Ga naar inhoud

Vitamine C (cavia voer ook voor konijnen?)


Michelle1988

Aanbevolen berichten

Maar als je gewoon knaagdieren voer voor beiden hebt en de Cavia vit c bijvoert kan dat ook, in paprika zit veel vit c en cavaia's vinden het ook nog eens lekker:cool:

Beter heb je gewoon een goede biks (geen knaagdierenvoer, konijnen zijn geen knaagdieren en dit voer is vaak gemengd) voor konijnen (Hope Farms, Science Selective, ...) en hetzelfde merk voor de cavia's in caviaverpakking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm behalve in Beaphar Care+ en in Science Selective zit er helemaal geen vitamine C in caviavoer.

Dit staat er wel op, maar tegen de tijd dat jij het voert is het eigenlijk zo goed als vervlogen.

In SS en Care+ zit de vitamine C verwerkt in een eitwit, waardoor het niet kan "vervliegen".

Als je dus GEEN care+ of SS voert, moet je dus altijd groenvoer bij voeren.

En de samenstelling van konijnenvoer en caviavoer verschilt teveel van elkaar.

Vergelijk de zakken maar eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter heb je gewoon een goede biks (geen knaagdierenvoer, konijnen zijn geen knaagdieren en dit voer is vaak gemengd) voor konijnen (Hope Farms, Science Selective, ...) en hetzelfde merk voor de cavia's in caviaverpakking.

mijn ko is dit jaar 13 jaar geworden dus zo slecht kan het niet zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ko is dit jaar 13 jaar geworden dus zo slecht kan het niet zijn,

Ik snap die gedachte, maar zo werkt het niet helemaal natuurlijk. Dit is een beetje hetzelfde als zeggen dat mijn opa 90 is geworden en rookte als een ketter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar net als mensen zijn niet alle konijnen hetzelfde, die van mij is niet kieskeurig met zijn voer en eet netjes alles op, ik wil alleen aangeven dat dit aan van het konijn afhangt, eet hij alles op dan kan het best knaagdierenvoer krijgen zo niet, zet hem dan op bix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk zijn niet alle konijnen hetzelfde en het scheelt zeker dat hij alles op eet. De samenstelling van het meeste voer is alleen niet goed genoeg in mijn ogen (en daarin ben ik niet alleen), maar dat geldt ook voor biks.

En niet alle konijnen zullen er gezondheidsproblemen door krijgen, dat maakt het echter niet dat het gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, ik ben bezig geweest om voer van konijnen en cavia's en hamster te vergelijken.

En echt je kan geen konijnenvoer aan cavia's geven.

Je kunt ook geen caviavoer aan konijnen geven.

Ze krijgen van de ene voedingsstof teveel binnen en moeten dit via hun nieren weer afvoeren, wat weer overuren zijn voor de nieren (dus sneller kans op nierziekte)

En van de andere voedingsstof krijgen ze te weinig binnen, waardoor het lichaam het met minder moet doen.

En konijnenvoer aan cavia's kan ook niet omdat er in konijnenvoer meer vet zit dan in caviavoer.

Hierdoor worden je cavia's dus veel sneller te dik!

Ik heb cavia's en konijnen samenlopen, maar ik zorg er wel voor (bewust) dat ze allebei apart eten krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katten geef je toch ook geen hondenvoer en honden geen kattenvoer. Net als dat je konijnen geen kattenvoer geeft enzovoorts.

Cavia's en konijnen zijn inderdaad twee heel andere dieren, waarom zou je hetzelfde voer geven?

Omdat er domme winkels en fabrikanten zijn die roepen dat konijnen knaagdieren zijn en dus zijn alle knaagdieren hetzelfde? Omdat ze uit marketing overwegingen gewoon alle 'knaagdieren' op een zak zetten? Verkoopt lekker en je hoeft maar één soort voer te produceren. Rommel is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou mijn kippen pikken ook mee van de geiten (en andersom) en dat kan ook geen kwaad en zoals ik al zei voor mijn Ko werkt het prima al 13 jaar, ik wil niemand voor de kop stoten maar jullie hebben nog niet eens gevraagd welk voer ik geef en gaan meteen uit van "het ergste" ik geef netjes mijn caaf extra vit C en beiden knaagdiervoeding dit wilde ik even kwijt en voor mij is dit einde topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou mijn kippen pikken ook mee van de geiten (en andersom) en dat kan ook geen kwaad en zoals ik al zei voor mijn Ko werkt het prima al 13 jaar, ik wil niemand voor de kop stoten maar jullie hebben nog niet eens gevraagd welk voer ik geef en gaan meteen uit van "het ergste" ik geef netjes mijn caaf extra vit C en beiden knaagdiervoeding dit wilde ik even kwijt en voor mij is dit einde topic

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat voor voer je voert.

En naar de analyse daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .