:

Kortom, het gaat eindelijk beter met haar ! :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het wat beter met haar gaat. Maar houdt haar nog wel goed in de gaten en vooral haar ontlasting. Kleine keuteltjes had mijn konijn ook toen zijn darmen stil lagen. Zet vooral lekkere dingen voor haar neer. Zoals andijvie, witlof, stukje knackebrood, enz. Misschien vindt ze geraspte wortels ook lekker. Geef veel hooi. Om de darmen te stimuleren helpt licht masseren van de buik goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .